אוגו: "מבטיח להיות מוכן למשחק מול מכבי ת"א", ויטור יפתח?

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | דני מרון

אכזבה בהפועל ב"ש לאחר ה-2:1 לסטיאווה בוקרשט בליגה האירופית, והפנים כבר למשחק העונה ביום שני. הקשר שסובל מכאבים בשריר הארבע ראשי בספק, הפורטוגלי עשוי לחזור. וגם: הביקורת הקשה של פקהארט. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
מה עדיף: לשחק גרוע ולנצח, או להפסיד אחרי תצוגה טובה? המאמן הסביר (ז'וזה מוריניו? פליקס נעים?) יעדיף לחיות בצורה מכוערת במקום למות יפה, וזהו ההבדל הפעוט בין ניצחון עם רגל קשורה על הפועל רעננה לבין ההפסד הכואב אמש (חמישי) 2:1 לסטיאווה בוקרשט בליגה האירופית.


ואפרופו כאבים: יותר מאשר העיוורון הזמני שפקד את השופט ההולנדי, קווין בלום, בזמן שמגן סטיוואה שיחק כדוריד בתיבת החמש (החלוץ תומאש פקהארט שאל בטוויטר "איזה משחק אנחנו משחקים"), מוטרדים בטרנר מפציעתו של ג'ון אוגו המעמידה בספק את שיתופו במשחק מול מכבי תל-אביב ביום שני. הגרזן הניגרי נפגע תוך כדי בעיטה לשער הרומני, ונטש את המגרש כשהוא סובל מכאבים בשריר הארבע ראשי. "זו התכווצות או מתיחה, ביום-יומיים הקרובים נהיה יותר חכמים", אמר בדאגה המאמן ברק בכר. השחקן עצמו צייץ בחשבון הטוויטר: "מבטיח להיות מוכן למשחק ביום שני".




בחוכמה שלאחר מעשה כבר ברור מיהו החשוד המיידי ב"גניבה הרומנית" בטרנר. שתי נשיכות של הארלם גנוהרה, חלוצה הצרפתי של סטיאווה, תורגמו לצמד מסחרר ולימדו את הפועל באר שבע פרק בהלכות יעילות וניצול מצבים. מאוחר יותר בכר אמר שכישוריו של המנצח הגדול של הערב היו ידועים לו, אבל לכו תספרו את זה לחאתם עבד אלחמיד ולואי טאהא שנרדמו בשמירה על ה"איגביני יעקובו" הרומני והתעוררו לערב מאכזב, עם הפסד ביתי ראשון העונה, ושלישי בסך הכול במסגרת האירופית בשנה וחצי האחרונות. בכר, אגב, דווקא התרשם יותר משחקן אחר של היריבה, ובתשובה לשאלתו של עיתונאי רומני ציין את שמו של קונסטנטין בודסקו.


בחלק האחורי מלקקים את הפצעים. הטעויות של טאהא ואלחמיד ברגעי האמת חיזקו את תחושת הגעגועים למיגל ויטור, ששוב צפה בחבריו מהיציע. בלי להתחייב, הבלם הפורטוגלי אולי יהיה כשיר למשחק העונה הראשון ביום שני. אל חמיד וטאהא נפגעו אף הם במהלך המשחק.


Great spirit and fight tonight . Sad we lost but Trust to bounce back from tonight's loss. I promise to be ready for Monday's important game pic.twitter.com/7RlqiatqZx

— John Ogu (@ogujohnugo) October 19, 2017


קורה שבכר מפסיד בקרב מוחות. ניקולאי דיקה, המאמן הרומני, הכין שיעורי בית והגיב בזמן אמיתי לניסיונות של יריבו על הקווים להערים עליו. ארבעה מאמנים אירופיים, ובראשם פרנק דה בור (בתוקף תפקידו כמאמן אינטר, נוצח המאמן ההולנדי פעמיים על-ידי בכר ושחקניו), שילמו בראשם אחרי שהפסידו לבכר באירופה, אבל דיקה סירב בעקשנות להניח את צווארו על הגליוטינה.


לפני החילוף המנצח, הייתה לדיקה תוכנית משחק מעניינת, שבמרכזה נטרול כוח המחץ המקומי. ויורל טנסה, עוזר המאמן הרומני שהיה אחראי על האיסוף המודיעיני, הסיר את רשתות ההסוואה: "ידענו שוואקמה פורח באירופה והצבנו עליו שמירה כפולה. כל הזמן שני שחקני הגנה פקחו עליו עין, ובמקרים שהוא חמק מהם, השוער שלנו היה המחסום האחרון".


Which game we play ? https://t.co/K07TErZfhwpic.twitter.com/yOYSZMKAk2

— Tomáš Pekhart (@pegas11) October 19, 2017


אם מישהו שאל את עצמו, איך חלוץ קטלני כמו גנוהרה משחית את זמנו על הספסל, הוא יופתע לגלות את התשובה. טנסה שוב מפזר את הערפל: "הכול נעשה בתיאום עם גנוהרה, המוציא לפועל העיקרי שלנו. הוא לא בשביל 90 דקות, ומעדיף לעלות מהספסל". את הפאנץ', טנסה שמר לסוף: "נכון שהוא קצת מזכיר את טוטו תמוז? דרך אגב מה קורה איתו?".


באצטדיון טוטו טרנר הופעלו שעוני החול לקראת יום שני הגדול, וההערכה היא שהפעם לא יצוצו קרחות ביציעים ( 14,152 צופים נכחו אמש באצטדיון). בסיום המשחק התייצבו השחקנים והמאמן מול היציע הדרומי, כדי לקבל את פקודת היום – "יאללה, ל… את מכבי". הקשר דן איינבינדר התייחס למכשול הצהוב בעוד שלושה ימים: "אם נבוא למשחק עם מכבי באותה גישה כמו שבאנו למשחק נגד סטיאווה, יהיה לנו יותר קל. נבוא עם הרבה תשוקה גם כדי להראות שהרעב קיים, ושיש לנו הרבה מטרות לשחקן עליהן. אני חושב שהמשחק הזה ייתן לנו 'פוש' – לליגה ולאירופה".


איינבינדר, שירד מכר הדשא בצליעה, לא הלך סחור סחור בעניין הביקורת שמאמנו מתח עליו ועל חבריו לפני שישה ימים: "אנחנו לא משחקים מספיק טוב, וצריכים לדעת להתמודד גם עם הביקורת. נגד הרומנים הראינו שיישמנו חלק מהדברים שברק התייחס אליהם". כובש השער המצמק, איסק קואנקה: : "סטיאווה  קבוצה חזקה מאוד שיכולה לעשות דברים גדולים. ניסינו לעשות הכל, אבל סבלנו מפציעו. האוהדים היו מאחורינו ואולי יכולנו לצאת עם תוצאה טובה יותר ועם תיקו".


איינבינדר מאוכזב. עכשיו מחכה לו מכבי ת
איינבינדר מאוכזב. עכשיו מחכה לו מכבי ת"א (דני מרון)


ארגון האולטראסאות שוב הפגין כשרון יצירתי יוצא דופן, כשהפיק ציור ענק ועליו דיוקן המזכיר את דראקולה ("ולאד המשפד"), מכוכבי העבר של טרנסילבניה במאה ה-15. "taste the blood of terner", נרשם לצד הציור. 300 האוהדים הרומנים ביציע הצפוני דחו את ההצעה בנימוס, ובסיום כיבדו את האלופה הישראלית בקריאות קצובות "באר שבע, באר שבע".


עידוד ותמיכה קיבלו בכר ושחקניו גם מוויטאלי סבצ'נקו, שאימן את באר שבע באמצע שנות ה-90 והוביל אותה להשתתפות ראשונה בתולדותיה בגביע אופ"א. מלווה בפיזיותרפיסט אלכס פרישמן, שסיפק שירותי מתורגמנות, אמר המאמן האוקראיני: "התגעגעתי לישראל. אני שמח שבאר שבע הגיעה לרמות האלה, ושעומד לרשותה אצטדיון ברמה בינלאומית. החוויה בטרנר ריגשה אותי מאוד".


סבצ'נקו ופישמן (ספורט1)
סבצ'נקו ופרישמן (ספורט1)


מהזווית שלו, "יותר מאשר סטיאווה ניצחה, באר שבע הפסידה. היתרון הפיזי של הרומנים היה משמעותי, בעיקר במחצית השנייה. לפני כניסתו של מספר 9 (גנוהרה), 'היינו' צריכים לכבוש שני שערים. בכר התכונן למשחק כמו שצריך, רק מזל היה חסר לו".


בצעירותו אימן סבצ'נקו את אודסה צ'רנומוריץ' ובהמשך צירף לכרטיס הביקור שלו קדנציה מוצלחת בבוליביה. בביקורו הנוכחי בישראל מעוניין ויטאלי להיפגש עם השחקנים שהדריך לפני עשרים שנה, ובזמנו החופשי הוא שוקל ליפול על צווארו של רן פסח, יו"ר הקבוצה באותן שנים אבודות, שהטיס אותו מדרום אמריקה לעיר הדרומית.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי