צפו בתקציר: 1:1 להפועל באר שבע מול סטיאווה בוקרשט

בן שהר
בן שהר | מאיר אבן חיים

האלופה קיבלה בחזרה את ויטור, ושמרה על הסיכוי להעפיל לשלב הבא עם נקודה ברומניה. קומאן (31) כבש, שהר (37) איזן מבישול במספרת של הפורטוגלי. נגיעת יד של אלו מהקו, הצילה את ב"ש. 1:4 לפלזן על לוגאנו

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע סיימה הערב (חמישי) ב-1:1 מול סטיאווה בוקרשט, במסגרת המחזור הרביעי בליגה האירופית. האלופה הצליחה להשיג נקודה יקרה בבירה הרומנית, וגם קיבלה בחזרה את מיגל ויטור, ששב להרכב אחרי חודשיים וחצי. מערך שלושת הבלמים של האורחת התחיל טוב, אך בדקה ה-31 קרס בצורה מביכה מול פלורניל קומאן, שניצל תרדמת, עבר את דודו גורש וירה פנימה. שש דקות הספיקו לבאר שבע, שבזכות כדור חופשי נהדר חזרה למשחק. מהראן ראדי הרים, מיגל ויטור השתלט על הכדור ועם מספרת מרהיבה בישל לבן שהר שער קל ויקר. 



אולם שובו של הבלם הפורטוגלי לא היה הדבר הכי טוב שקרה לברק בכר, שקיבל מתנה מצד השופט. בדקה ה-52 בודסקו הצליח להשאיר אבק להגנה של באר שבע, עבר גם את דודו גורש וירה כדור חזק אותו דור אלו הדף בידו. השופט ושופט הרחבה בחרו להתעלם וסימנו לשחקני סטיאווה להמשיך לשחק, למרות הכעס מצד הספסל והיציעים.


העובדה כי האורחת נשארה ב-11 שחקנים דחפה אותה קדימה כאשר החמצות של טוני וואקמה מנעו ממנה ניצחון יקר. בתוספת הזמן החמצה של הארלם גנוהרה המחליף מנעה מהמארחת ניצחון רביעי ברציפות באירופה. סטיאווה הבטיחה את ההעפלה לשלב הבא עם 10 נקודות מ-12 אפשריות, במקביל הניצחון של ויקטוריה פלזן 1:4 מול לוגאנו הותיר את הקרב בין הפועל באר שבע לצ'כים. החבורה של ברק תתארח במחזור הבא אצל לוגאנו כאשר המפגש הביתי מול פלזן עשוי להכריע את זהות המעפילה לשלב הבא, במידה והיא תנצח במחזור הבא. 



וואקמה וראדי (אודי ציטיאט) 


הרכבים

סטיאווה בוקרשט: פלורין ניצה, גבריאל אנאקה, יונוץ' לאריה, מיחאי בלאשה, ג'וניור מוריאש, דניס מאן (פיליפ טישיירה, 46), לוסיאן פיליפ, קונסטנטין בודסקו, מיחאי פינטלי, פלורינל קומאן (פלורין טנסה, 65), דניס אליבק (הארלם גנוהרה, 69).


הפועל באר שבע: דודו גורש, דור אלו, מיגל ויטור (מיכאל אוחנה, 69), לואי טהא, מיהאי קורהוט, מהראן ראדי, חאתם עבד אלחמיד, דן איינבינדר, איסק קואנקה (מאור מליקסון, 76), בן שהר (אליניב ברדה, 82), טוני וואקמה.


מהלך המשחק: 
דקה 1 – המשחק יצא לדרך, בינתיים אוהדי הפועל באר שבע הציתו אבוקה ביציע. 


דקה 4 – קורהוט ניסה לסדר לאלופה הזדמנות ראשונה, אך ההגבהה שלו נעצרה אצל ההגנה הרומנית. 



האבוקה של אוהדי ב"ש (יח"צ) 


דקה 21 – אלחמיד ירד לקבל טיפול והדאיג את הצוות של האלופה, אך תוך זמן קצר הוא חזר לשחק.


דקה 31, סטיאווה עלתה ל-0:1 – איזה מחדל בהגנה של בכר. ויטור, טהא ואלחמיד הותירו את הכדור, קומאן אמר תודה והשאיר לשלושתם את הגב. הצעיר עבר בקלות את גורש וגלגל לרשת.  


דקה 32 – קוואנקה כמעט והחזיר את באר שבע לעניינים. הספרדי נותר חופשי בתוך הרחבה אחרי יציאה רעה של ניצה, אך פספס ברגע האמת. 



האבוקות של אוהדי באר שבע (מאיר אבן חיים) 


דקה 37, הפועל באר שבע איזנה ל-1:1 – איזה קאמבק של האורחת. כדור חופשי של ראדי מצא את ויטור, שהעביר מספרת מרשימה לעבר שהר, שדחק ממטר. 


דקה 53: איזו טעות קשה של צוות השיפוט. התקפת מעבר של המארחת הסתיימה אצל בודסקו, שעבר את גורש ובעט כדור חזק. אלו נגע בידו, השופט התעלם ואפשר לב"ש להוציא לדרך התקפה מתפרצת. 


שער חשוב. שהר (מאיר אבן חיים) 


דקה 63 – וואקמה עבר בקלות שני שחקני הגנה של סטיאווה, אך מתוך הרחבה שיגר כדור שטוח, שרק במעט פספס את המסגרת. דקה לאחר מכן, כיסוי רע של טהא כמעט וסידר לבודסקו מצב נהדר. גורש יצא ושמר את ב"ש קרובה. 


דקה 67 – עוד ניסיון של האורחת. ראדי נותר חופשי, אך ממרחק התקשה לפגוש את המסגרת של ניצה. 


דקה 69 – אוחנה החליף את ויטור, גנוהרה תפס את מקומו של אליבק, שמירר בבכי על הספסל. 



וואקמה (אודי צטיאט) 


דקה 78 – איזו עצירה של גורש. לאריה נגח כדור חד, שוער האורחת היה במקום וסיפק הדיפה נהדרת. 


דקה 82 – חילוף אחרון של באר שבע. ברדה עלה במקום שהר.


דקה 90 – האורחת החלה להניע את הכדור בתקווה להשיג את הנקודה היקרה, הקהל המקומי המשיך לדחוף את סטיאווה. 


דקה 92 – גוהארה כמעט והכריע. החלוץ נותר בודד מול גורש, עבר את השוער אבל הבעיטה שלו נעצרה על ידי שחקני ההגנה של ב"ש, שנעמדו על הקו. כמה מזל לב"ש. 


מאוכזב. וואקמה (אודי צטיאט) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי