אליניב ברדה התמוטט באימון הפועל ב"ש ועבר החייאה

ברדה
ברדה | דני מרון

הקפטן נפגע בחזהו, התמוטט ופונה ל"סורוקה" לאחר שקיבל מכות חשמל ושב להכרה. צנתור קבע שלא נגרם נזק. המועדון: "מתקשר באופן מלא". ברקת: "רגעים של חרדה". משפחתו של השחקן חיבקה את אוחנה, השרה רגב חיזקה

(גודל טקסט)
קפטן האלופה הפועל באר שבע, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-36, נפגע הבוקר (שלישי) באימון הקבוצה והובהל לבית החולים.


על פי עדויות ראשוניות, השחקן נפגע במהלך האימון מכדור שפגע בחזהו, התמוטט ובמהרה הובהל ל"סורוקה" להמשך הטיפול. ברדה פונה לחדר מיון כשלצדו רופא הקבוצה ליאור זלר.



אימון הקבוצה התקיים בלהבים והאירוע התרחש לקראת סיומו. שחקנים בקבוצה העידו על דרמה גדולה ורגעי חרדה. "זה היה מפחיד. ברדה התמוטט והעיניים שלו התגלגלו. טיפלו בו עם מכשיר החייאה עד שהגיע האמבולנס", אמר אחד מהם. המאמן ברק בכר ומספר שחקנים נסעו אחרי האמבולנס לבית החולים "סורוקה" על מנת לשהות לצדו של הקפטן שהתאושש והחל לתקשר עם סובביו.


מיכאל אוחנה, קשר הקבוצה שבעט בשוגג על הקפטן, היה חיוור בדקות לאחר המקרה ונסע עם דמעות בעיניים לשהות לצד ברדה בבית החולים. אוחנה התחבק עם משפחתו של ברדה דקות ארוכות והם חיזקו את הקשר. 



אליניב ברדה במהלך הטיפול. העיקר שהתאושש ומתקשר באופן מלא (מור שבת)


מספר דקות לאחר מכן מיהרה הפועל באר שבע לפרסם הודעה ועדכנה: "מצבו של אליניב ברדה טוב, הוא בהכרה מלאה, מתקשר באופן מלא ונמצא כרגע בבירור בבית החולים "סורוקה". במהלך אימון הבוקר איבד ברדה את הכרתו לאחר שכדור שנבעט פגע בו בבית החזה. הוזעקה למקום ניידת טיפול נמרץ וביחד עם הצוות הרפואי של הקבוצה בוצעה החייאה קצרה והשחקן שב להכרה לאחר זמן קצר. על מנת לשלול כל חשש החליט הצוות הרפואי בבית החולים סורוקה לבצע אבחון נוסף. האבחון בוצע באמצעות צנתור אבחנתי שאישר כי אין כל נזק ומצבו של ברדה תקין". 


רגעים של חרדה אמיתית עברו עלינו היום. הקלה גדולה ואנחת רווחה לאחר שהתבשרנו כי הכל בסדר עם אליניב. אוהבים אותך ומחכים שתחזור למגרש קפטן

— Alona Barkat (@AlonaBarkat) November 7, 2017


גם דוברות מד"א הוציאה הודעה רשמית בנושא והפאראמדיק גיא שדה סיפר: "היינו קרובים מאוד למקום האירוע כשקיבלנו את הקריאה, ובתוך דקות בודדות הגענו למגרש. ראינו גבר כבן 35 מחוסר הכרה כשהוא מטופל ע"י צוות רפואי שנכח במקום. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שבמהלכו הוא חזר להכרה מלאה ופינינו אותו לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי כשהוא מתקשר איתנו".




"בוצעה החייאה קצרה והשחקן שב להכרה לאחר זמן קצר" (דני מרון)


מדוברות סורוקה נמסר: "שחקן הפועל ב"ש אליניב ברדה פונה בשעה האחרונה לחדר המיון בסורוקה. פרופסור דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה עדכן: "השחקן פונה בהכרה מלאה, קיבל טיפול ראשוני בחדר המיון והועבר להמשך טיפול ע"י רופאי המערך הקרדיולוגי בביה"ח". מאוחר יותר, שרת הספורט מירי רגב התקשרה לאשתו של ברדה, אדווה, ובמהלך השיחה אמרה: "אני מאחלת לאליניב בריאות והחלמה מהירה. אני פה בעבורכם 24/7 בכל עניין. אני אוהבת את אליניב וכולנו רוצים לראות את אותו בחזרה במגרשים ובע"ה כמה שיותר מהר". 


כזכור, ברדה חזר לאחרונה ממספר פציעות, לאחר כחודשיים בהן הושבת, ובמשחק באשדוד אף פתח בהרכב ובישל בניצחון 1:3 באצטדיון הי"א.

 

שמח על הבשורות הטובות.
נלחמת כמו גבר אמיתי!
מחכים לך קפטן

— barak bachar (@barak_bachar) November 7, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי