מאור בוזגלו: "אין לי פריבילגיה לשחק בקבוצה מצליחה ומשומנת"

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | ספורט1

קשר מכבי חיפה, שעשוי לרשום דקות בכורה נגד בני סכנין, דיבר במסיבת העיתונאים: "שמעתי שההגעה שלי זה ספין, כולם פתאום נהיו רופאים. גם כשהייתי פצוע ציפו ממני לתת גולים. לוזון? הסיטואציה שלו לא נעימה"

(גודל טקסט)

ימים לא שקטים עוברים על מכבי חיפה. הירוקים נאלצים להתעסק בימים האחרונים במחאת האוהדים נגד התבטאויות המאמן גיא לוזון ובסאגת הפלאפונים, וכל זאת לפני המשחק החשוב נגד בני סכנין ביום ראשון.

למסיבת העיתונאים לקראת המשחק החשוב לא הופיע לוזון כרגיל, אלא הקשר מאור בוזגלו העשוי לרשום דקות בכורה בירוק. בוזגלו פתח: "אחרי תקופה של חצי שנה אני נמצא במסיבת עיתונאים לקראת משחק מאוד חשוב. יש התרגשות גדולה לקראת המשחק באופן אישי".

מצבו הרפואי: "עברתי לגור פה באיזור והתחלתי לשמוע שזה ספין. כולם נהפכו להיות רופאים ומומחים בתחום, לצערי יש לי נסיון די גדול בפציעות ואם לא הייתי מוכן במאה אחוזים לא הייתי לוקח סיכון, עבדתי לפני פרוטוקול אינטנסיבי במיוחד ועברתי באימונים כל מה שצריך, תיקולים, בעיטות וכל מה שצריך".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו. מתרגש (מכבי חיפה)

חזרה לכושר: "כששחקן חוזר מפציעה, בטח ארוכה, החזרה היא לא בום ו-90 דקות. זה בהדרגה ובצורה מבוקרת, אני עדיין לא בכושר המשחק שאני צריך להיות וכמובן אפשר לקבל את זה רק במשחק ממש. עברתי משחקונים פנימיים ולא חושב שקיבלתי הנחות, כרגע אני מרגיש טוב מאוד ומוכן לשחק".

בקשתו לחזור לפני הפועל עכו: "(צוחק) לא קיבלתי אישור לפני עכו לשחק בגלל שהצוות חשב שזה מוקדם. גם האחראי על השיקום שלי אמר לי שאני יכול לחזור וזהו, אני מתרגש".


פלאפונים:
"תמיד עושים מעל המצופה, אני כמקצוען שנמצא עם החברים מדי יום חושב שזה היה ביוזמתנו והוחלט על ידי כל השחקנים, זה בא לעזור ולא לפגוע. את הדברים האלה אנחנו פותרים בחדר ההלבשה".

החזרה המהירה מהפציעה: "אני כבר חצי שנה בטרום עונה, אומרים שיש 5% שיוצאים מהכלל ותמיד יצא לי לחזר מוקדם מכל פציעה. גם כשקרעתי את הצולבת ב-2009 חזרתי מהר. גם אם הייתי בריא לחלוטין אפשר תמיד להיפצע. צריך להתמודד עם זה".

בוזגלו
בוזגלו. לא קיבל הנחות באימונים (מכבי חיפה)

מעמד גיא לוזון: "הסיטאואציה לא נעימה ולהיות מאמן כדורגל זה קשה מאוד, בטח בישראל. הוא יצטרך להתמודד אבל בכל מקרה יש 11 שחקנים על המגרש והם צריכים לקחת אחריות, אין ספק שהציפיות בחיפה תמיד היו גבוהות וגם עם זה צריך להתמודד. אני לא יכול לדבר במקום גיא אבל בשורה התחתונה בחודש האחרון האווירה טובה, האימונים אינטנסייבים ואני מכיר את גיא מהנבחרת הצעירה – הוא מאוד אמוציונאלי עם קצב גבוה ודרישות גבוהות".

לחץ: "לחץ תמיד יש, גם התקשורת מייצרת לחץ וכמובן הקהל רוצה לראות כדורגל והוא מביע דעה. דווקא הקהל של מכבי חיפה תומך ברמה אדירה והעידוד ברמה הכי גבוהה. אפשר להבין לפעמים את השריקות".

ערך מוסף: "אני יודע שציפו ממני לתת גולים גם כשאני פצוע. לא יודע להגיד לגבי הערך המוסף שלי. תמיד אני מנסה לדמיין כל מיני סיטואציות ומה אני הייתי עושה. לא קל לשבת בצד והתקופה הזאת היא עבודה מנטלית מאוד גבוהה מעבר לעבודה סיזיפית מאוד קשה. בסוף ההרגשה הא שמנצחים משהו כשחוזרים משיקום כזה וחזרתי חזק יותר מפציעות קשות. גם הפעם".

מנהל מקצועי: "לא יודע מה להגיד בסיטואציה כי לא שמעתי כלום. אנחנו מתרכזים בלהיות הכי טובים על הדשא ומקבלי ההחלטות יחליטו".

לוזון. צריך להתמודד
לוזון. צריך להתמודד (עוזי גל)

מיקום במגרש: "אני שחקן די מגוון ולא מסתכל על צד ימין כצד ימין למשל, אני יכול להתחיל בשמאל ולעבור לאמצע ואעשה מה שיבקשו ממני. הטירוף והמחויבות הם העקרונות שאני צריך ללכת איתם".


מצב הקבוצה:
"לא ריאלי לדבר על זה. אני חושב שיש שחקנים שחוזרים מפציעה ויש להם פריבילגיה לשחק בקבוצה מצליחה ומשומנת ולי אין את זה. אסתכל על המשחק נגד סכנין כהכי חשוב בקריירה. אני חלק מקבוצה ומותר לי להגיד להם הכל".

יעקב שחר: "יעקנלה משקיע כל כך הרבה כסף והוא מגיע אלינו די הרבה, לפחות פעם בשבוע כדי לראות, לשמוע ולשאוב מה קורה. כמובן שברגע שחתמתי כפצוע האמון מאוד גדול ואני יכול להגיד תודה לאל שזה קרה, ולעשות הכל כדי להחזיר על המגרש".

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה. הבוז שלהם הגיוני (ערן לוף)

ההבדל מהפועל ב"ש: "ההשוואה לא מדויקת ונכונה. שם היינו כמעט ארבע שנים יחד ומכבי חיפה היא קבוצה חדשה. היינו קבוצה מאומנת מאוד ותרצו או לא תרצו זה לוקח זמן. הכל עניין של ביטחון ואם לא מביאים תוצאות זה נפגע. למשל נגד בית"ר, הקבוצה שיחקה טוב ולא לקחנו נקודות. הגדולה היא להמשיך לנסות ותמיד כיף לתקן ולשפר אבל השאיפה לשחק טוב יותר. כל שחקן רוצה את השחקנים הכי טובים לידו".

סרט הקפטן: "אני לא מושיע אלא חלק מקבוצה ואעשה הכל כדי לעזור לה בנוגע לסרט הקפטן, זה לא בחירה שלי ואני חושב שבקבוצה כולם קפטנים. יש לנו את הזכות הזאת וגם לשמח אלפי אוהדים וגם להרוויח כסף ממה שאנחנו אוהבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי