מחפש תשובה ולא מוצא: הטעויות הגדולות של ג'ורדי קרויף

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | עדי אבישי

מכבי ת"א רושמת את פתיחת העונה הגרועה בעידן גולדהאר דווקא תחת ההולנדי שידע טוב מכולם לייצר שקט ולייצב את המועדון, אבל את ציגלר (ולא רק אותו) זה לא מפתיע. ההפקרות במרכז, בחירותיו הרעות והמוניטין שמתרסק

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התבזתה אמש (שני) כשהפסידה 2:1 להפועל באר שבע, זאת למרות יתרון מספרי במשך 70 דקות והרכב לא אופטימלי של האלופה. אפשר לרדת מנוצח, בטח במבצר כמו טרנר, אבל סגנית האלופה נראתה לא מאומנת, חסרת אנרגיות, נטולת אמונה, מבוהלת ולעתים אף אומללה. ג'ורדי קרויף, שניצח פעם אחת בלבד ב-6 המשחקים האחרונים בכל המסגרות, מחזיק ב-63% הצלחה העונה – הפתיחה הגרועה ביותר של מאמן בעידן מיץ' גולדהאר. עבור אוהדי מכבי ת"א, לפחות אלו שאינם דוגלים בעצימת עיניים, הכתובת הייתה על הקיר לאור היכולת מפתיחת העונה והבעיות הרבות שקיימות בסגל. לפניכם סקירה קצרה של הטעויות המרכזיות שביצע ההולנדי.

1. הפקרות במרכז המגרש
בודדים אוהדי הכדורגל שלא תפסו את הראש כלא מאמינים כשפורסם לראשונה בתקשורת על האפשרות שגל אלברמן יעבור למכבי חיפה. "היה למכבי תל אביב המון זמן, ומבחינתי היה דדליין ברור. ידעתי מה התאריך הסופי שבו הם יכולים להגיש הצעה וזה לא קרה", אמר הקשר הוותיק בדיעבד בראיון לוואלה! ספורט. גל אלברמן אמנם רחוק משיא כושרו, אבל האם מישהו יכול לפקפק בכך שהוא טוב משרן ייני? בהנחה שהקפטן הצהוב לא היה האופציה המועדפת על ג'ורדי קרויף, היו לו שלושה חודשים (!!!) למצוא שחקן ראוי שיאייש את אחת העמדות החשובות במגרש. בפועל, נחתו בקריית שלום באטוקיו, סושיץ' וחוסה רודריגס. אף אחד מהם לא קשר אחורי אמיתי והאחרון הובא ברגע האחרון ולכן אינו רשאי לשחק בליגה האירופית. ההולנדי כנראה בנה על אייל גולסה, שסריקה מהירה של כמות המשחקים שלו ב-5 השנים האחרונות מגלה שזו טעות פטאלית. הפקרות.

2. ריסוק המוניטין
קשה למצוא הסבר הגיוני להחלטה הזו. כל שחקן גדול, במקרה הנ"ל מנהל מקצועי, יודע שירידה לקווים עלולה לרסק מוניטין שנבנה בהדרגה במשך שנים. יכול להיות שמיץ' גולדהאר לא הותיר בפני ג'ורדי קרויף הרבה ברירות, אך ההולנדי, ג'נטלמן אמיתי, יכול וצריך היה לסרב בנימוס ולהמשיך לדרכו. למרות ששתי העונות האחרונות הסתיימו ללא תואר, מרבית האנשים, בטח אוהדי מכבי תל אביב, היו זוכרים אותו כאיש שאחראי על אחת התקופות הזוהרות בתולדות המועדון.


מה יזכרו מהמורשת שלו עכשיו? ג'ורדי קרויף (דני מרון)

3. מה מקלארן עושה פה?
האם מנג'ר נבחרת אנגליה לשעבר הגיע למכבי תל אביב כגיבוי לג'ורדי קרויף? אולי הוא נחת כאן באמת בשביל לייעץ להולנדי? האם ג'ורדי קרויף היה שותף להחלטה? אולי מיץ' גולדהאר רצה מישהו מנוסה שיפקח על מאמנו החדש וחסר הניסיון? המון שאלות, מעט תשובות. הצוות המקצועי של מכבי תל אביב, לפחות כלפי חוץ, נראה מבולגן, שכונתי ולעתים אף מבוהל. האיש שבנה יוטה סביב מתחם האימונים בקריית שלום צריך לדעת יותר טוב מכולם שכך לא מייצרים שקט.

4. התעקשות על שחקן שנמצא מעבר לשיא
אלירן עטר לא פוגע מהרגע שעזב את מכבי תל אביב לריימס הצרפתית אי שם ב-2013. ארבע שנים עמוסות בבעיות משמעת, אך נטולות תפוקה רצינית. ההחלטה לצרפו לאחר מו"מ ארוך ומייגע מול מכבי חיפה, לפחות למראית עין, עושה רושם של צעד שנעשה על מנת לרצות את האוהדים שזוכרים לחלוץ את הימים ההם באליפות הגדולה ההיא. את הכסף הזה היה שווה להשקיע, למשל, בעידן ורד.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי