מכבי חיפה הודיעה: דקל קינן יעזוב לארצות הברית בינואר

דקל קינן עם גילי ורמוט
דקל קינן עם גילי ורמוט | עדי אבישי

קפטן הירוקים נענה להצעה של סיניסנטי ויעזוב את קבוצת נעוריו בפעם השנייה בקריירה. הבלם יחתום על חוזה לשנתיים בקבוצה מליגת המשנה: "לעזוב בית זה תמיד קשה, אבל זו הזדמנות שלא תחזור על עצמה"

(גודל טקסט)

פחות משבוע מאז מכבי חיפה הודיעה על מינויו של מו אלאך למנהל המקצועי של הירוקים, והשינויים בסגל החלו. היום (חמישי) הודיעו הירוקים כי דקל קינן יעזוב את הקבוצה בחודש ינואר הקרוב. קפטן הקבוצה בן ה-33 נענה להצעה שקיבל מקבוצת סיניסנטי מה-USL, ליגת המשנה בארצות הברית, הוא יחתום בה לשנתיים הקרובות וצפוי להרוויח כ-400 אלף דולר למשך כל התקופה. 

לאחר החתימה אמר קינן לאתר הרשמי של הירוקים: "לעזוב בית זה תמיד קשה, אבל זו הזדמנות שלא תחזור על עצמה. אני עומד בפני אתגר חדש ומיוחד. ההחלטה לא הייתה קלה, אבל אני שלם עם זה. אני אמנם עומד לעבור לצד השני של העולם, אבל תמיד ולנצח אשאר ירוק ומכבי חיפה תמיד תהיה בלבי". כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שהבלם עוזב את הירוקים לחו"ל. ב-2009/10 חתם הבלם לשנתיים בבלקפול האנגלית, אחרי חצי שנה במדיה עבר לקרדיף. במהלך הקדנציה שלו בקבוצה מליגת המשנה הוא הושאל גם לקריסטל פאלאס ובריסטול סיטי עד ששב למכבי חיפה ב-2012.  

בהודעה הרשמית של מכבי חיפה נכתב: "מזה כמה חודשים שמאמן סיניסנטי עוקב אחרי קינן ובשבוע שעבר הוא הגיע לישראל והגיש לשחקן ולסוכנו, איתמר קינן, הצעה רשמית להצטרף לקבוצה לקראת העונה הבאה. סיניסנטי. קינן, בהמלצת סוכנו בישראל, גלעד קצב, החליט לא לוותר על הרצון שלו לחזור ולשחק בחו"ל ופנה בנושא לנשיא המועדון. השבוע התקיימה פגישה בין יעקב שחר לשחקן, והנשיא נתן לקפטן את ברכת הדרך". קינן רשם העונה שש הופעות בליגת העל, כולן בהרכב הפותח של מכבי חיפה.

דקל קינן באחת מהופעותיו האחרונות במכבי חיפה (ערן לוף)שוב עוזב. קינן (ערן לוף) 


כזכור, האופציה האמריקאית עלתה לראשונה בפברואר 2016 כשהבלם קיבל הצעה ממינסוטה, אך בסופו של דבר נשאר ירוק. כעת, בגיל 33, הבלם יעזוב לטובת ארה"ב. 
לקינן יש 369 הופעות במדי הירוקים, בכול המסגרות, בהן כבש 24 שערים. הבלם עלה לקבוצת הבוגרים בעונת 2003 וערך את משחק הבכורה שלו במאי של אותה השנה. יחד עם הירוקים זכה בשתי אליפויות (2003/04, 2008/09), גביע מדינה בודד ב-2015/16 וגביע טוטו ב-2007/08. 

פ.צ סינסינטי הוקמה באוגוסט 2015 ובעונה האחרונה של ה-USL, השנייה בתולדות המועדון, סיימה שישית במזרח והודחה ברבע גמר הפלייאוף. מאמנה הוא הדרום אפריקאי אלן קוץ' (42) והסגל מבוסס ברובו על שחקנים מקומיים וזרים לא מוכרים. במשחקי הבית של הקבוצה באצטדיון ניפרט (המשמש גם את קבוצת הפוטבול סינסינטי בנגלס) צפו בממוצע למעלה מ-20 אלף איש למשחק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי