צפו בתקציר: מכבי תל אביב הודחה מהליגה האירופית

איתן טיבי, שרן ייני
איתן טיבי, שרן ייני | דני מרון

הצהובים שוב לא הצליחו להבקיע, נכנעו 1:0 מול אסטנה, וסיימו את דרכם בליגה האירופית כבר במחזור הרביעי. סדרת החמצות של קיארטנסון ועטר, טוומאסי (67) הכריע

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נכנעה היום 1:0 לאסטנה, במסגרת המחזור הרביעי בליגה האירופית, ואיבדה כל סיכוי להעפיל לשלב הבא אחרי הניצחון של ויאריאל בפראג על סלביה. אחרי ה-4:0 המוחץ בקזחסטן, הקבוצה של ג'ורדי קרויף הפיקה לקחים ונראתה טוב יותר, אך סדרת החמצות ומחדל הגנתי במחצית השנייה העניק לאסטנה מקדמה משמעותית לעבר 32 האחרונות. אור דסה, שפתח ב-2:5 המרשים של הפועל עכו, שמר על מקומו בהרכב של קרויף והיה חלק משמעותי בפתיחה הטובה של הצהובים.

 

לצערם, אלירן עטר, וידאר קיארטנסון (המשיך את הבצורת) וניק בלקמן לא הצליחו לנצל הזדמנויות טובות, כשהם פגשו את ננאד אריץ' (יכולת נהדרת). הכיוון לעבר השער הקזחי נמשך במחצית השנייה, אך דווקא אז ההגנה הצהובה קרסה. פטריק טוומאסי, שכבש צמד במשחק הראשון מול מכבי תל אביב, הספק בדחיקה מקרוב. גם השינויים ההתקפיים של קרויף לא הועילו והוא עדיין ללא שער זכות אחרי 360 דקות בליגה האירופית. מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה שלא הבקיעה העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית, האם המאזן השלילי הזה ייעצר מול סלביה פראג במחזור הבא?  

 


במשחק הנוסף בבית, ויאריאל חגגה עם 0:2 בפראג מול סלביה פראג. קרלוס באקה (15) ושער עצמי של סימון דלי (89) סידרו לצוללת הצהובה שמונה נקודות, ואת פסגת הבית. 



הדחה מוקדמת. קרויף (דני מרון) 


הרכבים: 

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, ז'אן סילבן באבין, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, אור דסה (דור מיכה 64), אבי ריקן, כריסטיאן באטוקיו, ניק בלקמן (עומר אצילי, 76), אלירן עטר (ארון שוינפלד, 64), וידאר קיארטנסון.


אסטנה: ננאד אריץ', דמיטרי שומקו, איגור שיטוב, ייבגני פוסטינקוב, סרגיי מאלי, אבזאל בייסבקוב, אסחט טאגיברגן (סריקז'אן מוזי'קוב, 72), איבן מאייבסקי, פטריק טוומאסי, מרין טומאסוב, ג'וניור קבאננגה. 


מהלך המשחק: 
דקה 1 – המשחק יצא לדרך, האם מכבי תל אביב תשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא?


דקה 2 – הזדמנות ראשונה למארחת. קיארטנסון השאיר לקו ההגנה הקזחי אבק, אך מול אריץ' ירה כדור שטוח וחלש.



מביט מקרוב. מקלארן (דני מרון) 


דקה 6 – שוב המארחת יצאה קדימה. בלקמן מצא את דסה ברחבה, אך הבעיטה שלו פספסה את המסגרת.


דקה 18 – הלחץ של הצהובים מתגבר. מסירה כפולה בין קיארטנסון לדסה הותירה את האיסלנדי למצב מצוין, אך יציאה טובה של אריץ' מנעה ממנו שער יתרון מוצדק. דקה לאחר מכן, בלקמן חתך נהדר את ההגנה הקזחית ובעט מזווית קשה. גם הפעם, אריץ' היה במקום. 


דקה 30 – שוב אריץ' עם עצירה נהדרת. עטר חתך מהאגף השמאלי אל המרכז, עבר שני שחקני הגנה קזחים וסובב כדור נהדר. שוער האורחת היה במקום. 



אריץ' הותיר אותו מתוסכל. קיארטנסון (דני מרון) 


דקה 48 – דוידזאדה מצא את עטר סמוך לרחבה. החלוץ התקדם ללא הפרעה, בעט כדור חזק שפגע באחד משחקני ההגנה הקזחים ונעצר אצל אריץ'. 


דקה 52: ייני יצא קדימה והרים כדור טוב לעבר תיבת החמש הקזחית, עטר נגח מחוץ למסגרת ובזבז עוד הזדמנות.  



מחפשים שער בכורה. באטוקיו (דני מרון) 


דקה 57, אסטנה עלתה ל-0:1 – איזה מחדל של הצהובים. אחרי דקות טובות והחמצות רבות, טוומאסי ניצל תרדמת במרכז הרחבה וירה את הראשון של הקזחים, בבעיטה הראשונה שלהם למסגרת של ראיקוביץ'. האם מכבי תל אביב מסוגלת להציל את העונה האירופית? 


דקה 65 – חילוף כפול אצל הצהובים. מיכה עלה במקום דסה, שוינפלד החליף את עטר. 



היממו את נתניה. שחקני אסטנה (דני מרון) 


דקה 67 – ריקן ניסה להחזיר את הצהובים לעניינים, אך הכדור שלו פגע בקיארטנסון ומנע מהמארחת שער ראשון בשלב הבתים. 


דקה 79 – עוד החמצה של ריקן. הקשר נותר חופשי על סף הרחבה וקיבל כדור נהדר, אך בעט בצורה רשלנית מעל המסגרת. 


דקה 89 – מיכה ספק מעד ברחבה, השופט לא התרשם וסימן לשחקנים להמשיך. 


איבדו סיכוי. ייני וטיבי (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי