שפונגין צפוי לפתוח מול אסטנה, אי הבנה בעניין אור דסה

אור דסה
אור דסה | אריאל שלום

ג'ורדי קרויף מעוניין שהקשר הצעיר ייכלל בסגל, במועדון טוענים שהוטעו על ידי גורמים בהתאחדות. המגן צפוי לשוב להרכב, עטר יפתח על חשבון בלקמן. מאמן אסטנה: "מכבי תל אביב פייבוריטית" (חמישי, 20:00 בספורט2)

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב השלימה היום (רביעי) את ההכנות למשחק מול אסטנה בליגה האירופית (חמישי, 20:00, שידור ישיר בספורט2). הצהובים קיבלו בשורה מעודדת כשאור דסה ערך אימון מלא, והחשש לפציעה בשריר הארבע ראשי ירד לאחר שהתגלה שמדובר בהתכווצות שרירים בלבד. האח הבוגר במשפחת דסה, אלי, שנעדר כבר תקופה ארוכה, מתכונן במלוא המרץ לחזרה הצפויה בעוד כחודש. גם אייל גולסה וחוסה רודריגס אמורים לחזור לכשירות מלאה בעוד כשלושה שבועות.



בכל הנוגע לדסה הצעיר, במכבי תל אביב עוסקים בשעות האחרונות בשאלת רישומו למשחק מול אסטנה. לפי חוקי אופ"א יכול המועדון לרשום אותו בכל שלב של העונה עד חצות (שעון אירופה) בלילה שלפני המשחק, לאור העובדה שמדובר בשחקן בית של המועדון שטרם מלאו לו 21 שנים. ככל הנראה, כך לפי גורמים במועדון, בקבוצה לא ידעו זאת ולטענתם הוטעו על ידי גורמים בהתאחדות לכדורגל, שמצידם מסרו שהטעות לא נבעה מהם. כעת ייתכן שידאגו לרשום את הקשר בן ה-19 עד הלילה.


עוד לקראת ההתמודדות, יובל שפונגין צפוי לחזור לעמדת המגן הימני, מה שישחרר את הקפטן שרן ייני לשחק בקישור. אלירן עטר ימשיך בהרכב על חשבון ניק בלקמן, ונראה שקיימת אפשרות שאיתן טיבי יעלה בהרכב במקום ז'אן סילבן באבין.



אלי דסה. יחזור בעוד כחודש (אריאל שלום)
אור דסה. יערוך בכורה גם בליגה האירופית עוד השבוע? (דני מרון)


בנושא הרכש לקראת חלון העברות בינואר אמרו במועדון כי השמות המוזכרים להגיע לקבוצה הם ליאור רפאלוב ואלמוג כהן, ולקראת הקיץ גדי קינדה ועלי מוחמד. בחודש דצמבר יתברר מי מבין הארבעה יגיע למועדון, ורק שני שחקנים מהרשימה יגיעו. בתוך כך, נודע כי גם הפועל באר שבע ומכבי חיפה מעוניינות בשחקנים הללו.


הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין (איתן טיבי), אופיר דוידזאדה, שרן ייני, אבי ריקן, כריסטיאן באטוקיו, עומר אצילי, אלירן עטר, וידאר קיארטנסון.


סטוילוב: "הליגה חשובה יותר"
מאמן אסטנה, סטנימיר סטוילוב, דיבר לקראת המפגש ועושה רושם שהוא לא יותר מדי במתח. "יהיה משחק קשה. מכבי ת"א היא קבוצה טובה מאוד. שתי הקבוצות במצב לא פשוט, אבל למכבי ת"א יש היסטוריה באירופה, היא בעלת מסורת. ג'ורדי קרויף הוא מנג'ר מהטופ ומאמן מצוין. מכבי ת"א פייבוריטית".


הראש של אסטנה נראה בכלל נמצא בליגה, שם הקבוצה מוליכה בנקודה אחת בלבד על פני קייראט – שגברה עליה במחזור האחרון – כשביום ראשון הקרוב ייערך מחזור הסיום בליגה. "אם נאמר את האמת, אסטנה צריכה לזכות בליגה המקומית, זה חשוב יותר עבורנו", הודה סטוילוב, "נעשה רוטציות בין המפעלים. זה מבחן מקצועי ומנטלי עבור השחקנים".



סטוילוב. החמיא לג'ורדי קרויף


מי שסיפק ראיון לתקשורת הקזחית לקראת המשחק הוא אלכסיי קוסולאפוב, קשרה של מכבי ת"א בעבר (1998-2000) ומאמנה של אקטובה מהליגה הקזחית כיום. "אני לא יכול להגיד שאני צופה בכל המשחקים של מכבי מקרוב, אבל אני עדיין עוקב", אמר קוסולאפוב, "אני עדיין בקשר עם מאמן השוערים, אלכסנדר אובארוב". 


החוזקות של מכבי ת"א והיכולת שלה באסטנה: "אין חלק אחד שבולט יותר, מדובר בקבוצה מאוזנת. הופתעתי מההופעה בקזחסטן. אני לא יודע מה היו הסיבות ליכולת, אבל משיחות עם אובארוב הבנתי שזה נבע גם בגלל המשטח הסינתטי. בנוסף, גם הגג באצטדיון הקשה על חלק מהשחקנים לנשום, מכיוון שהם לא רגילים לתנאים האלו". 


הסיכוי של אסטנה מחר: "הכי חשוב עבורה מחר לא להפסיד. הרבה יהיה תלוי במצב הפיסי של השחקנים, ששיחקו לא מעט לאחרונה. כרגע הסיכוי להעפיל לשלב הבא עומד על 60%, ניצחון יגדיל אותו ל-90%-80%". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי