דיווח: מכבי ת"א ומכבי חיפה ישחקו בליגה מזרח אירופית

מכבי תל אביב סיום
מכבי תל אביב סיום | דני מרון

בדרך למהפכה בכדורגל האירופי? ואטקוב חשף את התוכניות שלו להקים את ה'מגה ליג' ב-2019 כדי להוביל שינוי כלכלי. גם הפועל תל אביב ובית"ר נכללות בתוכניות, ב"ש בחוץ. הפרטים המלאים בפנים

(גודל טקסט)
האם הכדורגל הישראלי בדרך למהפכה נוספת? על פי הדיווחים היום (ראשון) בתקשורת הרומנית עולה שכן. באחד מכלי התקשורת המקומיים חשפו היום יוזמה להקמת ליגה מזרח אירופית, שתכלול מספר קבוצות ישראליות. על פי אותה יוזמה, השייכת לרומן ואטקוב, תוקם ליגה מזרח אירופית בשם 'מגה ליג', שתסייע לקבוצות להשתדרג בצורה כלכלית ותכלול מספר קבוצות מרומניה, קרואטיה, בולגריה, מולדובה, אזרביג'אן, אלבניה, גאורגיה, ארמניה, יוון, סרביה, בוסניה, סלובניה, קפריסין, מקדוניה וישראל. על פי המתווה, הליגה תתחלק לליגה בכירה ולליגת משנה.


ואטקוב, שעבד בעבר בצסק"א סופיה במספר תפקידים, הסביר את החזון שלו גם לתקשורת האיטלקית: "אפשר לשנות את הכדורגל העולמי ואפשר לעשות את זה רק ביחד. המטרה שלנו היא להשיק את הליגה ב-2019/20. הליגה המזרח אירופית היא הדרך היחידה של הקבוצות הללו להתקדם ולעשות צעד משמעותי לעבר הטופ האירופי. כמו שבגרמניה, אנגליה וספרד הרימו את הרמה דרך זכויות השידור, גם במזרח אירופה אפשר לעשות את זה. אני מגדיר את הפרויקט הזה כשאיפה הגדולה של חיי ואתן את הכול כדי להוציא אותו לפועל". המתווה של הליגה החדשה דומה מאוד לליגה האדריאטית בה השתתפה קבוצת הכדורסל הצהובה בעבר. 



על פי אותו מתווה, בליגה הבכירה ישחקו מכבי תל אביב, מכבי חיפה, סטיאווה ודינמו בוקרשט, קראיובה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, פרטיזן בלגרד, לבסקי וצסק"א סופיה, אולימפיה לובליאנה, ודאר, ז'לייזניצ'אר, הכוכב האדום בלגרד, היידוק ספליט, דינמו זאגרב, מאריבור, אפואל ניקוסיה, אומוניה ניקוסיה וסרייבו. בסיום כול עונה שתי קבוצות ירדו אל ליגת המשנה.


ברשימה של ליגת המשנה מופיעות בית"ר ירושלים והפועל תל אביב, בצוותא עם פטרלול, א.א.ק אתונה, בוטב פולבדיב, נפצ'י באקו, זימברו קישינב, ירבאן, דינמו טיבליסי, רייקה, רדניצ'קי, וויבודינה, טירנה ועוד. השאיפה של ואטקוב היא להקים גם שלב מוקדמות כאשר בשתי הליגות המזרח אירופאיות יהיו בסך הכול 40 קבוצות. עדיין לא ברור האם ה'מגה ליג' אכן תושק בעונה כשנתיים, ומה יהיו ההשלכות שלה על ההשתתפות של הקבוצות במפעלים האירופים של אופ"א, אך אין ספק שמדובר בפרויקט מעניין. מי שנעדרה מהרשימה באופן מפתיע היא האלופה בשנתיים האחרונות, הפועל באר שבע, לעומת זאת הפועל תל אביב שמשחקת בליגה הלאומית נכללת ברשימה. 

  

בדרך למפעל אירופי נוסף? שחקני מכבי תל אביב ומכבי חיפה (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי