קצב: הביאו את אלאך בשביל שתהיה התרחקות מההנהלה

יעקב שחר ומו אלאך
יעקב שחר ומו אלאך | מכבי חיפה, אתר רשמי

סוכנו של המנהל הטכני של מכבי חיפה התראיין לתוכנית הספורט של 103FM: "למנהלים מאוד אכפת, אך הם לא אנשי מקצוע". צ'יזיק: "אם הוא יהיה אמיץ כדי לבודד את הרעשים, אדע שהמועדון שינה את דרכו". האזינו לעימות

(גודל טקסט)

סוכנו של מו אלאך, רונן קצב התייחס בתוכנית הספורט של 103FM למינויו של המנהל המקצועי של מכבי חיפה: " הוא אמנם היה בקבוצה קטנה בהולנד, אבל זה אדם שכבר מוכר הרבה שנים בכדורגל העולמי. אצלנו התחום של מנהל ספורטיבי פחות מוכר. צריכים לתת לו זמן. הוא מאוד יסודי".

תזמון ההגעה שלו: "כבר בקיץ רצו להביא מנהל מקצועי וזה לא הצליח, זה לא קשור לגיא לוזון. אני לא יודע מה הוא ידע או לא זה לא תפקידי. מנהל מקצועי במכבי חיפה זה משהו שחשבו עליו כבר מעל שנה".

אם גיא לוזון דיבר איתו: "לא דיברתי עם גיא על שום מנהל מקצועי. כולם יודעים שמכבי חיפה רוצה להביא אחד וזה היה כתוב בכל מקום. ואם גיא לא ידע, מה העניין? אתמול כשצפה במשחק הוא עדיין לא חתם וזה ברור שהוא צריך לעבור ולראות".


לוזון. מה אלאך יחליט? (ערן לוף)

תפקידו: "העבודה שלו היא לבנות משהו לאורך זמן, תכנית ארוכה, בניית אקדמיית, להשתמש בקשרים שלו כדי להביא שחקנים. להיות אחראי על כל העניין המקצועי, מהילדים והנוער. תוכניות אימון, תכניות עתידיות, איש מקצועי שילמד תוך כדי תנועה את כל המערכים. הוא לא הגיע כדי לפטר את גיא לוזון. התפקיד שלו לבנות משהו מקצועי, כמו שמאמינים שצריך להיות במכבי חיפה. אולי בגלל שהעיתוי הוא במצב קצת פחות טוב, קל לחבר את זה. הוא יכול לקבל החלטה אחרי שילמד את המועדון וישפוט את גיא לוזון לפי הקריטריונים שלו. הוא איש מקצוע יסודי שלא בא לערוף ראשים. הביאו אותו כדי לצאת לדרך של התנהלות אחרת, כדי שתהיה התרחקות מההנהלה שמאוד אכפת לה מהקבוצה אבל הם לא אנשי מקצוע. ניסו עם אחד נכשלו, ועכשיו הביאו מישהו אחר".

גם מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, איתמר צ'יזיק, התייחס למינויו של אלאך: "חשוב שיש מנהל מקצועי, השאלה תהיה במבחן הזמן. אם הוא מחר בבוקר ייכנס לעבודה וכבר יעשה רעש, לא בטוח שזאת הייתה הכוונה. הוא צריך לשבת ולעשות תכנון לטווח ארוך ולבנות הכל מחדש. אני ראיתי אותו אתמול והוא עושה רושם נחמד מאוד. אם הוא יהיה אמיץ כדי לבודד את כל הרעשים, כולל את האחים קצב שאני מאוד מעריך אותם, לפי זה אוכל להגיד שמכבי חיפה תשנה את דרכה".

הבדל בין דרכו של אלאך לדרך הקודמת: "ההבדל מאוד משמעותי. בשנות ה-2000 המוקדמות אפשר היה להביא שחקנים בשוק בישראל בצורה מאוד מהירה ובמחירים סבירים, ננאד פראליה למשל. השוק העולמי השתנה לחלוטין והיום יש בעיה גדולה בהרבה. בסופו של דבר צריך מישהו שיקבל החלטה מקצועית, סקאוט לא מספיק. אם המנהל המקצועי החדש קיבל את כל הסמכויות כולל כולן, הוא יעשה בחוכמה אם יישב על המדוכה וילמד את המועדון".


צ'יזיק. התרשם לטובה מאלאך (ערן לוף)

אי ידיעת גיא לוזון: "לא אתייחס אם זה תקין או לא. השמועות רצות כבר המון זמן אצלכם בתקשורת. יכול היה לבוא גיא ליעקב שחר ולשאול אם יש או אין אמת. מדובר בסוגיה השולית כרגע, מסתבר שכל הפעילות ב-2017/18 לא צלחה. צריך היה לעשות מעשה וזה לא רלוונטי אם הודיעו לגיא או לא, הכי חשוב זה מערכת היחסים ביניהם ומה מו הולך לעשות. זאת עבודה קשה, הם לא מכירים אחד את השני".

החלטת יעקב שחר: "אני עוקב אחרי מה שקורה ואני משוכנע ששחר קיבל את כל המידע. אצלו חשובה ההתרשמות בארבע עיניים אז כנראה שמדובר באיש המתאים".

נתק בין מכבי חיפה לתקשורת: "לא זוכר נתק כזה בין מכבי חיפה לתקשורת. מערכת היחסים שלי עם התקשורת ידעה עליות וירידות אבל מעולם לא החרמתי אף אחד. הבנתי מהיום הראשון את חשיבות התקשורת ונתתי את כל הכבוד הראוי. גם בנושא ההדלפות היו דברים שלא אהבתי. הדלפות לא עברו אצלי בשלום אבל כשזה מחדר ההלבשה אי אפשר לעצור את זה. לא אעביר ביקורת על מכבי חיפה כי זה כמו הבית שלי למרות שיש לי אך אני טיפה מוגבל. צריך לתת למנכ"ל את הכלים כדי להיות מנכ"ל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי