צפו בתקציר: 2:2 נהדר בין הפועל חיפה למכבי ת"א

הפועל חיפה חוגגת
הפועל חיפה חוגגת | ערן לוף

תורג'מן וממן (בפנדל) כבשו למארחת, ריקן ועטר (בכדור חופשי) לצהובים במשחק עם שני מהפכים, קצב מסחרר, שערים יפים וכדורגל מצוין. האדומים נותרו בפסגה, לפחות עד למשחק של ב"ש בשני. חבל שרק 7,500 צופים חזו בו

(גודל טקסט)

הפועל חיפה ומכבי תל אביב סיימו הערב (שני) בתיקו 2:2 והבשורה העיקרית שיצאה מהמשחק הזה היתה: רבותי, יש לנו אחלה ליגה. גם אם הצהובים או הפועל באר שבע ייאבקו לבסוף ראש בראש על תואר האליפות, לפחות עד כה, 11 מחזורים מהפתיחה, יש לנו עוד שלוש קבוצות שמוכיחות שמקומן למעלה אינו מקרי. 

מכבי נתניה הוכיחה בשבת לפרקים את האיכויות המיוחדות שלה וירדה מאוכזבת מ-1:1 עם מכבי חיפה, בית"ר ירושלים תוכל להראות מה היא יודעת מחר (שני) בבית מול הפועל באר שבע והשחקנים של קלינגר הרשימו הערב מול מכבי תל אביב.

המארחת סבלה מהעדרם של השוער ארנסטס שטקוס והחלוץ עדן בן בסט ובעיקר מכך שרוסלן ברסקי, המנוע במרכז המגרש, התרגש מול קבוצת האם שלו ולא הורגש. ועדיין חשפה כמה כלים התקפיים קטלניים יש לה, שניים מהם חנן ממן ואלון תורג'מן עשו את הגולים. הצהובים קיבלו בחזרה את אייל גולסה, הדינמו שלה בקישור, ונהנתה מיכולת נהדרת של אבי ריקן, בעיקר במחצית הראשונה, משער ענק של אלירן עטר וכרגיל פרדראג ראיקוביץ' היה שם כשנזקקו לו. מנגד אור דסה לא הורגש בעוד וידאר קיארטנסון ממשיך ביכולת הרעה מתחילת העונה.

תורג'מן העלה את הפועל חיפה ליתרון שהפך לפיגור תוך עשר דקות משערים של ריקן ובעיטה חופשית נהדרת של עטר ומכבי תל אביב ירדה ליתרון 1:2 במחצית. המארחת לא התייאשה וזכתה בנקודה שלה לאחר שטיבי הכשיל את תורג'מן וממן דייק בפנדל.


הרכבים
הפועל חיפה:רן קדוש, דוד מלול, ניסו קפילוטו, גבריאל תמאש, שמואל שיימן, ראסמוס סיוסטדט, רוסלן ברסקי, מקסים פלקושצ'נקו (לירן סרדל 71), חנן ממן (סער פדידה 82), ראדו גינסארי, אלון תורג'מן (גל אראל 87).

מכבי תל אביב:
פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, איתן טיבי, סילבאן באבין, אופיר דוידזאדה, אייל גולסה, אבי ריקן (ברק יצחקי 82), אור דסה (כריסטיאן באטוקיו 46), דור מיכה, אלירן עטר, וידאר קיארטנסון (ארון שווינפלד 82).


מהלך המשחק
דקה 9 –
מלול קיבל כדור עומק אדיר מתמאש שהותיר אותו מול ראיקוביץ'. ומה עשה מגן חיפה במקום לשלוח את הכדור לרשת? הסתכל לאחור לעבר השופט כדי לבדוק אם יש שריקה לנבדל, איבד ריכוז ואת ההזדמנות. אוי מלול, מלול! 

דקה 19 – גולסה מטווח השער של הפועל חיפה מ-20 מ'. מזל טוב! הצהובים רשמו סיכון ראשון לעבר המסגרת.


גולסה. הכניס תנופה אדירה למשחק של הצהובים (ערן לוף)

דקה 31 – פלקושצ'נקו נשלח למתפרצת אבל המסירה שלו לעבר תורג'מן היתה חזקה מדי והמארחת איבדה עוד הזדמנות.

דקה 33, 0:1 להפועל חיפה – עוד מתפרצת שהסתיימה בבעיטה של ממן, ראיקוביץ' הדף אבל היישר לתורג'מן שהרשית מול שער ריק.


דקה 35, 1:1 איזה תגובה של מכבי ת"א –
ריקן השתלט על כדור במרכז המגרש, דהר ללא הפרעה ומ-20 מ' שלח כדור אדיר ושטוח לפינה הימנית של השער והכניס מלא אנרגיות למשחק.


דקה 37 – לאחר שער השוויון החל עימות קולני ביציע אוהדי הפועל חיפה כשהתברר שאוהד מכבי ת"א התיישב ביציע הקבוצה המארחת. כוחות האבטחה העבירו את האוהד ליציע הצהובים.


ריקן. לוקח בשתי ידיים את ההזדמנויות שהוא מקבל מקרויף (ערן לוף)

דקה 43 – הצהובים לוחצים יותר אבל שוב לא תכליתיים. ריקן התקדם שוב מעבר לקו הראשון של הגנת חיפה אבל הבעיטה הלכה היישר לידיים של קדוש.


דקה 45, 1:2 למכבי ת"א –
קפילוטו הכשיל את קיארטנסון בדרך לשער, ראה את הצהוב ואיפשר לעטר לבצע כדור חופשי מושלם מ-22 מ' מסובב לחיבורים. שער ענק!


עטר. איזה גול, איזה גול, איזה גול (ערן לוף)

דקה 50 – החמצה ענקית של ממן!, הקשר קיבל מסירת רוחב מצוינת מגינסרי ומ-10 מ' חופשי בעט חלש והיישר לכיוון של ראיקוביץ' שהדף.

דקה 52 – ריקן המצטיין במכבי פרץ משמאל והניח כדור על ראשו של קיארטנסון. האיסלנדי נגח למסגרת וסח זינוק מצוין מקדוש.


דקה 55, 2:2
– טיבי ספק הכשיל את תורג'מן ברחבה, גרינפלד לא שרק אבל אז קיבל סימן באזנייה מאחד מעוזרי השופט וסימן על הנקודה. ממן בעט לא טוב, ראיקוביץ' הלך לפינה הנכונה אבל הכדור פגע בו ונכנס.


ממן זוכה לליטוף מפלקושצ'נקו. הפועל חיפה בהחלט נראית כמו מוליכה (ערן לוף)


דקה 61
– התקפה יפה של הצהובים, הכדור עבר בין גולסה עטר וריקן אבל כובש השער הראשון למכבי היה הפעם בלתי מדויק.

דקה 64 – ממן שיגר בעיטה אדירה לחיבורים, ראיקוביץ' התעופף ולקח לו גול. מהקרן לא יצא כלום.

דקה 70 – קיארטנסון, החלש במכבי, קיבל כדור נהדר ברחבה, התקדם מעט אבל במקום לבעוט התחלק. לא נעים.


קיארטנסון. לא ירצה לזכור את המשחק הזה (ערן לוף)

דקה 73 –  מיכה בעט למסגרת, קדוש היה במקום.


דקה 81
– קרויף הולך על כל הקופה ומשגר לכר הדשא את ברק יצחקי וארון שוינפלד במקום ריקן וקיארטניסון.

דקה 86 – קפילוטו ספק נגע בכדור בידו תוך כדי ניסיון לעצור התקפה, גרינפלד שלף כרטיס צהוב שני ואדום והמארחת נותרה בעשרה שחקנים.


קפילוטו מנסה לשכנע את גרינפלד. גם האדום היה גבולי  (ערן לוף)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי