קרויף: "לעולם לא אשכח כיצד מיץ' גולדהאר עמד לצידי"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

אחרי החגיגה מול הפועל עכו, מאמן מכבי תל אביב פתח את הלב: "נשיא ברצלונה אישר שהוא פנה אליי הקיץ, אני לא בעמדה שמישהו יכול לכפות עליי. תמיד קיבלתי תמיכה מגולדהאר ואנגלידיס, אי אפשר להצמיד לזה תג מחיר"

(גודל טקסט)

אחרי שבוע קשה ותקופה מאכזבת, מכבי תל אביב גברה אמש (ראשון) 2:5 על הפועל עכו. הצהובים השלימו את המשימה הראשונה ברשימה של ג'ורדי קרויף כאשר עד הפגרה הם יפגשו את אסטנה בליגה האירופית ואת הפועל רעננה, שני משחקים אותם במועדון רוצים לעבור בצורה חלקה לפני שלושה שבועות של מנוחה.

בזמן שסגנית האלופה חגגה על כר הדשא, מחאת ה'פנאטיקס' עשתה את שלה. שחקני הקבוצה נענו לבקשה של ארגון האוהדים ומחקו כל סממן אדום מהלבו שלהם. למעט פרדראג ראיקוביץ', שמונה שחקים צבעו בשחור את הנעליים כדי להשכיח את הצבע של היריבה העירונית. ועדיין, רק כ-6,000 אוהדים הגיעו לאצטדיון בנתניה. על כר הדשא, מי שהרשימו היו אלירן עטר ואבי ריקן. על החלוץ אמרו במועדון: "אלירן בכושר מצוין, בהמשך כולם יראו מי החלוץ הטוב ביותר בליגת העל". אך בזמן שעתידו של עטר נראה צהוב מתמיד, ריקן נמצא בצומת דרכים.

הקשר, שחוזהו יסתיים בקיץ הקרוב וזוכה להתעניינות ממכבי חיפה והפועל באר שבע, אמר בסיום: "אני לא חושב על העתיד. אשב ואחליט מה טוב בשבילי. אני רוצה לזכות בתארים וזו נקודה רגישה עבורי. בהמשך, הדברים יסתדרו לטובתנו. אני עובר תהליך ומקבל הרבה יותר דקות בקישור, שם אני בא לידי ביטוי הרבה יותר מעמדת המגן". ועדיין, בסביבת המועדון מאמינים כי קרויף ידרוש להחתים את ריקן על חוזה חדש.


בכושר נהדר. עטר (אריאל שלום) 

אור דסה, שערך בכורה בהרכב במדי מכבי תל אביב בליגה, זכה למחמאות בסיום. היום הצעיר יעבור בדיקה אחרי שנפגע בשריר הארבע ראשי והאבחנה הראשונית גורסת כי הוא ייעדר מהסגל לקראת אסטנה. ביציע, נרשמה שיחה ידידותית בין המנכ"ל בן מנספורד לסוכן דודו דהאן, שמייצג את ליאור רפאלוב. הקשר לא נמצא בתוכניות של קלאב ברוז' והוא נמצא בתוכניות של הצהובים לקראת ינואר כמו גדי קינדה ואלמוג כהן. בנושא אחר, טינו סושיץ', שריצה עונש השעייה מול עכו, יעמוד לרשותו של קרויף ביום חמישי. ארון שוינפלד, ששוב נותר מחוץ לסגל בשל פציעה, צפוי לחזור לאימונים והוא עשוי להיכלל בסגל ביום חמישי. 

מעל לכול, מי שבחר לפתוח את הלב  היה קרויף: "אני שמח שכבשנו חמישה שערים, אבל אני זוכר את שני השערים האלה כדי שנוכל להשתפר. ככול שאנחנו רעננים ודוחפים קדימה, אז הדברים נראים טוב עבורנו. ברגע שאנחנו מאבדים את השליטה בקצב, אנחנו בבעיה. חשוב שנשמור על הכדור גם שאנחנו עייפים, ואז אפשרנו לעכו להגיע למצבים. אני מרוצה מההופעה שלנו, אשמח שנמשיך לשחק מהר לאורך דקות ארוכות יותר ונלחץ יותר".

ההחלטה לאמן את מכבי תל אביב: "אתם באמת חושבים שמישהו יכול לכפות עליי לבצע תפקיד שאני לא רוצה לעשות? אני אפילו לא רוצה לענות על ההמשך כי זה מנותק מהמציאות. יש הרבה אנשים שכותבים דברים, שמתאימים יותר לקולנוע מאשר לעיתונות. אף אחד לא הכריח אותי במהלך חיי לעשות משהו שאני לא רוצה. הנשיא של ברצלונה בקיץ אמר בצורה רשמית שהוא פנה אליי. אז אני ממש לא נמצא בעמדה שמישהו יכול לכפות עליי".


פתח את הקלפים. קרויף (אריאל שלום) 

היחסים עם מיץ' גולדהאר: "נפגשתי עם מיץ' וביחד החלטנו שזה הצעד הנכון עבור שני הצדדים. רציתי לאמן והלכנו על המהלך הזה ביחד. היחסים שלי עם גולדהאר וג'ק אנגלידיס תמיד היו טובים. בכדורגל לא תמיד מסכימים על הכול. יש הרבה דעות, אבל תמיד כיבדנו אחד את השני. המועדון תמך בלי לאורך כל התקופה שלי פה, תמיד קיבלתי תמיכה מג'ק ומיץ'. התמיכה הזו הגיעה גם בימים הקשים אחרי שאבי הלך לעולמו. אי אפשר להצמיד מחיר ליחס הזה, תמיד אעריך אותם על זה".

על אור דסה: "אני חושב שאור הציג משחק טוב מאוד ביום חמישי והוא העניק לנו דברים שחסרים לנו. הרעב, הרעננות שלו. הוא שיחק כאילו זו הזדמנות של פעם בחיים, הוא יצא קדימה ולא איבד כדורים. דסה עשה הכול כדי להרוויח את הכדור" .

התקופה האחרונה: "אנחנו צריכים להשתפר, אין ספק לגבי זה. אנחנו נמצאים בכיוון הנכון. יש לנו משחק שחייבים לנצח ביום חמישי ואז רעננה בליגה. הפגרה תגיע בתזמון נכון כי היא תעזור לנו להתאושש ולהיות כשירים. אנחנו נהיה רק טובים יותר. אני חושב ששיחקנו כמות רבה של משחקים, חלק מהשחקנים שלנו סובלים מעייפות בגלל המצב של הסגל. אני חושב שכל הסגל יהיה בריא, נוכל להשתפר בצורה משמעותית".


מחמאות מכולם. דסה (אריאל שלום) 

"במשחק באסטנה לא הראנו שאנחנו יודעים לשחק כדורגל. אנחנו צריכים לנצל את המצבים שלנו. אם לא נעשה את זה, הם יענישו אותנו", סיפר קרויף, שכבר החל לתכנן את המשחק הבא ביום חמישי: "נצטרך להראות מולם שאנחנו יודעים. אם לא ננצח את אסטנה, לא נוכל להעפיל לשלב הבא. אם ננצח, אי אפשר לדעת מה יקרה בהמשך".

הבצורת של וידאר קיארטנסון: "זה נורא פשוט לגביו. לא צריך ללכת לחפש סיבות. וידאר יבקיע את השערים שלו, הוא היה משמעותי כל כך בשבילנו באירופה העונה. הוא קילר, יש לו את זה. קיארטנסון צריך את הדקות שלו כדי להבקיע, אבל גם שהוא לא מבקיע הוא עושה דברים חשובים עבור הקבוצה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי