גיא לוזון: "קלופ וקונטה עצבניים פי מאתיים ממני, יש בעיה?"

גיא לוזון. מוכן לבש
גיא לוזון. מוכן לבש | צילום: ערן לוף

מאמן מכבי חיפה התייחס במסע"ת להתבטאויותיו על האוהדים: "מתנצל על פליטת הפה, היא לא כוונה אל אוהדים שלנו". היכולת: "אני לא מאושר מאיך שאנחנו משחקים". רמי גרשון הוסיף: "מבאס לקבל שריקות בוז"

(גודל טקסט)
מכבי חיפה תפגוש בשבת (20:00, שידור ישיר בספורט1) את בית"ר ירושלים, ואחרי הניצחון של היריבה 1:4 על מכבי נתניה נראה שמדובר במשוכה לא פשוטה. המאמן גיא לוזון דיבר במסע"ת לקראת המשחק.


לוזון פתח ואמר: "נוצר מצב הזוי שאנשים חושבים שיודעים מה הכוונה שלי לגבי דברים שאמרתי. בשבוע שעבר אמרתי שאנחנו כקבוצה צריכים לשמוח אחרי ניצחונות, אנשים נחמדים שינו את זה שהקהל לא שמח. התכוונתי שאנחנו הצוות והשחקנים צריכים לשמוח אחרי משחקים זה הכל. אני לא פולטיקאי אלא בן אדם ישיר ולפעמים לא בורר כ"כ את המילים".



על הקהל: "אמרתי שברגעים מסויימים במשחק הקהל היה צריך יותר. בסופו של דבר לי לשחקנים ולקהל יש אינטרס משותף וזה הצלחת מכבי חיפה. לא העברתי ביקורת על הקהל. אחרי המשחק אספתי את השחקנים והודינו לקהל. אין לי טענות ומי שאומר אחרות זה שקר וכזב".


אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה (עדי אבישי)


פליטת הפה: "הקהל שלנו ישב מולי. אני הסתובבתי ואמרתי את מה שאמרתי לשני אוהדים לא שלנו שקיללו אותי ואת המשפחה שלי ועל כך אני מתנצל. מי שחושב אחרת גם על כך אני מתנצל. לעולם לא אעביר ביקורת על הקהל. אין עוד קבוצה בארץ שמביאה 5,000 אוהדים למושבה ו-20 אלף למשחקי בית".


צורת המשחק: "אני לא מאושר ומרוצה מאיך שאנחנו משחקים. היו רגעים בפ"ת שהייתי, אבל בגדול אני עדיין לא מרוצה. אנחנו רק בתחילת העונה, אנחנו לא קבוצה שרצה שנתיים-שלוש ביחד עם כדורגל שוטף. זה עוד יגיע. אני רוצה שהקהל יילך הביתה שמח ומאושר מהקבוצה שלו".


האגפים:
"ורמוט הוסט לצד ימין ובישל את הגול משם. סלליך עשה דאבל פס עם רוקאביציה והגול מול אשדוד הגיע משמאל. יש אנשים שנוח להם לא להסתכל על התמונה כמו שהיא, כמו שקרה עם הקהל. הכל שאלה איך מסתכלים על זה. צד ימין יותר דומיננטי משמאל. סלליך יכול לשחק בימין, בשמאל ובאמצע. לפי ההיסטוריה שיחק דווקא בשמאל".


עוד על הקהל: "אין לי אינטרסים מנוגדים עם הקהל. אנחנו לא צריכים את הקהל, אנחנו חייבים אותם. הקהל שלנו זה הכוח שלנו לא קשור לשנה הזו. אם לא היינו קבוצה מאוחדת ומלוכדת היינו מתפרקים. היו לנו פנצ'רים, אבל טוב שידענו לחזר".


לוזון. חייב את הקהל
לוזון. חייב את הקהל (עדי אבישי)


המזג החם: "קלופ וקונטה פי מאתיים יותר עצבניים ממני על הקווים. אני אוהב את המשחק, אני חי את המשחק ואני לא רואה שום בעיה עם זה".


הפועל באר שבע: "כנראה ששוב סילפו את דבריי. אחת הבעיות שאני אומר דברים מוסיימים ואנשים לוקחים את זה למקומות אחרים. התכוונתי וגם אמרתי לשחקנים, תראו איך אחרי משחק ברבע גמר גביע הטוטו הם ניצחו ושמחו. זה מה שהתכוונתי ואנשים צריכים לבדוק את העובדות".

מחוייבות: "כל מה שהקהל יגיד נקבל את זה. תפקידנו להיות מחוייבים, ובגדול כולם ככולם רוצים את הצלחת המועדון. רמת המחוייבות בכל משחק היא מקסימלית".


ורמוט ודמארי: "לא ראוי ולא לויאלי שאדבר מול התקשורת על השחקנים שלי. מה שיש לי לומר לשחקנים שלי אומר להם בארבע עיניים. דמארי שחקן שאני מאוד אוהב ומה שקורה ביני ובינו רק שנינו נדע".


קלופ. גם הוא עצבני

קלופ. גם הוא עצבני (AFP)


איך הקהל יקבל את התתנצלות: "אני לא יכול להיות אחראי איך הקהל יקבל דברים, אלא רק אחראי על עצמי. אין לי מילה רעה על הקהל, כי הם קונים הכי הרבה מנויים, מגיע לכל משחקי החוץ. הם מאוכזבים מהשנים האחרונות ואפשר להבין אותם. תפקידנו להשתפר ולשמח אותו".



חדר ההלבשה: "האווירה פה היא לא פרופורציונאלית. יש פה תחושה כאילו אנחנו מינימום אחרי שישה הפסדים. אנחנו אחרי כמה משחקים בלי הפסדים. גם עכשיו אני אומר שתהיה קבוצה בומבה. מטרת הקבוצה היא מקומות 1-3. סיכומים עושים בסוף ולא במחזור השישי או ה-12. אנחנו רוצים להשתפר כל שבוע, ברור שיהיו ירידות ביכולת מדי פעם".


השחקנים הצעירים: "שחקני הבית לא יוצאים נגד המועדון. זה בדיחה".

עוול אישי או קבוצתי: "סביב המועדון יש יחס לא מידתי, אבל אני לא אחראי על האווירה. כל אחד יכול לומר מה שבא לו. אני מבקש לא לסלף את הדברים שלי. כי מה שקורה אני אומר איקס ומפרשים את אחרת".


דמארי. לוזון מאוד אוהב אותו

דמארי. לוזון מאוד אוהב אותו (אריאל שלום)


בלם הקבוצה, רמי גרשון הוסיף: "אחרי המשחק המאמן אסף אותנו, אמר לנו לעזוב את הכל וללכת לקהל. חלקם מחאו כפיים וחלקם היו מואכזבים".



מסר לקהל: "אחת הסיבות שהצטרפתי למכבי חיפה היא בגלל הקהל וסמי עופר. זה מבאס לקבל שריקות בוז, אבל אנחנו יכולים לנצל את הכוח שלו לטובתנו. לא שיחקנו כזה גרוע כמו שאומרים. ראיתי את המשחק ובמחצית השנייה שלטנו, ולמעט כמה מתפרצות היינו יותר טובים. אין תירוצים. רוב השחקנים לא היו שנה שעברה ולוקח זמן להתחבר. אני מאמין שנוכל להתחבר ולהגיע לתקופה טובה".


על התקופה בה הוא נמצא: "שיחקתי שני משחקים ועשיתי את המקסימום. זה שיש ציפיות זה מעולה ואני אקח את זה כמחמאה. באופן אישי וקבוצתי אפשר לעשות יותר, אבל אנחנו קבוצה חדשה ואנחנו בכיוון הנכון. אנחו מתקדמים משבוע לשבוע, לומדים מטעויות ורק כך אפשר להצליח".


רמי גרשון. העביר מסר לקהל
רמי גרשון. העביר מסר לקהל (אריאל שלום)


האופי בניגוד לשנים הקודמות: "אפשר לראות במשחק האחרון. היינו בפיגור 2:0 ולמרות זאת עם דיבורים בינינו ועם ספסל הצלחנו להראות אופי. הרגשנו מאוכזבים כי הרגשנו שיכולנו להוציא יותר".


בית"ר: "כל משחק הוא מרגש כי לא שיחקתי בליגת העל לעולם. לשחק משחק צמרת זה מרגש. נעשה את ההכנה כמו שאנחנו עושים. אני מכיר שם חלק מהשחקנים מהנבחרת והם קבוצה טובה, אבל אנחנו נעשה את הכל כדי לנצח. כל משחק הוא משחק מפתח. אם היינו מנצחים את המשחק הקודם הייתה אווירה אחרת. גם נגד ביתר נצטרך לעשות הכל כדי לנצח. אני יכול להבטיח לכולם שאנחנו מאוחדים ומרוכזים להשיג את המטרה. אנחנו סומכים על גיא והצוות המקצועי. אנחנו יודעים איזה חולצה שאנחנו לובשים. אנחנו רוצים לגרום לקהל לקפוץ ולשמוח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי