אלאך לשחקנים: "לא הייתה ברירה". מרדכי מונה לעוזר מאמן

רוב מאס
רוב מאס | אתר רשמי

המנהל הטכני של מכבי חיפה הגיע לאימון: "רגע לא פשוט". אחד השחקנים אמר: "כולם מאוכזבים וכואבים". מאמן קבוצת הנוער הצטרף לצוות המקצועי. אלאך יחתים מאמן שיתחיל בהכנות לעונה הבאה ויקבל חוזה לעונה וחצי

(גודל טקסט)
זה היה סוף ידוע מראש. במהלך כל השבוע ולאור ההפסד בדרבי החיפאי דובר על כך כי מעידה במשחק הבית אמש (שבת) מול הפועל אשקלון תביא לזעזוע מיידי במועדון. הזעזוע היה ברור הן מצד ראשי המועדון והן מצד המאמן עצמו שידע כי כל תוצאה פרט לניצחון תביא לסיום דרכו של גיא לוזון. גם העובדה שהקהל הירוק כבר איבד עניין לחלוטין ולאורך כל תשעים הדקות צעק לפיטוריו של המאמן. מיד עם שריקת הסיום הגיע לוזון לחדר בו נכחו גם הבעלים יעקב שחר והמנהל המקצועי מו אלאך, והפנים של שני הצדדים אמרו הכול.


גורם במועדון סיפר כי הפרידה נעשתה תוך מספר דקות ספורות ורק לאחר מכן מכבי חיפה הוציאה הודעה רשמית בנושא. בכל מקרה גם נקבע כי לוזון יזכה לפיצויים מצד המועדון. "אי אפשר להגיד שגיא לא רצה או התייאש אבל זה פשוט לא עבד", אמר הבוקר גורם בקבוצה שהוסיף: "קשה לציין מה הייתה הסיבה העיקרית לכישלון שלו אבל אין ספק שזהו כישלון וכישלון גדול". המאמן עצמו גם נכנס לחדר ההלבשה ונפרד מהשחקנים: "אני מודה לכם. אני חושב שיש כאן שחקנים מצוינים שעוד יצעידו את הקבוצה לימים טובים יותר".



מאוחר יותר הודיע המועדון על הצטרפותו של מאמן קבוצת הנוער איתי מרדכי כעוזר מאמן שני וביחד עם מאס ינהלו השניים את האימונים והמשחקים עד להגעתו של מאמן חדש. "מדובר באתגר גדול ואני שמח על הבחירה בי. אחרי שנים של עשייה במחלקת הנוער, אני מאושר להצטרף לקבוצה הבוגרת. אני אעשה את הכל להצלחת המאמן שיבוא, הצוות והשחקנים ואביא את כל הידע והניסיון שלי. אני חלק ממכבי חיפה והדבר החשוב הוא הצלחת המועדון", אמר מרדכי לאתר הרשמי של המועדון.


איתי מרדכי. יעזור להכין את הקרקע (מכבי חיפה, האתר הרשמי)
איתי מרדכי. יעזור להכין את הקרקע (מכבי חיפה, האתר הרשמי)


בצל הפיטורים של הצוות המקצועי בראשותו של גיא לוזון ערכה הבוקר מכבי חיפה אימון שחרור אותו העבירו מאמני הכושר ערן שאדו ואורי הראל. המנהל הטכני מו אלאך הגיע לאימון ולראשונה שוחח עם השחקנים. "לא הייתה לנו ברירה אלא להיפרד עם המאמן. זה רגע לא פשוט ולא היה רצוי אך זה קרה וכעת אנחנו רוצים לצאת לדרך החדשה", אמר ההולנדי. השחקנים נראו כבויים באימון למרות שרובם הבינו כי לאחר האכזבה מול אשקלון, הקבוצה בדרך לזעזוע. אחד השחקנים אמר לאחר האימון: "זה היה נראה לא טוב. כולם כאן מאוכזבים וכואבים אבל מקווים לצאת לדרך חדשה".


מעתה, צפויה מכבי חיפה לצאת לדרך חדשה אותה יצעיד אלאך. האחרון היה במהלך השבוע האחרון בהולנד ופרט לענייניו האישיים אף שוחח עם מספר אנשי מקצוע בעיקר בחיזוק סגל השחקנים לקראת מועד ההעברות בחודש ינואר. כעת אלאך יהיה זה שימצא את המאמן הבא. בקבוצה מעוניינים להנחית כבר בקרוב מאמן הולנדי, שיקבל חוזה לעונה וחצי ולמעשה בצוותא עם אלאך יבנה תשתית לקבוצה לקראת העונה הבאה. "רוב המאמנים איתם מו מדבר הם תחת חוזה ובכלל קשה למצוא מאמן טוב במהלך העונה", אמרו בסביבתו של המנהל המקצועי. ובכל זאת בחיפה מעריכים כי אלאך יידע למצוא את המאמן המתאים שינחת בקרוב בישראל. 




פרידה מהירה. לוזון (ערן לוף) 

רוב מאס, המיועד להיות המאממן הזמני, ינחת בארץ רק ב-24 השעות הקרובות , ויעביר אימון ראשון ביום שלישי. את אימון השיחרור יעבירו היום (ראשון מאמני הכושר, עדן שדו ואורי הראל. מי שלא צפויים להשתתף היום באימון הם השחקנים הפצועים גיאורגי קוסטדינוב וקלאוס. מאס גם יעביר את שאר האימונים עד שיגיע המאמן הקבוע ולא מן הנמנע כי יעמוד על הקווים במשחק הבית הבא מול בני יהודה. גם אלאך עצמו צפוי להגיע לאימון ולא מן הנמנע כי יערוך שיחה עם השחקנים.


אגב, גם השחקנים אינם יצאו נקיים מהתיקו המאכזב וחלקם זכו לביקורת בסיום. בין השאר היה זה המגן עומרי בן הרוש, שטעה בשער השוויון של אשקלון ובמועדון כינו זאת כ'טעות שלא מתאימה לליגת העל'. אכזבה נוספת היא משחקניה הזרים ובראשם החלוץ היווני קלאוס שכלל לא היה בסגל ונראה כי יעזוב בחודש ינואר. כפי שפורסם ביום חמישי בספורט1, אנשי פאוק כבר גיששו אצל מכבי חיפה בבקשה להחזיר את החלוץ כבר במועד ההעברות הקרוב. גם קאיו הציג יכולת מאכזבת ובמכבי חיפה ישקלו את עתידו במועדון.


מאמן זמני. מאס (אתר רשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי