ארגון השחקנים הגיש עתירה לבית המשפט נגד המנהלת והקבוצות

אורן חסון
אורן חסון | ניר קידר

סערה חדשה? השחקנים טוענים כי החתימה על חוזיהם, שאינם כוללים פירוט של שכרם והזכויות הסוציאליות שלהם, אינה חוקית. הדרישה: חתימה על מסמך 'הספר הכחול'

(גודל טקסט)
המאבק של שחקני הכדורגל לטובת שיפור תנאיהם, עלה היום (שלישי) מדרגה. הבוקר הגיש ארגון השחקנים עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, נגד מנהלת הליגה וכל הקבוצות המקצועניות בליגת העל והליגה הלאומית. את העתירה הגיש עורך הדין מוטי לוין, שטען בשם השחקנים כי הנהלות הקבוצות החתימו על חוזה אחיד 800 שחקנים, הכולל סעיפים לא חוקיים.


על פי העתירה, ההסכם האחיד קובע תשלום של 'שכר כולל', ללא שום פירוט של זכויות הסוציאליות של השחקן, רכיבי השכר, הבראה, חופשות ועוד. העובדה כי אין שום פירוט אודות שכרם של השחקנים, עומד בסתירה עם החוק להגנת השכר.



עוד קובע ההסכם עליו חתומים השחקנים כי השכר המשולם כולל בתוכו גם את תשלום פיצויי הפיטורים, דבר הנוגד את הוראות חוק פיצויי פיטורים. בנוסף, סעיף 9ב' הקובע הגנה מפני תביעות סותרות, ממחיש את האבסורד בהסכם, עת הוא קובע כי במקרה של תביעה סותרת מצד השחקן לבית הדין לעבודה לצורך עמידה על זכויותיו במסגרת משפט העבודה המגן, יראו את שכרו כ"שכר מינימום" וזאת בהתעלם משכרו האמיתי.


בעתירה נכתב כי: "מאז 2015 ארגון השחקנים בישראל מנסה להגיע להסכמות עם מנהל הליגה לגבי ה'ספר הכחול'. בנושא נערכו עשרות פגישות, בתוכם גם מפגש עם נציגי האיגודים הבינלאומיים, אך מנהלת הליגה מתחמקת מחתימה על הסכם בנושא, בכל פעם בתואנה אחרת". בהתאם לכך, ארגון השחקנים דרש מבית המשפט האזורי להורות לבטל את הסעיפים הלא חוקיים בחוזה האחיד ולשוב אל שולחן המשא ומתן. 


עוד ציין הארגון כי: "מזה זמן רב נערכים מגעים עם המנהלת כדי שזו תקבל ותחתום על הסכם סטנדרטי חדש לשחקנים . הארגונים האירופאים – EPFL ,ECA, UEFA , חתמו לפני כחמש שנים אל מול ארגון השחקנים העולמי – FIFPro מסמך המכונה "הספר הכחול" בו נקבעו דרישות מינימום לחוזה סטנדרטי בין שחקן לקבוצתו". 

 

מה יש לו לומר? חסון (ניר קידר) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי