אור לגויים: צפו ב-0:1 של מכבי תל אביב על הפועל רעננה

אור דסה, אבי ריקן חוגגים
אור דסה, אבי ריקן חוגגים | דני מרון

הצהובים שוב לא הרשימו, הפעם מול נועלת הטבלה בבכורה של קורצקי, אך נצמדו להפועל באר שבע. שער בכורה לאור דסה (10) מול יציעים דלילים, אצילי הצטרף לרשימת הפצועים

(גודל טקסט)

מול 2,500 אוהדים באצטדיון בנתניה, מכבי תל אביב חזרה הערב (ראשון) לנצח עם 0:1 יקר מול הפועל רעננה במשחק שהועבר בשידור ישיר בספורט1. הצהובים אומנם יצאו לפגרה כשהם צמודים להפועל באר שבע עם 20 נקודות (לאלופה עדיין יש משחק חסר), אך היכולת הדלה שלהם דווקא מול הקבוצה של מנחם קורצקי (בכורה מעודדת לקראת ההמשך), צריכה להדאיג את ג'ורדי קרויף, שחזה באחד המשחקים המאכזבים של הקבוצה שלו העונה (כולל המפגש באסטנה).


בראש רשימת המדאיגים של הצהובים ניצב וידאר קיארטנסון. האיסלנדי רשם משחק שישי ברציפות בכול המסגרות ללא שער, מיעט להגיע למצבים, ספג כרטיס צהוב ולבסוף הוחלף במחצית השנייה. מלבד קיארטנסון, גם החברים שלו לא הציגו יכולת מרשימה, לא הצליחו להכתיב קצב מול אחת הקבוצות החלשות בליגה ומיעטו לייצר מצבי הבקעה. 

 

את השער לזכות האורחת כבש אור דסה. עשר דקות הספיקו לקשר הצעיר, למצוא את הרשת בפעם הראשונה במדי הקבוצה הבוגרת. אלירן עטר שיגר כדור נהדר לקורה של תומאש קושיצקי, דסה התמקם נהדר ועם מגע קטיפתי ירה לחיבורים. השער, עודד את רעננה לצאת קדימה. המארחת ניצלה קישור רך של הצהובים, ניסתה להגיע למצבים אך שחקני ההכרעה של קורצקי כשלו מול פרדראג ראיקוביץ'.


אל הצרות של קרויף הצטרף עומר אצילי, שנפגע והוחלף כבר במחצית השנייה. החילופים של מאמן מכבי תל אביב לא הצליחו להשפיע על המשחק, אך למזלו הפעם הוא חזה בראיקוביץ' שומר על שער נקי. מכבי תל אביב תקווה לשיפור משמעותי ביכולת אחרי הפגרה כשהיא תארח את סלביה פראג. קורצקי ורעננה, שנותרה במקום האחרון וספגה הפסד שמיני העונה, ינסו לשפר את מצבם מול מ.ס. אשדוד במחזור הבא.  
 


הבעת אי אמון. אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון) 


הרכבים: 
הפועל רעננה: תומאש קושיצקי, עדי נמני, בן והבה, מוחמד עלי קמארה, עמנואל אמבולה, רועי שוקרני, בן בנימין, שניר שוקר (פלורין פורצ'ה, 75), מוחמד שכר (כארם ארשיד, 56), שמעון אבוחצירה (דור חוגי, 63), ג'ורדן פושה.


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני (טל בן חיים, 63), סילבן באבין, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, אבי ריקן, כריסטיאן באטוקיו, אור דסה, עומר אצילי (ניק בלקמן, 37), אלירן עטר, וידאר קיארטנסון (דור מיכה, 76).


מהלך המשחק: 
דקה 1 – המשחק יצא לדרך מול נוכחות דלילה מתמיד של אוהדי מכבי תל אביב כאשר בסך הכול יש 2,500 אוהדים ביציעי נתניה. הבעת אי האמון בקבוצה של קרויף נמשכת, האם זה יוביל גם לשינוי בתוצאות?


דקה 4 – ניסיון ראשון של המארחת. אמבולה יצא קדימה והרים כדור טוב, שכר ספק דחף את דוידזאדה ונעצר אצל שמואלביץ'. דקה לאחר מכן, פושה ניצל שגיאה של טיבי וחדר לרחבה. הבעיטה של החלוץ נעצרה אצל ראיקוביץ'. 



שיפור ביציעים (אתר רשמי מכבי תל אביב) 


דקה 10 – מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: עטר לקח אחריות וסובב כדור חופשי מופלא מ-30 מטרים היישר לקורה של קושיצקי ההמום. דסה התעשת מהר, התמקם נהדר ומקרוב ירה לחיבורים את שער הבכורה שלו. איזו פתיחה נהדרת לצהובים! 


דקה 18 – השער גרם למארחת לצאת קדימה וללחוץ את הצהובים. 


דקה 26 – הצהובים המשיכו לאבד כדורים ולסדר לרעננה אפשרויות סמוך לשער של ראיקוביץ', אך בינתיים שחקני ההתקפה של קורצקי עדיין לא בחנו בצורה מרשימה את ראיקוביץ'. דקה לאחר מכן, אצילי הודיע לספסל כי הוא אינו יכול להמשיך בשל פגיעה. 


שער בכורה. דסה וריקן (דני מרון) 


דקה 30 – בנימין נכנס לפנקס של שמואלביץ' וספג את הכרטיס הצהוב הראשון הערב.


דקה 33 – איזה מזל לקרויף. כדור ארוך לעבר הרחבה של הצהובים מצא את ראשו של ייני, שטעה בגדול וסידר לנמני מצב נהדר. מגן רעננה הפתיע עם מספרת מזווית קשה, אך ידו השמאלית של ראיקוביץ' מנעה מהמארחת שער. שתי דקות לאחר מכן, בלקמן עלה במקום אצילי הפצוע.  


שוב על הקווים. קורצקי (דני מרון) 


דקה 40 – קרן של עטר עוררה סערה. טיבי נתפס אך שמואלביץ' בחר להתעלם, קיארטנסון השתלט על הכדור החוזר, אך לא הצליח לפגוש את המסגרת. דקה לאחר מכן, האיסלנדי העצבני ספג כרטיס צהוב. 


דקה 45 – המארחת שוב יצאה קדימה עם הרבה אמונה, אך הבעיטה של שכר לא הצליחה להכניע את ראיקוביץ'. 


עוד פצוע לרשימה. אצילי (דני מרון) 


דקה 47 – המחצית השנייה יצאה לדרך, שני המאמנים שמרו על ההרכבים שסיימו את המחצית הראשונה. 


דקה 56 – שינוי ראשון של קורצקי. ארשיד תפס את מקומו של שכר. 


דקה 60 – שיתוף פעולה איכותי בחלק הקדמי של האורחת. ריקן מצא את קיארטנסון, שהוריד בצורה נהדרת לעטר. האחרון בעט חזק, אבל נעצר אצל קושיצקי. 



יכולת דלה. קרויף (דני מרון) 


דקה 63 – שני המאמנים בחרו לבצע שינויים כדי להעיר את הקבוצות שלהם. בן חיים החליף את ייני כאשר ג'ורדי עבר למערך של שלושה בלמים. חוגי תפס את מקומו של אבוחצירה. 


דקה 70 – שוקרני יצא קדימה ונותר פנוי על סף הרחבה, אך הבעיטה של הקשר לא הצליחה ליצור איום משמעותי מול ראיקוביץ'. 


ראיקוביץ' (דני מרון) 


דקה 76 – קיארטנסון המאוכזב הוחלף במיכה וירד אל חדר ההלבשה. עוד משחק מאכזב לאיסלנדי. 


דקה 90 – רעננה ניצלה עוד איבוד כדור של באטוקיו, אך פספסה בגדול. הרמה של שוקרני לעבר פושה מצאה את החלוץ, שניסה להבקיע במספרת ופספס בגדול את המסגרת. 


דקה 90+3 – איזו החמצה של עטר, דווקא אחרי מסירה טובה של מיכה. אחרי לחץ של המארחת, החלוץ נותר חופשי מול קושיצקי, אך בעט היישר לגופו של השוער. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי