המשלים המושלם: גנסארי הוא הגיבור הלא מדובר של הפועל חיפה

ראדו גינסארי
ראדו גינסארי | ערן לוף

בורנמות' וקאזאן אמרו לו לא, השער בישראל פתח דלת וקלינגר קפץ על המציאה. הוא פוליטי ומשכיל, מנגן באקורדיון וחובב מוזיקה קלאסית, עובד בלי הפסקה ועדיין מחכה לשער הראשון. הכירו את השחקן המשלים של המוליכה

(גודל טקסט)

הפועל חיפה היא כבר לא הפתעה ולא אפיזודה חולפת. כשבוחנים את סוד ההצלחה של המוליכה ערב המחזור, התשובה שמקבלים מאנשי המועדון היא הפגיעה בזרים. הפוקוס הולך לשוער ארנסטס שטקוס ולשחקני ההגנה גבי תמאש ורסמוס סיוסטדט, כשמי שמקבל קצת פחות קרדיט הוא החלוץ המולדבי ראדו גנסארי.

ב-6 ביוני, לפני חצי שנה, כבש גנסארי בנגיחה שער לרשת נבחרת ישראל במשחק ידידות שהתקיים בנתניה (1:1). באותו בוקר, פורסמו ידיעות לפיהן הוא מועמד לבני יהודה. עם השריקה, מיהר גנסארי להיעלם והתחמק מהעיתונאים הישראלים. הוא רק בן 25 ועבורו מדובר בקבוצה ראשונה מחוץ למולדובה. למרות זאת, תוך זמן קצר הפך לאחד השחקנים החשובים בפאנל של ניר קלינגר.

"מדובר בבחור צעיר ומופנם מצד אחד, אבל דעתן ומקצוען מהצד השני. מדובר בבחור שעובד קשה בכל אימון ובכל משחק אולי אף שחקן שעובד הכי קשה במגרש", סיפרו השבוע בחיפה. גינסארי גדל באקדמיה קישינב והיה בין אלה שסומנו ככישרונות עולים של הכדורגל המולדבי. למרות זאת, הוא לא הצליח לצאת את גבולות המדינה בקלות.

כבר בשנת 2012, כאשר הוא רק מתקרב לגיל 20, יצא גינסארי להיבחן בקבוצת בורמנות' מהליגה השלישית באנגליה בצוותא עם מגן מולדבי נוסף, אך השניים לא הצליחו להתאקלם ולאחר מספר חודשים חזרו לארץ מולדתם. במהלך אותו קיץ המשיך גנסארי את מזלו לצאת ממולדובה ובתחילה ניסה את מזלו ברובין קאזאן הרוסית, אך שוחרר משם ולאחר מכן אף נבחן בקבוצת אולהננסה מהליגה הפורטוגלית הראשונה, אך נפצע ושוחרר גם משם.

בלית ברירה, החליט גנסארי להישאר במולדובה ולהצטרף לקבוצת זימברו קישינב קבוצה גדולה שסגרה אז שבע שנים בלי תואר. כבר בעונה הראשונה שלו בקבוצה הצליח גינסארי להביא תואר לקבוצתו שזכתה בגביע. גנסארי שיחק באותה עונה 23 משחקים וכבש שישה שערים ולראשונה הוכיח את כישרונו הרב. בסיום עונה אחת, הודיע בפייסבוק שהוא עוזב את זימברו וימים לאחר מכן, חתם בקבוצה הגדולה במולדובה, שריף טירספול.

ראדו גנסארי. מנגן באקורדיון וחובב מוזיקה קלאסית (ערן לוף)
ראדו גנסארי. מנגן באקורדיון וחובב מוזיקה קלאסית (ערן לוף)

כבר במשחקו הראשון במדי שריף בסופרקאפ המולדבי כבש גנסארי שער בכורה – לרשת של זימברו. גנסארי שיחק במדי שריף במשך שלוש שנים ושם כבש 13 שערים. במקביל, הפך לשחקן הרכב בנבחרת. השער השלישי שכבש, באותו משחק בנתניה, עשה עבורו את ההבדל. כבר אז השחקן היה תחת מעקב, אבל ההופעה ההיא נתנה את החותמת למעבר.

בהפועל חיפה סיפרו השבוע כי המעקב אחר גנסארי התחיל עוד בסיום העונה שעברה וזאת בהמלצתו של סוכן השחקנים ג'קי דאהן. קלינגר חיפש שחקן מיוחד לפאזל שלו ומצא את גנסארי. "חיפשנו קשר שיודע לשחק במספר תפקידים בחלק ההתקפי ומצאנו שחקן עם נתונים מדהימים", נזכר קלינגר. "ראינו בחור צעיר עם נתונים פיזיים מצוינים וידעתי מהתחלה שלא מדובר בחלוץ אלא יותר בשחקן מתחת לחלוץ. זה היה בדיוק מה שחיפשנו.

"עברתי על הנתונים שלו בעיקר בנבחרת הלאומית, ראיתי את הקילומטראז' שהוא עשה וזה הרשים אותי. גם העונה הוא עושה עבודה טובה, אבל עדיין חסרים לו מספרים. הרבה פעמים העונה הוא בישל בצורה מצוינת ,אבל הכדורים לא נכנסו. בכל מקרה אנחנו מאוד מרוצים מהעבודה שלו". קלינגר ואנשיו עקבו אחרי גנסארי במשחק נגד ישראל ומיד לאחר מכן הודיעו לסוכנו כי הם מעוניינים בו.

גבריאל תמאש. חבר טוב (ערן לוף)
גבריאל תמאש. חבר טוב (ערן לוף)

גם ההתאקלמות החברתית של גינסארי עברה חלק בעיקר בזכות הגעתו של הבלם הרומני גבריאל תמאש. השניים גרים באותו בניין וגנסארי אף מגדיר את תאמאש 'כאחיו הגדול'.

אגב, השחקן מגדיר את עצמו כרומני והצהיר בעבר שהוא תומך באיחוד מולדובה ורומניה. בכלל מדובר בטיפוס מיוחד. במולדובה, גנסארי השקיע בלימודים ודף הפייסבוק שלו מלא בסרטונים מקונצרטים של מוזיקה קלאסית והופעות מחול.

ראדו גנסארי. קלינגר הרים את הכפפה (ערן לוף)
ראדו גנסארי. קלינגר הרים את הכפפה (ערן לוף)

"כבר בתחילת הקיץ הצעתי את ראדו להרבה מאמנים שהתרשמו ממנו ובאו לראות אותו במשחק הנבחרת ולבסוף קלינגר היה הכי רציני ולקח אותו", ממשיך הסוכן דהאן. "מדובר בשחקן מצוין שנחשב לכוכב במולדובה ובעיקר שחקן בעל אישיות מיוחדת. אין הרבה כדורגלנים בכלל ובטח בישראל שמנגנים באקורדיון והדבר שהכי מייחד אותו שבכל ימי הולדת שלו או חגים, הוא תורם כספים לנזקקים במולדובה ולאחרונה עשה זאת גם בישראל.

"גנסארי מאמין בנתינה וכמו על המגרש שהוא קודם כל מחפש את החברים שלו ורוצה לפרגן ככה גם בחיים האישיים שלו", גם בקרב שחקני חיפה מספרים על אישיות מיוחדת במינה. "הוא הפך להיות אחד מאיתנו, אבל הוא גם יודע לשמור על גבולות הפרטיות שלו. אולי יתמזל מזלו ויואב כץ יערוך גם לו את טקס החתונה", אמר אחד השחקנים השבוע. עוד לפני החתונה, יסתפקו בחיפה בשער ליגה ראשון.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי