הנשר עוד לא נחת: המכשולים של וואקמה בדרך למונדיאל

טוני וואקמה
טוני וואקמה | אודי ציטיאט

חלוץ הפועל ב"ש מעוניין לשחק בליגה בכירה יותר וגביע העולם בקיץ ברוסיה עשוי להפוך למקפצה הנחוצה לו כדי להתקדם, אך סוללת החלוצים של ה"סופר איגלס" מסכנת את מעמדו. תמונת מצב

(גודל טקסט)

ראש לשועלים וזנב לנשרים? טוני וואקמה, חלוצה של הפועל באר שבע, נחשב בעיני רבים לזר האיכותי והמשמעותי בישראל. החלוץ שזכה לכינוי "הגנרל" עושה את ההבדל בליגה ובמפעלים האירופיים עבור האלופה והוא נמצא מזה תקופה ארוכה על הכוונת של מועדונים בחו"ל.

זה לא שרק הייתה התעניינות, אבל הכסף הגדול שהוצע תמורתו בקיץ האחרון, בעיקר מקבוצות בסין, לא קרץ לפני מספר חודשים למשפחת ברקת שמכוונת לאליפות שלישית ברציפות. מצד שני, השיקול הכלכלי יכול בכל זאת להשפיע על קבלת ההחלטות בטרנר, בהתחשב בעובדה שהטאלנט מתקרב לשלב שבו יהיה שחקן חופשי ובתור שכזה קבוצתו הנוכחית לא תקבל מאומה בעדו.

וואקמה מחפש אתגרים חדשים והמונדיאל ברוסיה בקיץ הקרוב, שאליו העפילה ניגריה בחודש שעבר, הוא הגירוי האולטימטיבי מבחינתו. לרוע מזלו, סוללת החלוצים העומדת לרשותו של גרנוט רוהר, מאמנם הגרמני של הנשרים, מסוכנת להפליא. זימונו לסגל ושיתופו השבוע עדיין לא מבטיחים לוואקמה את הוויזה לארץ המובטחת – רוסיה. 


אוגו ככל הנראה יהיה במונדיאל, אבל האם גם וואקמה יזכה לזימון? (אודי ציטיאט)

רשימה חלקית של התותחים הכבדים ש"מאיימים" על וואקמה עד לקביעת הסגל למונדיאל כוללת את אלכס איוובי (ארסנל), ויקטור מוזס (צ'לסי), קלצ'י איהנאצ'ו (לסטר), אחמד מוסא (לסטר) והנרי אוניקורו (אנדרלכט). לעומתו, החבר ג'ון אוגו דווקא שיפר את מעמדו בנבחרת, בזכות יכולתו הטובה במשחקים שבהם שותף. באחד מהם, במסגרת מוקדמות המונדיאל נגד אלג'יריה, אף כבש שער מרהיב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי