מכבי נתניה בחלום: "נראה שהשנה נרוץ למעלה בצמרת"

שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים | דני מרון

שחקן בקבוצה לאחר ה-0:4 המוחץ על מכבי פ"ת: "גם את ק"ש לא ספרו". במועדון יישבו עם שחקנים בכירים לשיחות, מצבו של הויבך שנפצע יתברר היום. וגם: ההשגחה האלוהית וסגירת החשבון עם לוזון. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

אל תעירו את מכבי נתניה מהחלום. הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה רשמה אמש (שני) עוד ניצחון כשגברה 0:4 על מכבי פתח תקווה והעפילה למקום השני בטבלה. מבחינת הסטטיסטיקה, היה זה הניצחון הראשון של מכבי נתניה בביתה לאחר 21 משחקים בליגת העל, מאז מרץ 2015, והניצחון הגדול בליגה ההבכירה מזה שש שנים. עונה של שיאים כבר אמרנו?

פתיחת המשחק דווקא לא בישרה טובות כאשר נתניה נעצרה במחצית הראשונה על ידי מכבי פ"ת, אבל במחצית השנייה מכבי נתניה השנה היא קבוצה שונה לגמרי. "זה ההבדל שלנו השנה בין להיות קבוצה בינונית כמו מכבי פ"ת או אשדוד לדוגמא לבין להיות מכבי נתניה של השנה. אנחנו באים כל מחצית שנייה ונותנים 3-4 חתיכות. מרגיש לנו שאנחנו רק צריכים לא לספוג והגול כבר יגיע. נראה שנרוץ למעלה השנה", אמרו שחקנים במועדון. במחצית, אמרו דראפיץ' וברדה לשחקנים: "אנחנו במשחק והגול שלנו יגיע. תמשיכו לשחק כמו ששיחקתם".

דיא סבע שוב הוכיח שכיום הוא השחקן הטוב ביותר בליגה ובנתניה אמרו: "הכול פוליטיקה, לא יכול להיות שאלישע לא מזמן אותו", בסיום המשחק אוהדי נתניה קיללו את המאמן הלאומי. גם חלוץ הרכש הגינאי אלחסן קייטה זכה למחמאות כאשר בקבוצה אמרו: "לא היה חלוץ כזה עוצמתי כאן. מעבר לזה שהוא שחקן טוב, מאז שהוא הגיע יש בו משהו שהופך את הקבוצה הזאת לדורסנית". שחקנים בקבוצה העידו שחגי גולדנברג ודני עמוס נראו מאושרים לנצח את האקסית, כאשר הראשון סיים בטעם חמוץ עם המלאבסים ואמש במשחק לא נראה אפילו לוחץ את היד לבעלים, אבי לוזון.

בנתניה נזהרים מאוד לא לצאת ביותר מדי הצהרות, אבל מודעים היטב לחשיבות המשחק בעוד כשבועיים מול בית"ר ירושלים: "מול מכבי תל אביב והפועל באר שבע שיחקנו טוב, אבל לא יצאנו עם הנקודות, ניצחון מול בית"ר בטדי יהווה הצהרת כוונות וכבר לא יוכלו שלא לספור אותנו בצמרת הגבוהה". למרות הצניעות של השחקנים, אחד מהם אמר בחצי חיוך: "גם את ק"ש לא ספרו בעונת 2011/2012 וראינו איך זה הסתיים. צריך להמשיך עדיין בקצב הזה ולשפר עוד דברים".

ואם תרצו, יש מי ששומר על השגחה אלוהית בחדר ההלבשה של נתניה: הרב עמי פייקובסקי, שהכיר את דראפיץ' עוד מבית"ר הופיע אמש לפני המשחק באיזור חדרי ההלבשה, נתן לשחקנים את ברכתו באופן אישי ולחץ את ידיהם.

שחקני מכבי נתניה חוגגים. נמצאים בחלום (דני מרון)
שחקני מכבי נתניה חוגגים. נמצאים בחלום (דני מרון)

גורמים במועדון מודעים לעובדה שפתיחת העונה החלומית תגרור התעניינות במספר שחקנים כמו דיא סבע, עלי מוחמד ואביב אברהם כאשר הבעלים אייל סגל, צפוי בתקופה הקרובה להגביר הילוך בשיחות איתם כדי להבטיח את הישארותם של השחקנים. כפי שכבר פרסמנו, סגל פנה לסוכנו של מוחמד, אבי ציוני, כדי להעלות את סעיף השחרור שעומד על כמיליון דולר נכון לעכשיו.

טים הויבך וחגי גולדנברג נפצעו במהלך המשחק והוחלפו כאשר הויבך סובל ממכה יבשה ואילו גולדנברג קיבל שתי מכות באיזור השריר הארבע הראשי ומתקשה לדרוך על הרגל, אך בנתניה מעריכים שיהיה כשיר למשחק מול בית"ר. לגבי הויבך, בקבוצה ינסו להבין ממה הוא סובל ולהעריך את מועד ההיעדרות. בשורות טובות מגיעות מכיוונו של גיא גרוס, שבימים האחרונים החל להתאמן עם הקבוצה אימונים יותר משמעותיים.

למרות היציאה לפגרה, נתניה אף תגביר את קצב האימונים כאשר חלק מהשחקנים, שתכננו סוף שבוע חופשי ונסיעות לחופשות, הבינו שהדבר לא ייצא אל הפועל. בעונה שעברה, בנתניה זוכרים היטב את התקופה בה נתנו לשחקנים חופש של מספר ימים ובדיוק באותו הזמן הקבוצה יצאה לרצף של תוצאות שליליות.

דני עמוס. סגר חשבון עם הלוזונים (דני מרון)
דני עמוס. סגר חשבון עם הלוזונים (דני מרון)

דודי תירם, שנכנס כמחליף ובלט, סיכם: "אני חושב שיכולת כזאת מביאה ניצחון חשוב, אבל אנחנו רק במחזור השישי וזה מוקדם לדבר על פלייאוף עליון. אנחנו משחקים כדורגל טוב. הכי טוב? אתם צריכים לשפוט. אנחנו עובדים מאוד קשה בשביל הכדורגל שלנו ואני מאוד שמח שזה הביא את התוצאות. אני לא חושב שבתחילת העונה היינו נאיביים אלא שלמדנו אחד את השני. שי וסלובו עבדו מאוד קשה בכל תקופת ההכנה ועשו עבודה מאוד טובה וכרגע רק מתחילים את התוצאות".

חדר ההלבשה השמח: "השחקנים שבחרו פה הם שחקנים מאוד רעבים. כולם באיזושהי סיטואציה בקריירה שלהם שהם רוצים להוכיח שהם יכולים לעשות עונה גדולה ולהצליח. אז ככה שגם חדר ההלבשה שלנו מאוד בריא ויש אהבה בין כולם. שאתה עולה למגרש זה לא משנה אם לא שיחקת במשחק הקודם או לא פתחת, כולם רעבים ורוצים להוכיח את עצמם. רואים את זה גם בחדר ההלבשה שכולם מפרגנים אחד לשני וכיף שזה ככה".

ההשתלבות בקבוצה: "כיף שהקהל מעריך אותי ורואה אותי כשחקן הבא של המועדון. הגעתי למכבי נתניה כי הבנתי שאני יכול להיות כאן שחקן משמעותי ולהיות חלק מרכזי בקבוצה. מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד מאמין בעצמי ועובד הרבה מעבר לאימונים של הקבוצה, מנטלית ופיזית. אני מאמין שכשיקראו לי, אהיה שם ואת 120 אחוז". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי