ג'ורדי קרויף התראיין באיראן ולא הזכיר את מכבי ת"א

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אתר רשמי

ההולנדי הוצג כמאמן של קבוצה "מהמזרח התיכון" והזכיר בכל הראיון פעם אחת את המילה "ישראל" כשאמר: "בנבחרת ישראל יש שחקנים ערבים". בטור ב"טלחראף" כתב על מסי ורונאלדו: "המונדיאל בקיץ זה עכשיו או לעולם לא"

(גודל טקסט)
מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף התראיין לפודקאסט איראני ולא הזכיר אפילו פעם אחת שהוא עובד בקבוצה התל אביבית. המראיינים הציגו את ההולנדי "כמאמן של קבוצה במזרח התיכון" וגם המילה "ישראל" הוזכרה פעם אחת בלבד במהלך הראיון הארוך.


הסיבה שהגיע לישראל: "הייתי בקפריסין שנתיים שזו המדינה האירופית הכי קרובה למזרח התיכון. ואז הגיע מועדון שהציע לי עבודה. אני כנראה אוהב מצבים מורכבים ומקומות לא קלים, אבל אני יכול להגיד שהייתה לי הנאה רבה פה".




ההבדלים בין הכדורגל האירופי לבין הכדורגל המזרח תיכוני: "הכל מתחיל בחינוך ובאקדמיות נוער. שחקנים במזרח התיכון אוהבים להראות את היכולות שלהם עם הכדור ושוכחים דברים כמו טקטיקה".


הפעם היחידה בה הוזכרה המילה "ישראל" הייתה בהקשר לנבחרת בכחול-לבן: "בנבחרת ישראל יש שחקנים ערבים. ספורט צריך לאחד בני אדם. במשחק כדורגל נלחמים חזק וממשיכים הלאה".


ג'ורדי קרויף. איזו קבוצה בדיוק הוא מאמן? (מכבי ת
ג'ורדי קרויף. איזו קבוצה בדיוק הוא מאמן? (מכבי ת"א, האתר הרשמי)


על ההשתתפות של שני האיראנים מסעוד שוג'אי ואחסן חאג'ספי במשחקה של פאניוניוס נגד מכבי ת"א: "ספורט אמור לאחד בני אדם ולא להפריד ביניהם. הבנתי שהם במצב קשה כי אופ"א כופה כללים של פייר פליי. זו בעיה כשאתה חותם בקבוצה כמו פאניוניוס. קשה למועדון כזה להבין שמסיבות פוליטיות לא תוכל לשחק. היה לנו מקרה כזה עם מו סלאח לפני כמה שנים במשחק מול באזל הוא ועוד שחקן מצרי (מוחמד אלנני) לא רצו לשחק, אבל נאלצו להגיע. סלאח שמע שחקנים ערבים מדברים ערבית ולא הבין מה קורה".


Our exclusive interview with son of @JohanCruyff, Jordi Cruyff is now available. Jordi spoke to us about his work in the Middle East, Asian v European football, Queiroz, Group B, Asian teams and the World Cup.

Link: https://t.co/ylmUIuZ4g0pic.twitter.com/ryi2EGU1xu

— Gol Bezan (@GolBezan) December 10, 2017


בתוך כך בטורו השבועי ב"טלחראף" פרגן ההולנדי לכריסטיאנו רונאלדו וכתב: "זו לא הפתעה שרונאלדו זכה פעם חמישית ב"כדור הזהב". מה שאותי מרתק זה הרעב שלו להיות תמיד בצמרת. יש לו תמיד תקופות פחות טובות, אבל זה לא פוגע ברצון האדיר שלו להישרד. גם רונאלדו וגם ליאו מסי הם הוכחה איך עובדים שחקני צמרת. לא מפסיק כישרון אלא מדובר במשמעת ברזל אישית, דאגה לדיאטה שלך, דאה לגוף ולנפש ועבודה מתמדת כדי להשתפר. זה יוצר חדות מנטלית שפציעות לא יכולה להן".


קרויף המשיך: "לרונאלדו ומסי חסר רק זכייה בגביע העולמי. לכל השחקנים הגדולים בהיסטוריה נרשמה זכייה בגביע העולמי. אם זה פלה, בקנבאואר, מראדונה או זידאן. זה מראה רק על הלחץ העצום שיש היום על השחקנים המקצוענים. קבוצה כמו ריאל מדריד צריכה הרבה כסף מעסקאות ספונסרים ומצפים משחקן כמו רונאלדו לשחק בכל מקום. המונדיאל הוא האתגר הבא שלו. הוא החל את העונה בצורה שקטה, אבל יחזור לשיאו. מצפים ממנו להצליח בגביע העולמי לקבוצות ובליגת האלופות, אבל הוא צריך לתעל את האנרגיה שלו למונדיאל כי זה עכשיו או לעולם לא. לכן שחקן כמוהו רץ רק 10 קילומטרים למשחק או מסי רץ 8 קילומטרים. לדעתי שניהם מודעים לעניין של המונדיאל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי