צפו בתקציר: מכבי חיפה שדדה 0:0 ממכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיום
מכבי תל אביב סיום | דני מרון

בן חיים הורחק לקראת סוף המחצית הראשונה, קרויף הצטרף אליו אבל גם בחיסרון מספרי הצהובים היו טובים בהרבה מהחבורה של לוזון. אצילי כיכב, אבל עטר הנרגש פספס שתי הזדמנויות להכריע. גם בן הרוש ראה אדום

(גודל טקסט)
שוד. רק כך אפשר לתאר את המשחק הערב (ראשון) בין מכבי תל אביב למכבי חיפה שהסתיים ב-0:0. במחצית הראשונה הצהובים באו לשחק כדורגל, מכבי חיפה להפריע. הצהובים, חמושים בפנומן עומר אצילי, הגיעו לשלל מצבים, הירוקים לא הגיעו לכלום. ואז באה הטעות של טל בן חיים שהובילה להרחקתו שלו ושל ג'ורדי קרויף. 


מי שחשב שהיתרון המספרי ישנה משהו  במחצית השנייה כנראה לא עקב אחרי הליגה שלנו עד כה. יש הרבה ביקורת כלפי הסגנון שנוקט ההולנדי אבל אין ספק שהקבוצה שלו מאומנת ומשתפרת ממשחק למשחק. מנגד לגיא לוזון יש סגל רחב (אולי הרחב בליגה) והרבה כוכבים אבל היא קבוצה לא מאומנת. ולכן היתרון המספרי לא שינה דבר וגם במחצית השנייה מכבי תל אביב היתה מסוכנת יותר.




אלירן עטר. כמה אמוציות במשחק אחד על הכתפיים שלו. החלוץ גדל אמנם בבני יהודה אבל עשה את ימיו הגדולים בקריית שלום, בילה שנתיים וחצי על הכרמל וחזר. האמוציות הכריעו וקיבלנו עטר הרבה פחות חד ומבחינת חיפה שני כדורים שעטר ביום רגיל גורם לה להוציא מהרשת. גם וידאר קיארטנסון החמיץ שני מצבים שביום רגיל של האיסלנדי היו חודרים פנימה.


 גרשון. לא שיחק פשוט ויחכה למשחק הראשון בקריירה  בליגת העל (אריאל שלום)


ואי אפשר להתעלם מעוד פרק מביך בסאגת קרויף מקלארן. האנגלי ישב בתחילת המשחק למעלה אבל אחרי 35 דקות לא התאפק וירד קרוב לאוזן של ההולנדי. כשקרויף הורחק, קפץ מקלארן היישר לספסל רק כדי לגלות שהוא לא רשום בטופס ולא יוכל לאמן.

הרכבים

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים (הורחק 45), איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, כריסטיאן באטוקיו, חוסה רודריגס, עומר אצילי (אבי ריקן 86), אלירן עטר, וידאר קיארטנסון (ניק בלקמן 75).


מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, דקל קינן, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, גיאורגי קוסטדינוב (קאיו 46), שלומי אזולאי (נטע לביא 7), סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה, עומר דמארי (קלאוס 71).


מהלך המשחק
דקה 7 – שלומי אזולאי מתח שריר ויצא מהמגרש כשהוא ממרר בבכי. נטע לביא נכנס במקומו.



אזולאי. איזה חוסר מזל (אריאל שלום)


דקה 9
– ערן זהבי הגיע ארצה לראשונה מאז פרשת סרט הקפטן והגיע לצפות במשחק בין 12,300 האוהדים שהגיעו.


דקה 11 – הצהובים הגביהו מנקודת הקרן ייני נגח לאחור ומצא רק את הקורה. כמה קרוב ל-0:1 למכבי תל אביב.



ייני מול אלברמן. מצא רק את הקורה (דני מרון)


דקה 13 – מתפרצת של ירוקים, רוקאביצה בעט וסחט הדיפה מראיקוביץ' ואת הריבאונד הרחיק בן חיים לקרן.


דקה 18 – אצילי טווח מהאוויר מ-20 מ', גלזר התעופף והדף לקרן בלתי מנוצלת.



עטר. ההתרגשות הכריעה אותו (דני מרון)


דקה 22
– זה היה הכי קרוב: התקפה שנעה מרגל לרגל מאגף שמאל למרכז והגיעה אל עטר. החלוץ עצר, ביצע הטעייה והכניע את גלזר אבל שוב הקורה מנעה יתרון מוצדק למכבי.


דקה 29 – אצילי פרץ מימין, זרק את בן הרוש והעביר רוחב אבל קיארטנסון במהלך לא אופייני שחרר דרדלה מהרגל במקום להפציץ את הרשת. איזה החמצה.



באבין ודמארי בקרב אווירי (דני מרון)


דקה 35 – אחרי שישב 30 דקות בשקט במקום ששימש בעבר את ג'ורדי ביציע, נמאס לסטיב מקלארן והוא ירד לגובה הדשא צמוד לספסל של ג'ורדי קרויף.


דקה 39
– עוד התקפה אובר מפורגנת של הצהובים הסתיימה בבעיטה של ייני לקרן שלא הובילה לכלום.



ג'ורדי ויפת מתעמתים. מי אמר שלקרויף אין אופי ישראלי? (דני מרון)


דקה 44 – איזה טעות של בן חיים. הבלם הוותיק השתעשע עם הכדור כאחרון, רוקאביצה חטף ובן חיים תפס אותו. אלון יפת שלף לבלם את האדום, קרויף השתולל והורחק, מקלארן קפץ מהיציע להחליף אותו אבל אז התברר שהאנגלי לא רשום בטופס והוא הוחזר ליציע. דני פויאטוס עוזר המאמן ידריך את מכבי במחצית השנייה.



בן חיים והאדום המטופש. הרגע ששינה את המשחק (דני מרון)


דקה 51
– קאיו נכנס במקום קוסטדינוב בחיפה אבל דווקא הצהובים בעשרה שחקנים ממשיכים להניע כדור ולשלוט.


דקה 55 – והנה קאיו פורע שטר ראשון. בעיטה של הברזילאי מ-16 מ' וראיקוביץ' מתח איברים והרחיק לקרן.



נא להכיר: דני פויאטוס. קרויף הורחק, מקלארן לא רשום, אז הוא מנהל מהקווים (דני מרון)


דקה 62 –
אצילי וקיארטנסון החליפו מסירות ברחבה אבל קינן בלם, הכדור הגיע לבאטוקיו שטיווח מרחוק סנטימטרים מהקורה. הצהובים ממשיכים להיות הטובים יותר על כר הדשא.


דקה 66 – סולליך שנעלם לחצי שעה לפחות התעורר וירה סמוך למשקוף.



זהבי. האדומים מזכירים לו את המשחק ההוא עם פואד? (דני מרון)


דקה 70 – עוד צירופי מסירות בין באטוקיו אצילי ועטר ברחבת חיפה, אבל החלוץ במשחק שירצה לשכוח מאבד את הכדור.


דקה 79 – בן הרוש עושה עבירה  טיפשית הרחק מאזור הסכנה (קינא בבן חיים?), ראה את הצהוב השני והאדום והחזיר את האיזון המספרי לעשר דקות פלוס תוספת זמן.


דקה 86 – בלקמן בדריבל נהדר פרץ לתוך הרחבה משך מגנים והותיר את עטר חופשי. אבל האקס של הירוקים בעט חלש וגלזר הרחיק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי