בניון יחזור לסגל וצפוי לקבל דקות משמעותיות מול אשקלון

יוסי בניון
יוסי בניון | אודי ציטיאט

קשר בית"ר ירושלים, שעלה מהספסל מול מכבי חיפה ועורר סערה, אמור לקבל קרדיט מבן זקן. עידן ורד החולה מחוץ לסגל, התלבטות בנוגע למיקומו של קונטה (שבת, 20:30 בספורט4). סגל חסר לנעים, שיצרף בקרוב מגן

(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים עשו ביומיים האחרונים מאמצים גדולים כדי לשים מאחור את פרשת שיתוף ששת הזרים במשחק גביע הטוטו נגד קרית שמונה ולגרום לשחקנים להתרכז ולחשוב רק על המשחק נגד הפועל אשקלון, מחר בטדי (שבת, 20:30, ספורט4). בליגה מצבה של בית"ר טוב מאוד והקבוצה מגיעה אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים, נגד מכבי נתניה ומכבי חיפה, מדורגת ערב המחזור במקום השני.

מי שנמצאים בספק גדול למשחק הוא מיקי סירושטיין הסובל מווירוס שגורם להקאות וחולשה. ורד, שחלה גם הוא, השלים אמנם היום אימון כמעט מלא, אך לא אמור לשחק ויישאר מחוץ לסגל. השוער בוריס קליימן סובל מווירוס גם כן, וגם הוא צפוי להיות כשיר מחר. בכל מקרה המאמן בן זקן הזמין 19 שחקנים לסגל מחר, כאשר אחד מהם ינופה בסמוך למשחק עצמו.

המאמן בני בן זקן הזהיר את חניכיו משאננות והזכיר להם שאשקלון כבר עשתה חיים קשים העונה להרבה קבוצות. גם השחקנים עצמם דיברו בשיחות פנימיות על כך שצריך להשאיר את המשחק בקריית שמונה מאחור ולהתרכז בליגה. "אנחנו כבר רגילים שאין כאן רגע דל בבית"ר", אמר שחקן בקבוצה לקראת המשחק. "כל השחקנים כאן מקצוענים וזה לא ישפיע עלינו לקראת המשחק נגד אשקלון. נהיה חייבים לעשות את ההפרדה, אין לנו שום ברירה", הוסיף.

בן זקן צפוי להחזיר להרכב את אנטואן קונטה ואיתי שכטר, שפתחו על הספסל בקריחת שמונה וגם את חן עזרא, שכלל לא התלבש בגביע הטוטו. מרסל הייסטר שסיים לרצות הרחקה ונעדר מארבעת משחקי הליגה האחרונים, פתח ברביעי גביע הטוטו וצפוי להמשיך בהרכב גם מחר. יוסי בניון ששוחרר מהנסיעה לקרית שמונה, בשל עניין אישי, יחזור מחר לסגל ואף עשוי לפתוח בהרכב, במידה שורד לא יהיה כשיר.


קלאודמיר, שכטר, ורד ובניון (דני מרון)

ההתלבטות של בן זקן היא האם לפתוח עם טל כחילה ומיקי סירושטיין כבלמים ואז להזיז את קונטה לעמדת המגן הימני, או להמשיך בעמדה זו עם עופר ורטה ואז אחד הבלמים יירד לספסל. מי שישוב לסגל הוא יוסי בניון, ששוחרר מהנסיעה לקרית שמונה בשל עניין אישי, ונראה שמול קבוצתו של יובל נעים צפוי לקבל דקות משמעותיות.

איבנצ'יץ' ימשיך בהרכב בלית ברירה, מגן ימני יצטרף בקרוב
הפועל אשקלון לא תזכה לפגוש מחר את היריבה הכי נוחה אחרי שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון, כשתתארח בטדי אצל בית"ר ירושלים במסגרת המחזור התשיעי. לאשקלון, אותה ילוו כ-300 אוהדים, יחסרו לא מעט שחקנים משמעותיים, ביניהם הזרים מילאן סמיליאניץ' (מורחק) וברניסלב יובנאנוביץ' (פצוע).

בנוסף, גודנס אג'אי לא צפוי להיות בסגל עקב פציעה בשריר הירך האחורי וזאת אחרי שאלעד גבאי סיים העונה אחרי שקרע את הרצועה הצולבת בשבוע שעבר. בקבוצה ממשיכים לחזק את המגן בן ה-32 וגם נעים שוחח עמו באופן אישי אחרי המקרה והביע בו תמיכה עם לא מעט מילים חמות. אגב גבאי, בקבוצה הוחלט סופית לצרף מגן ימני, אחרי שהתלבטו אם לחכות לינואר. השמות הבולטים הם של אייל משומר וליאור לוי החופשיים.


אייל משומר. ישוב בקרוב לליגת העל? (ערן לוף)

ובחזרה למשחק, מי שיחזור לסגל הוא טל איילה, שריצה עונש הרחקה במחזור הקודם ויחזור ל-11 על חשבונו של שון מלכה, שדווקא גילה יכולת לא רעה ב-3:1 נגד מכבי פתח תקווה. יוסיף איבנצ'יץ' ימשיך לקבל את הקרדיט בחוד, גם מעט בלית ברירה. בקבוצה מודאגים מהיכולת של החלוץ הקרואטי ואמרו. "מילא אם הוא היה מגיע למצבים, אבל גם זה לא קורה". כזכור, איבנצ'יץ' דווקא הבקיע ב-1:1 מול מ.ס אשדוד במחזור השביעי ובקבוצה קיוו שייצא לדרך חדשה, אך זה לא קרה והוא גילה יכולת חלשה בהפסד לשחקניו של שרון מימר.

טל מכלוף, שעורר את זעמו של יובל נעים נגד פ"ת והוחלף בדקה ה-43, יקבל את הקרדיט במרכז ההגנה. למרות היכולת הירודה, מכלוף מחזיק מאוד מנעים ובקבוצה מעריכים את יכולתו ואת ההתקדמות שעשה. בצד ימין של ההגנה יקבל את הקרדיט עוז ראלי, שנפצע בראשו אחרי ההתנגשות עם יניב בריק ופונה לחדר המיון במהלך המשחק, יפתח בצד ימין של ההגנה. באגף השמאלי יפתח שי חדד. את מקומו של סמיליאניץ' המורחק ימלא מושיקו לוגסי.

לקראת המשחק אמר המאמן יובל נעים: "תמיד זה כיף לחזור לטדי ולשחק נגד בית"ר ירושלים, זה מקום שאני מאוד אוהב. תמיד המשחקים בטדי מאוד קשים. אומנם אנחנו חסרים ארבעה שחקנים משמעותיים, אבל אנחנו לא מחפשים תירוצים. באים להיראות טוב ולהוציא תוצאה טובה. אני תמיד מאמין שאפשר להשיג תוצאה טובה, אם לא הייתי מאמין לא היינו מגיעים לטדי. ברור שבית"ר קבוצה יותר טובה, אבל הראינו השנה שיש לנו מה להציע. ברור שאם תיקח לבית"ר את הארבעה שחקנים המרכזיים שלה זה יפגע בה, אבל כמו שאמרתי אנחנו לא מחפשים תירוצים".


יובל נעים. חוזר לטדי ולא חושש לשחק התקפי (דני מרון)

חיזוק במקום אלעד גבאי: "אני מאמין שנביא מישהו במקומו, אבל באשקלון כל דבר לוקח זמן בגלל הנושא התקציבי.  אנחנו גם לא רוצים לפגוע באלעד, מצד שני גם ככה היינו בסגל מאוד קצר. נעשה הכל כדי להביא שחקן – או מגן ימני, או שמאלי ואז נזיז את עוז ראלי".

סגנון המשחק: "נשחק התקפי גם מחר, לא נשנה את השיטה. אין לנו חומר לשחק בונקר, כל השחקנים, כולל הקשרים והבלמים הם בעלי אורייטנצה התקפית. יחד עם זאת, בכדורגל המודרני כולם צריכים לדעת לעשות הגנה והתקפה. נקווה מאוד שבניגוד לשבוע שעבר, נבצע את זה בצורה טובה יותר".

הרכבים משוערים
בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, עופר ורטה (מיקי סירושטיין), אנטואן קונטה, טל כחילה, מרסל הייסטר, קלאודמיר, דוד קלטינס, אריק סאבו (ז'אורז'יניו), חן עזרא, עידן ורד (יוסי בניון), איתי שכטר.

הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, עוז ראלי, טל מכלוף, אבי מלכה, שי חדד, מושיקו לוגסי, רודי חדד, מירקו אורמוש, טל איילה, רמזי ספורי, יוסיפ איבנצ'יץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי