קלינגר: "הקבוצות הגדולות לא עשו קפיצת מדרגה העונה"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

"לא בטוח שיש ללוזון גלקטיקוס", "ממן לא צריך הרפתקאות חדשות", "אפשר לצמצם תקציב של 25 מיליון לעומת 100 מיליון", "הזוי לחשוב שהפועל חיפה רצה לאליפות". קליגר ירה בראיון ל-103FM. האזינו

(גודל טקסט)
אחרי שהיא חווה את אחת מפתיחות העונה הטובות שלה האחרונות, הפועל חיפה מובילה את הטבלה בליגת העל אחרי שבעה מחזורים בליגת העל. מאמן המוליכה, ניר קלינגר, התראיין היום (רביעי) ל-103FM וסיפר על האתגרים הבאים, ההפתעה אחרי פתיחת העונה הנהדרת, המאמן הבא של נבחרת ישראל ומאבק האליפות.


קלינגר פתח וסיפר על פתיחת העונה: "אנחנו רוצים לשמור על היכולת הזו, זה כבר שבעה מחזורים וזה לא קוריוז. לטעמי הליגה לא נחלשה, אבל יחסי הכוחות השתנו. הקבוצות הגדולות לא עשו קפיצת מדרגה משמעותית, והקטנות דווקא התחזקו. הפועל באר שבע היא קבוצה אימתנית ומכבי תל אביב חזקה מאוד, עדיין לא ברור מה קורה עם מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. לטעמי, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב יהיו במאבק עד הסוף". 



 


על מאבק האליפות: "לא אמרתי ואני לא מתכוון להגיד אמירות הזויות, כמו שהפועל חיפה רצה לאליפות. לא תשמעו אותי אומר דברים כאלה. לטעמי הפערים הצטמצמו, אבל זה לא אומר שאנחנו רצים לאליפות". 





התקציבים: "במצב מסוים אפשר לצמצם תקציב של 25 מיליון שקל לעומת תקציב של 100 מיליון שקל. בנינו את הקבוצה בצורה מסוימת עד ינואר, ואז אפשר להתחזק. אין לנו אירופה, אין לנו את גביע הטוטו. בשביל מה שנחזיק סגל ארוך ועמוס? בשנה שעברה הבאנו את עדן בן בסט, דור פרץ ושמואל שיימן בינואר. בלעדיהם אני לא יודע אם היינו שורדים בליגה". 


על יואב כץ: "הוא מאוד דרוך ולוחץ כדי שננצח בכל משחק. הוא מוכן לשלם כל דבר. אני מדבר איתו בכול יום והוא רוצה שבכול יום ננצח. השיחות שלי איתו לא עוסקות בהרכב. אנחנו מדברים החל מארבע אחר הצהריים ועד חצות, לפחות כמה פעמים". 






הסגל: "אי אפשר להגיע למחזור שביעי עם 17 נקודות ללא יכולת. השחקנים שלנו, שלא תמיד הצליחו במקומות אחרים, מוכיחים את עצמם. יש כאן חיבור עם הבעלים, המאמן והזרים – מרים אותם לרמות אחרות. לפעמים זה פשוט מתחבר". 


אימון נבחרת ישראל: "אני לא חושב שיש מאמן ישראלי שלא רוצה לאמן את נבחרת ישראל, בטח אחד שהיה שם כמוני ומכיר. אני גם טוען שמחול השדים סביב זה, עוד לפני שאלישע לוי סיים את דרכו, עושה נפשות לעצמו. אני לא חושב שזה נכון ואתי, מותר לחלום על אימון נבחרת ישראל. אני לא בטוח שאהיה". 



מככב. חנן ממן (ערן לוף) 


הנסיקה של חנן ממן: "לא נשחרר אותו בינואר וזה בטוח. חנן מבין שהמקום שבו הוא פורח זה הפועל חיפה, ברור לי שהוא רוצה גם להשתכר בהתאם. יואב והוא ישבו, אני בטוח שהוא ימשיך בהפועל חיפה. כסף זה לא הכול בחיים, כולנו רוצים שהוא יישאר. אין ויכוח שכולם רוצים להתפרנס ולהרגיש טוב עם השכר שלהם, אני מניח שזה מה שיקרה. תמיד יכולות להיות הפתעות. הוא לא בן 20 ומחפש הרפתקאות חדשות. אם הוא יקבל חוזה לסיים את הקריירה בהפועל חיפה, אני מאמין שהוא יישאר. אני חושב שחנן הוא כישרון יוצא דופן. היה לי הכבוד לשחק עם אביו".


השינוי בתפקיד: "ראיתי השבוע ראיון עם פפ גווארדיולה אצל גארי ליניקר וזה היה בית ספר בשבילי, הוא הביא את השחקנים והכול תלוי בשחקנים. אני לא חושב שאני מאמן פחות טוב ממה שהייתי. תפקיד המנהל המקצועי לא עובד בארץ. שחקנים הם המרכיב הכי חשוב בקבוצת כדורגל. כשיש לך את השחקנים שאתה יכול לעבוד איתם, אז זה כיף. לא בטוח שלגיא לוזון יש גלקטיקוס כמו שחושבים. כרגע השלישייה הקדמית שלנו טובה יותר משל מכבי חיפה". 


העתיד: "מה שחשוב לי זה שנשחק את אותו הכדורגל ולא נשמור על המקום הראשון. בלי יכולת אי אפשר לשמור על מקום ראשון, מקום שני או מקום שישי. צריכים לשמור על היכולת, הרעב והמחויבות של השחקנים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי