אתגר בכר: אף קבוצה לא שמרה על האליפות עם 5 שערים ב-5 משחקים

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | צילום: אודי ציטיאט

המספרים של עמיקם: בית"ר הוליכה לאחרונה במחזור חמישי בעונת 2007/8 וסיימה כאלופה. ארבעה מאמנים כבר פוטרו או התפוטרו - שיא חדש. וגם: מתי בפעם האחרונה היה מלך שערים מנתניה בנקודת הזמן הזאת?

(גודל טקסט)

1. האלופה הפועל באר שבע עם חמישה שערי זכות אחרי חמישה משחקים. לאחרונה זה קרה לה בעונת 2011/12, אבל מה שיותר חשוב: עד היום היו תשע אלופות שהגיעו למחזור החמישי של העונה הבאה כשהן צוברות חמישה שערי זכות ומטה. בין האלופות המגמגמות הייתה בית"ר ירושלים האחרונה בעונת 2008/9. שתיים מהתשע ירדו ליגה – הפועל ת"א ב-1989 והפועל כפ"ס ב-1983 – ועוד אחת הגיעה למבחנים נגד הירידה – הכח רמת גן ב-1974. והחשוב מכל: אף אלופה, אבל אף אחת, לא הצליחה עד היום לשמור על אליפות עם חמישה שערי זכות בחמשת המשחקים הראשונים של העונה.



2. בכלל, מאז עונת האליפות של הפועל קריית שמונה (או במילים אחרות: מאז שג'ורדי קרויף הגיע לישראל), לא מצאה את עצמה האלופה במקום השישי ומטה בעונה העוקבת.


אלופה מגמגמת (אודי ציטיאט)

3. לעומת זאת, כבר עשר שנים שלא הייתה קבוצה שהוליכה את הטבלה בכל חמשת המחזורים הראשונים. האחרונה שעשתה זאת, הייתה, בדיוק כמו בעונה הנוכחות, בית"ר ירושלים. בסיום אותה עונה היא זכתה באליפות.

4. מצד שני, 11 עונות לא הייתה פתיחת עונה שבה לקבוצה במקום הראשון יש כל כך מעט נקודות אחרי חמישה מחזורים (11) ושלושה ניצחונות בלבד. לאחרונה זה קרה בעונת 2006/7, כשמכבי פתח תקווה הוליכה את הטבלה עם עשר נקודות. מאז אותה עונה ועד העונה הנוכחית לא היה מצב שבו הבדילו שלוש נקודות בלבד בין המקום הראשון והשישי.


רק 11 נקודות בראש, הכי מעט מאז עונת 2006/7 (דני מרון)

5. אחרי חמש עונות רצופות שבהן זכה בתואר מלכות השערים שחקן ממכבי תל אביב (אלירן עטר, שלוש פעמים ערן זהבי והאיסלנדי וידאר קיארטנסון), אולי יהיה סוף סוף שחקן מקבוצה אחרת שיזכה בתואר. כידוע, השחקן שמוליך כעת את שחקני הליגה בכיבוש השערים הוא דיא סבע ממכבי נתניה. הפעם האחרונה ששחקן ממכבי נתניה ניצב בשלב הזה בראש הדירוג, היתה לפני 11 שנה, בעונת 2006/7, אז הוליך את הרשימה אובודו אוקוצ'ה.

6. ראובן עטר סופר כבר 19 משחקים רצופים כמאמן בליגת העל ללא ניצחון – 18 בליגה ועוד אחד בגביע – בשלוש קבוצות שונות: מ.ס.אשדוד העונה, מכבי נתניה לפני שנתיים והפועל חיפה לפני שלוש עונות. מאז הפסיד 14 משחקים וחמישה סיים בתיקו. הניצחון האחרון שלו בליגת העל כמאמן היה ב-10 בינואר 2015.


עטר. 19 משחקים ללא ניצחון כמאמן בליגת העל (דני מרון)


7.
ואפרופו מאמנים, חוב קטן מהשבוע שעבר. עד עתה הוחלפו ארבעה מאמנים – לא כולל רן בן שמעון שעזב את מ.ס אשדוד לפני פתיחת העונה – בליגת העל. ז'יארו סבירסקי ושרון מימר סיימו אומנם את תפקידם לפני שהחלה הליגה, אבל לאחר מספר משחקים בגביע הטוטו ובגביע אירופה ועוד שניים אחרי מספר משחקי ליגה – דודו אברהם וקובי רפואה. מקרה כזה לא קרה מעולם בליגה הבכירה בישראל.

8. השער שכבש יובל אבידור ביום ראשון לזכות מכבי פתח תקווה, הכניס אותו לרשימת 150 הכובשים הגדולים בכל הזמנים, אבל מוטב שימהר כי עדן בן בסט, שני שערים אחריו, נושף בעורפו. שלומי אזולאי, חלוצה של בני סכנין, חגג השבוע במזל טוב את משחקו ה-200 בליגת העל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי