המשחק של חייו: שיר צדק מתכונן לקרב על הקריירה

שיר צדק
שיר צדק | מאיר אבן חיים

השעייה מרצון ותענית שתיקה, קו ההגנה של המומחה השווייצרי, הטיפים של ברק. בלם הפועל באר שבע יתייצב מחר (חמישי) מול המוסד השיפוטי של אופ"א לדיון בנושא התוסף האסור. המטרה: עונש מינימלי. ההחלטה: 7-30 יום

(גודל טקסט)
שיר צדק יתייצב בצהרי יום חמישי למשחק של חייו. מול שלושה דייני המוסד השיפוטי של אופ"א בעיר ניון בשווייץ, יתמודד הבלם המושעה מול המיוחס לו בכתב האישום שעיקרו שימוש בחומר ממריץ מסוג אוקטופמין וינסה להרחיק את הכדור מאזור הסכנה.


מחוזק ברעייתו המריא היום (רביעי) צדק לשווייץ יחד עם סמנכ"ל הפועל באר שבע, עו"ד עידו בר-נתן. עורך-דין שוויצרי, שהופיע בעבר במוסדות השיפוטיים של אופ"א, ייצג את השחקן וקו ההגנה גובש על-פי הנחיותיו. עד כמה שידוע, צדק הוא הישראלי הראשון שעומד לדין בערכאה השיפוטית של אופ"א בגין שימוש בחומר אסור. "נסיעה טובה ואיחולי הצלחה עם חיבוק גדול לשיר צדק, המועדון ואני מאחוריך, כולנו מצפים שבקרוב מאוד תשוב לכר הדשא", צייצה הבעלים אלונה ברקת. 

מאז חשיפת הפרשה הקפיד צדק להתרחק מאור הזרקורים ותפס מרחק מאצטדיון טוטו טרנר. אפשר להגיד שנוצר סביבו שטח סטרילי. פרט לבני משפחה וחוג מצומצם של חברים, חלקם אנשי האגף התורני שנפגשים איתו במהלך התפילות בבית הכנסת, הוא היה בלתי ניתן להשגה. דומה שיותר קל להשיג בטלפון את ברק אובמה מאשר את הבלם המושעה שגזר על עצמו שתיקה.



אובמה. יותר זמין בטלפון מצדק? (AFP)


בפיקוד העורף מצאו לו מחליף בדמותו של לואי טאהא, מה שאולי מדכא במקצת את ייסורי המצפון. הופעה פומבית נדירה הייתה לשיר לפני כשלושה שבועות באולם הקונכיה. חמוש בכיפה, הוא ישב לצדם של גיא חיימוב ובן שהר בעת שאליניב ברדה הודה לבורא עולם ולכל האנשים הטובים שהצילו את חייו לאחר שהתמוטט במגרש מפגיעת כדור בחזהו.


ממקום עבודתו צדק השעה את עצמו מרצון הרבה לפני שחוייב לעשות זאת, (על פי הנהלים, ההשעיה נכנסת לתוקף מרגע הקראת כתב האישום) ועד לסיום המשפט מתקני האימון של הפועל באר שבע הם מחוץ לתחום עבורו. צדק ערך אימונים אישיים שכללו בעיקר ריצות שדה ותרגילים בהדרכת מאמן כושר. האוהדים האדומים לא שכחו אותו. בכל משחק הם מחכים לדקה החמישית, כמספר חולצתו, ואז פוצחים בשירי עידוד לכבודו. לא מעט אוהדים מסתמסים איתו, ולאלה שמייחלים לחזרתו המהירה למגרשים ומאחלים לו במסרוניהם הצלחה בהליך המשפטי הוא מגיב במילים "בעזרת השם".


נסיעה טובה ואיחולי הצלחה עם חיבוק גדול לשיר צדק, 
אני והמועדון מאחוריך, כולנו מצפים שבקרוב מאוד תשוב לכר הדשא .

— Alona Barkat (@AlonaBarkat) December 6, 2017


עזרה משמיים בהחלט יכולה להועיל, ולהשתלב באופטימיות הזהירה שמשדרים במועדון מבירת הנגב. "מבלי להכיר את הפרטים המדויקים בתיק, בסיטואציות דומות השחקן יוכל לטעון טענות כאלה ואחרות בתקווה לגרום להפחתה משמעותית בעונש עד כדי השעייה קצרה", אומר עורך-הדין אפרים ברק, מומחה בינלאומי למשפט בספורט. ויש לו טיפ לבלם המושעה: "הכי חשוב בנסיבות האלה הוא להוכיח שהכנסת החומר האסור לגופו נעשתה שלא מתוך כוונה להשיג יתרון ספורטיבי בלתי הוגן. תיאורטית, הוא יוכל להציג את גרסתו מבלי להוכיח איך החומר הגיע אליו". תיאורטית, ייתכן שצדק יידרש לחשוף את המקור שסיפק לו את החומר.



צדק. עזרה מהשמיים לא תזיק (האינסטגרם של השחקן)


"מבחינת התקנון", מוסיף ואומר עו"ד ברק, "רף הענישה מגיע להשעייה למשך שנתיים, ומכאן העונש עשוי לרדת, הכול בהתאם לנסיבות. בגלל סוג החומר, שהוא בטווח החומרים הפחות חמורים, אמור להיות לצדק מרחב תמרון מעט יותר גדול". לקיחת החומר בתום לב היא טיעון מקובל שבו משתמשים שחקנים שהוגש נגדם כתב אישום בגין עברה על חוק השימוש בסמים אסורים בספורט. יש סיפורים ותיאוריות מפה ועד הודעה חדשה שהפכו לפופולריות אצל ספורטאים שנכשלו בבדיקות סמים. פופולרית במיוחד היא הטענה שמדובר בחומר לגיטימי לכאורה, שזוהם בחומר אסור בשלב הייצור.


הדיון יתחיל ויסתיים ביום חמישי, ובמהלכו ישיב צדק באמצעות בא-כוחו לנטען נגדו. מומחה בתחום הכימיה יעיד מטעם ההגנה. מדובר בהליך משפטי מזורז, ובמקרים שבהם מדובר בתיקים פשוטים יש לצפות להחלטה בתוך שבוע. בתיקים מורכבים ההחלטה מתקבלת בתוך כשלושים יום. צדק מתפלל לטוב. לזירה בניון הוא יעלה בהרכב המשפטי הכי חזק שלו. בהמשך מחכה לו הרוטציה של ברק בכר.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי