"כשההצעה על וואקמה פוצצה, ידענו שבפעם הבאה נזוז הצידה"

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

אחרי ה-2:2 הדרמטי מול בית"ר, בהפועל באר שבע ממשיכים לעסוק בעתידו של הכוכב לקראת ינואר אחרי ההצהרה של בכר ("לא יודע אם טוני ימשיך"). למאמן הוסבר כי מכירה של וואקמה לא תפגע בתוכניות המקצועיות של האלופה

(גודל טקסט)

הרשעתו של ניב זריהן בתקיפת צעירה, הדיון הקרוב של שיר צדק במוסדות השיפוט של אופ"א בגין שימוש בחומר אסור, ואפילו ספיגת שער השוויון בתוספת הזמן אתמול (שני) בטדי ואובדן המקום הראשון שכבר היה בכיס, לא ממש מדאיגים את הפועל באר שבע. הנושא שהכי מטריד את ברק בכר וראשי האלופה הוא טוני וואקמה.

כלומר, איך יסתדרו בלעדיו אם יחליט לעזוב בחלון ההעברות של ינואר. כולם מבינים כי ביום שהגנרל יזדכה על הציוד אצל פנחס אוחנה האפסנאי, תאבד באר שבע את כלי הנשק הקטלני ביותר שלה. אבי נמני, סוכנו של טוני, כבר כינה את זוג רגליו של הלקוח המיוחס שלו כ"נשק שובר שוויון". קילרים מסוגו של וואקמה לא עומדים בתור בכניסה לטרנר, ולא צריך לקבל רישיון של סוכן שחקנים מורשה כדי להבין שאחד כמוהו לא ניתן לשכפול, במגבלות של צמרת ליגת העל כמובן.

הודעותיהם של גורמים בקבוצה ולפיהן "וואקמה כנראה יעזוב בינואר", או זו של בכר אמש "אני לא יודע אם טוני ימשיך אחרי ינואר", צריכות להדאיג את האוהדים יותר מאשר שאלות בנוסח "למה בכר הוציא אותו בדקה ה-89? כדי לקבל מחיאות כפיים?". בכר אגב הסביר שהוצאתו של מלך השערים הבאר שבעי מהמגרש נועדה לאפשר את כניסתו של תומאש פקהארט מבלי לעבור על חוק חמשת הזרים שרשאים לשחק יחד.


יעזוב? וואקמה (דני מרון) 

במצב של 1-2, עם יתרון מספרי וארבע דקות תוספת זמן, רק מהמרים עם שריטה עמוקה היו מגדילים את ההימור על תיקו. ההימור על וואקמה היה לא פחות משוגע. תהליך ההפשרה מהקיפאון בקלוז' הרומנית התחיל אצל אשר אלון ברעננה. לאימון הראשון בתחנתו הראשונה בישראל הוא הופיע עם כפכפים, ואלון כמעט העיף אותו. אלונה זיהתה לפני כשלוש שנים את הפוטנציאל, רכשה אותו מתחת לאפו של איזי שירצקי שגם הוא חיזר אחריו, והעניקה אותו כנדוניה לבכר עם הגעתו לנגב.

תרומתו האדירה לזכייה בשתי האליפויות הרצופות והופעותיו המחשמלות באירופה הקפיצו את תג המחיר, ועכשיו לך תשווה הצעות אסטרונומיות מסין או השד יודע מאיפה. "כשהסיפור עם ההצעה הסינית התפוצץ שדרגנו לטוני את השכר, בידיעה שבפעם הבאה שנעמוד בפני סיטואציה דומה נזוז הצידה", סיפר גורם הבקיא בפרטים.


ייפגע מקצועית? בכר (דני מרון) 

בעונה הנוכחית, 'החלשה' יחסית, הוא כבר  חתום על עשרה שערים, חמישה באירופה וחמישה בליגה (ועוד אחד במשחק אלוף האלופים). דווקא כדור אחד שלא פרפר ברשת בלם את דהירתו. ההצלה של יסמין האנדנוביץ', שוערה של מאריבור, מנגיחה של טוני בדקה ה-90 מנעה מבאר שבע את הכרטיס לליגת האלופות ותסכלה אותו מאוד. בצר לו התקשה וואקמה לתפקד, ונראה אבוד. הטיפול בהלם היה מהיר. בכר איפשר לו לנוח בכמה משחקים, נמני קפץ לביקור וניהל איתו שיחת מוטיבציה. שכרו שודרג, כשגם הזימון לנבחרת ניגריה חיזק את הרוח הגבית.

עכשיו הוא בעמדת המתנה. סוכנים מאירופה, וגם מניגריה, פועלים בניסיון למצוא בסיס חדש לגנרל. ערפל הקרב אולי יתפוגג בקרוב. בכמה הזדמנויות הוסבר לבכר שמכירת הנכס הניגרי תשתלב עם האינטרס הכלכלי של המועדון, אבל כמעט בטוח שהיא לא תשתלב עם האינטרס המקצועי שלו ושל הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי