בן מנספורד: "ההפסד לא מקובל. לא הייתי מחליף את השחקנים שלנו"

בן מנספורד
בן מנספורד | עדי אבישי

אווירה קשה במכבי ת"א אחרי ה-2:1 לב"ש ומי שסופג את האש הוא המאמן קרויף, שייפגש עם אנגלידיס. המנכ"ל אמר: "לג'ורדי מגיע קרדיט בקידום המועדון, אבל לא נקבל החלטות תחת לחץ. גולדהאר מחויב ב-110 אחוז"

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב במשבר מקצועי ענק ששיאו הגיע בהפסד אתמול (שני) להפועל באר שבע, למרות יתרון מספרי החל מהדקה ה-20. ההפסד הגיע כזכור על רקע ה-4:0 הצורב באסטנה ביום חמישי והצהובים נכנעו 2:1 ב"טרנר".


למחרת המשחק נערך אירוע עם אחת ממאמצות המועדון, בו השתתפו כל שחקני הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים, והמנכ"ל בן מנספורד התייצב לראיון ואמר: "לא משנה מה קרה ב-24 השעות האחרונות או בשני המשחקים האחרונים, מכבי קיימת מאז 1906. אנחנו נצליח בכך שנישאר יחד כל הדרך וזה כולל את משפחת הספונסרים שלנו. גם בימים כאלה, אנחנו כאן ולא משנה מה קרה אתמול, במכבי העסקים כרגיל. 

"מבחינתי, הפסדנו שני משחקים מ-23 (רשמיים ששיחקה הקבוצה, א.ג). מאז שמיץ' קנה את הקבוצה וג'ורדי הצטרף אלינו לפני חמש שנים, לא התקבלו החלטות נמהרות תחת לחץ", המשיך מנספורד, "ג'ורדי כאן והוא ענה על השאלות בכנות אחרי המשחק. כולם יודעים ששתי ההופעות האחרונות לא מתקבלות על הדעת וכך אמרו גם ג'ורדי ושרן. זה לא יכול להמשיך. אני מתנצל בפני האוהדים שנסעו לאסטנה ולבאר שבע. זו לא מכבי וכולנו עובדים יחד – מיץ', ג'ק, ג'ורדי, אני והשחקנים – להבטיח שזה לא יקרה שוב". 



מנספורד וקרויף. "כולנו עובדים כדי שזה לא יקרה שוב" (דני מרון)


"מכבי תל אביב כאן כדי לזכות בתארים" 
מנספורד נשאל על השלכות ההפסדים, אם אכן יהיו כאלה, להמשך העונה: "אני לא רוצה להפסיד משחקים בארבע התחרויות שאנחנו משתתפים בהן, אנחנו כאן כדי לנצח ולזכות בתארים. כשאנחנו מפסידים, זה לא עוזר לנו להגיע למטרה והיא זכייה בתארים. כשיש לנו יום רע ואנחנו עושים טעויות, אנחנו עובדים כדי ללמוד מהן ולא לחזור עליהן. מיץ' גולדהאר מחויב ב-110 אחוז למכבי מיומו הראשון וכך הוא ימשיך להיות. זה לא ישתנה".


מנכ"ל הצהובים המשיך לגבות את מאמנו והבהיר: "הגעתי פחות או יותר באותו יום בו ג'ורדי מונה למאמן. זו סיטואציה מיוחדת. הוא היה מנהל ספורטיבי חמש שנים. מיץ' קבע את הסטנדרטים והנהלים וגייס את ג'ורדי כדי לקחת את מכבי צעד קדימה. הוא עשה את זה עם שלוש אליפויות רצופות. בשנתיים האחרונות סיימנו במקום השני, בארבע השנים האחרונות היינו בגמר הגביע ובארבע מחמש השנים שלו באירופה, כולל בליגת האלופות. אז בואו ניתן לג'ורדי את הקרדיט כי הוא לקח את המועדון הזה קדימה עם התמיכה של מיץ'. בואו גם נבין שג'ורדי עשה הרבה עבודה והבין מה המועדון צריך כדי להתקדם. המעבר לעמדת המאמן מיוחד ולא יחזור על עצמו בקרוב. הוא נעשה בתיאום בין ג'ורדי ומיץ', שני אנשים מצליחים ודינמיים. הם הרגישו שהמינוי של ג'ורדי למאמן נכון למכבי. קיבלנו החלטה והתקדמנו". 




"ההרגשה הייתה שמינוי ג'ורדי למאמן הוא נכון" (עדי אבישי)


"יש עוד הרבה כדורגל לשחק העונה, מאמין שכולם רוצים לנצח"
על המשך העונה הוסיף מנספורד: "המטרה של מכבי השנה היא לנצח בארבע תחרויות. אם ננצח את אסטנה ופראג, ניסע לוויאריאל אולי אחרי שהם יבטיחו את העלייה. אנחנו עדיין בגביע, יש לנו את רבע גמר גביע הטוטו ורחוקים שני משחקים מהמקום הראשון בליגה. אנחנו במחזור השמיני ובשבוע השלישי של אוקטובר, יש עוד הרבה כדורגל לשחק. אני מאמין שכולם במועדון רוצים להשיג את המטרות, יש לנו מספיק איכות בסגל. לפעמים אני מסתכל על דפי ההרכבים ושואל את עצמי האם הייתי מצרף שחקן מהקבוצה היריבה. אין הרבה שחקנים בליגה שהייתי מחליף בשחקנים שיש לנו. אנחנו צריכים להישאר יחד ושוב אני אומר לאוהדים: 'מצטערים, זה לא מקובל', אבל אם נישאר יחד, נשיג למטרות". 


"זה רק שמונה מחזורים אחרי תחילת העונה, נשאר עוד הרבה זמן. אנחנו מתנצלים בפני האוהדים, ההופעה שהייתה אתמול לא מתקבלת, אבל אם נישאר ביחד נצליח. לגבי השחקנים, הם יודעים איך הם נראו בשני המשחקים האחרונים. יש לנו מערכת מצוינת, כולל צוות האימון. איבדנו כמה שחקנים חשובים בגלל פציעות, כמו איל גולסה ואלי דסה. לא היה לשחקנים מספיק זמן להתאושש מהעונה שעברה, זה לא תירוץ, זו עובדה". 



טוריחו וקרויף. הפציעות הרבות לא סייעו (אודי ציטיאט)


"לא אדבר על שחקנים וחדר ההלבשה כי זה התחום של ג'ורדי", התייחס מנספורד לשיחות בתוך המועדון, "השחקנים יודעים שההופעות שלהם בשני המשחקים האחרונים לא היו טובות. אנחנו מועדון עם הרבה משאבים, יש לנו צוותים גדולים ומתחם נהדר. השחקנים לא צריכים שאגיד להם את זה. ועם כל הכבוד, מה שכן נגיד להם צריך להישאר בדלתיים סגורות. צירפנו הרבה שחקנים בקיץ וזה לוקח זמן. איבדנו גם שחקנים משמעותיים לפציעות ואני יודע שקבוצות אחרות יכולות להגיד אותו דבר, אבל לשחקנים הבינלאומיים כמו דסה וגלסה אין לא הייתה חופשה כמעט שנתיים. סיימנו את העונה ב-25 במאי, חזרנו לאימונים ב-16 ביוני ושיחקנו ב-29. אלו לא תירוצים, אלא עובדות. כדסה, גולסה, רודריגס, מיכה ושוינפלד יחזרו לסגל, אז נראה מה יהיה".


"עתידו של ג'ורדי? לא אדבר בשמו", אמר מנספורד לסיום, "הוא ענה על השאלות שלכם בכנות. אני כן יכול לומר שמיץ' בנה את המועדון הזה בקבלת החלטות הגיונית. הוא בנה מלמטה למעלה והשיג הצלחה. אנחנו צריכים להיות זהירים. היו שני משחקים מאכזבים. ראיתי הבוקר שוב את המשחק. השער השני של באר שבע היה מנבדל והמשחק יכול היה להסתיים ב-1:1. לא נקבל החלטות פזיזות. לי, לצוות הניהולי, לבעלים ולג'ורדי יש ביטחון שנקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון. לא קל לי לדבר בתקשורת אחרי שני הפסדים, אבל אנחנו צריכים להעביר מסר ברור לאוהדים. מכבי חייבת להתקדם, מיץ' מחויב למועדון ואנחנו מכירים בשאיפות שלנו שהן לזכות בתארים העונה".



גולדהאר. "לא יתקבלו החלטות מהירות, גולדהאר מחויב ב-110 אחוז" (אודי ציטיאט)


אתמול, דקות לאחר ההפסד לאלופה, ג'ורדי קרויף לא התחמק מנושא האחריות על מצב הקבוצה: "5-6 שנים שיחקנו באותה צורה. עשינו שינויים בקיץ ועבורנו זו אותה דרך לנצח משחקים. ב"ש שיחקה מאורגן וחכם וידעה מה היא צריכה לעשות ב–10 נגד 11. איבדתי את קולי בהפסקה כי צעקתי וזה לא עבד".



"שיחקנו לא התקפי ולא אגרסיבי", המשיך המאמן בניתוח, "נגענו בכדור יותר מדי פעמים ואיבדנו הרבה כדורים. כשאתה בשפל באה גאות ואם תהיה ריצה של 3–4 ניצחונות נוכל לעלות. א' ב' של הכדורגל זה גאווה וצריך לכבד את עצמך ואת המועדון. לא נתחבא, עכשיו צריך להראות את האופי שלנו. יש לי מערכת יחסים טובה עם מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס. יש לי ביקורת עצמית גבוהה ואם ארגיש שאני הבעיה אהיה ג'נטלמן ואעשה את הצעד שצריך. מאמן צריך להסתכל על המראה לפני האחרים וזה מה שאני עושה, נתתי את הלב והנשמה ולא אתחיל לחשוב רק על עצמי".


קרויף. סופג את מירב הביקורות
קרויף. סופג את מירב הביקורות (דני מרון)


אנגלידיס, יד ימינו של הבעלים גולדהאר, שוהה בישראל והא כבר שוחח עם ג'ורדי שאמור לקיים עימו שיחה נוספת על המצב בקבוצה. בסביבת המועדון הזכירו כי המאמנים הקודמים, שוטה ארבלדזה וליטו וידיגאל, פוטרו בשל סיטואציות דומות על רקע יכולת לא טובה. באימון הבוקר שנערך, קרויף בחר שלא לכנס את השחקנים ובחר שלא לשוחח עמם, אלא רק הם דיברו בינם לבין עצמם. שחקן בקבוצה סיפר: "לא הייתה הרגשה שקורה דבר לא שגרתי, קרויף הוא המאמן ואף אחד לא חושב אחרת".


הערכות שונות סביב מכבי תל אביב טוענות כי הבעלים מיץ' גולדהאר לא יפטר את קרויף עד סיום העונה בכל מצב. האפשרות שתישקל היא להקפיץ חזרה את ההולנדי לעמדת המנהל המקצועי, תפקיד ממנו הורד ע"י גולדהאר. האפשרות שתיבחן בשבועיים הקרובים היא למנות מאמן חלופי ושמו של סטיב מקלארן עלה, עם סיכוי נמוך לקבל את התפקיד, וגם מועמדות מאמן אחרת נשקלת. נראה כי לאחר ארבעת המשחקים שיש למכבי תל אביב ב–12 הימים הקרובים יוחלט במועדון אם לבצע שינוי.


 




גורם בסביבת המועדון טען אתמול כי מכבי תל אביב היא קבוצה לא מאומנת, והכל קורה בלי התקדמות או כיוון מקצועי: "ג'ורדי לא אימן מעולם במועדון אירופי גדול והתפקיד על הקווים גדול עליו. בכל מועדון אחר, אם שמו לא היה קרויף, הוא היה בחוץ".


בסיום המשחק צעדו הקפטן שרן ייני, ניק בלקמן וכריסטיאן בטוקיו לכיוון האוהדים ביציע להודות להם. האוהדים הזועמים קיללו את השלושה ואלו חזרו לאחור. ייני: "התקדמתי לעבר האוהדים להודות להם והיו שבחרו לקלל והם היו הרוב. כבר מרחוק ראיתי תנועות של האוהדים שנועדו לגרש אותנו ולא היה בא לי להתקדם. הסתכלתי לאחור ולא ראיתי שחקנים ובדיעבד הייתי עושה זאת אחרת".


חטף מהאוהדים. ייני
חטף מהאוהדים. ייני  עם בן חיים באירוע אחר הצהריים (עדי אבישי)


על היכולת נגד באר שבע: "אין לי תשובה. כולנו צריכים להתבייש שהפסדנו לקבוצה עם עשרה שחקנים. לא נבנתה קבוצה לא טובה ואין לי עכשיו תשובה או הארה בנושא. גם עם ערן זהבי הייתה עונה בה לא לקחנו תארים וכשהגענו לגמר נגד מכבי חיפה הפסדנו".


האם היה רוצה את זהבי בקבוצה: "ערן זהבי לא כל יכול וגם אני ואחרים לא כאלו, ערן עזר מבחינת שערים ואני רוצה לראות אותו פה עוזר. הייתי רוצה שנשלוט במשחק ושהם לא יגיעו לכדור. ניסיתי לכוון ולצעוק וזה לא עזר. ג'ורדי שטף אותנו במחצית, וזו לא הפעם הראשונה שהוא עצבני, הוא צודק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי