קרויף: ההכרה שראיקוביץ' שוער ברמה עולמית היא עניין של זמן

פרדראג ראיקוביץ'
פרדראג ראיקוביץ' | Getty

בטור השבוע בטלחראף כתב התייחס מאמן מכבי תל אביב לשוער שייקח חלק במונדיאל הקרוב: "אולי ברוסיה כולם יבינו את זה". בנוסף התייחס ההולנדי לנבחרות אחריהן יעקוב ולפורמט הטורניר

(גודל טקסט)

כמו בכל שבוע, גם היום (שני) פורסם הטור של מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף בעיתון ההולנדי "טלחראף", כשהפעם התייחס להגרלת המונדיאל ולכך ששניים משחקניו, וידאר קיארטנסון חלוץ נבחרת איסלנד ופרדראג ראיקוביץ' שוער נבחרת סרביה ייקחו חלק בטורניר היוקרתי בקיץ הקרוב.

"כעת, אחרי שההגרלה של המונדיאל התקיימה, יש כבר תחושת ציפייה", כתב קרויף. "כמו כל חובב כדורגל נלהב, ביוני גם אני אצמד למסך הטלוויזיה בכל ערב. יש רק שלוש נבחרות שאכפת לי מהן. בלגיה בגלל חברי רוברטו מרטינס שמאמן אותם, מרוקו בגלל הקשר ההולנדי וכמובן ספרד בגלל שאני מכיר אישית הרבה שחקנים בנבחרת".

קרויף התייחס לשחקניו שייקחו חלק במונדיאל הקרוב: "יש לי שני שחקנים ממכבי תל אביב שיכול להיות שנראה בפעולה בטורניר. ראיקוביץ' הוא השוער השני של סרביה כיום, אבל אולי ברוסיה כבר נראה איזה שוער ברמה עולמית הוא. ההכרה בו עניין של זמן בלבד ואולי במונדיאל כולם יבינו את זה. החלוץ האיסלנדי שלנו וידאר קיארטרנסון יהיה שם גם, אבל עוד נראה אם יהיה שחקן הרכב".


ראיקוביץ'. יקבל את הבמה ברוסיה? (Gettyimages)

מאמן הצהובים התייחס גם לפורמט הטורניר: "ההתלהבות המסויגת שלי מהבתים במונדיאל הקרוב צריכה להראות שאולי כדאי לשקול שוב על ההצעה לשחק עם 48 נבחרות במונדיאל 2026. בטורניר הזה רוצים להוסיף עוד 16 נבחרות. בעיקרון, אני תמיד פתוח לשינויים והתקדמות כשהשיטה תהיה 16 בתים עם שלוש נבחרות כל אחת. צריך רק לחשוב האם זה יוסיף מבחינה ספורטיבית. זה המדד היחיד שצריך לבחון כי אסור שהכדורגל ישעמם. אני חושב כך גם לגבי יורו 2020. קראתי שלוש פעמים את הפורמט ועדיין לא ברורה לי הכוונה בשינוי שנעשה. בואו נהיה כנים, תמיד השלב החשוב הוא הנוקאאוט. המנצחת ממשיכה והמפסידה עפה הביתה. כמה שזה פשוט, זה עדיין עובד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי