נלחמים במובן מאליו: סיכום הסיבוב בליגת העל

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

מובן מאליו שהרעשים בבית"ר יקלקלו לה צ'אנס לעונה היסטורית, מובן מאליו שבכר וב"ש, למרות הכל, במקום הראשון. אורי אוזן מסכם את הסיבוב ובוחר את השחקן, המאמן והשער ששיקף את כל הבעיות של מכבי חיפה

(גודל טקסט)
המחזור האחרון של הסיבוב הראשון סיפק לנו מצד אחד שני מאבקי קצוות, ושני משחקים של קבוצות גדולות, שעיקר העניין בהם היה דווקא על הקווים. המשחק המרכזי של יום שבת הפגיש שתיים שיש ביניהן הרבה ניגודים, אבל גם הרבה מן המשותף. בית"ר ירושלים, קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, פגשה את הפועל רעננה, קבוצת ההתקפה החלשה בליגה. הקבוצה עם הקהל הכי משפיע מול הקבוצה שעדיין מחפשת לייצר קהל. המשותף לשתי הקבוצות – בשתיהן עומד על הקווים המאמן השלישי העונה.


בית"ר הגיע למשחק בסגל חסר שאילץ את בן זקן לבצע לא מעט אלתורים. המאמן המושמץ העלה את בניון מאחורי וארן, כששכטר מוסט ימינה וסאבו שמאלה. המהלכים האלה ניצחו לבן זקן את המשחק במחצית הראשונה. סאבו ובניון הרבו להחליף מקומות ופינו את האגף להייסטר, שכטר נכנס לרחבה מימין וקלטינס חיפה עליהם מאחור. בית"ר נראתה טוב טקטית למרות החיסרון ביכולת אישית בחלק הקדמי.



רעננה עלתה למשחק עם הרכב שהוא על הנייר התקפי (ארבעה שחקנים עם אוריינטציה התקפית מובהקת), אבל בפועל היא שיחקה נסוג וחיפשה לצאת למעברים. קורצקי החליט לוותר על הבלמים בלחץ וזה הוריד את הקבוצה שלו עוד מדרגה לאחור. רעננה הייתה רכה, בעיקר במרכז השדה, השחקנים שלה לא הצליחו להגיע למגע ובלי הכדור קצת קשה לצאת קדימה. אם נוסיף לזה שתי טעויות גדולות בהגנה של קמארה, נקבל מחצית חד צדדית שיכלה להסתיים גם ב-0:3.



חלק מהמלך שניצח את מהשחק. בניון (יוני אריאלי) 


אבל בכדורגל, כמו בכדורגל, רגע אחד של חוסר ריכוז וטעות אנוש של שופט הופכים את המשחק וזה מה שקרה לבית"ר. בן זקן החליט אחרי השער השני שהוא יורד למגננה (אולי זכר לפספוס הגדול מול הפועל חיפה בטדי עוד בעידן גילי לבנדה), עשה חילופים מאוד הגנתיים, החליף מערך ל 5:4:1, מערך שלא אפשר לבית"ר להתקדם, וקיווה לטוב. למזלו, יכולת טובה של קליימן השאירה את שלוש הנקודות בטדי.


אם נסנן את הרעשים מהקהל, בית"ר יכולה להיות מרוצה מהמשחק בשבת. היא שיחקה בהרכב טלאים, ללא השחקן מספר 1 שלה, עידן ורד, וללא עוד שני שחקני התקפה חשובים ועדיין הבקיעה שלושה שערים וייצרה עוד מספר מצבים טובים לכיבוש. מצד שני, קשה להתעלם מתחושת המועקה שקיימת סביב הקבוצה. שריקות הבוז, הקריאות נגד המאמן וההתעסקות בטפל, הם אלה שיכולים לחבל באפשרות של בית"ר להיות הקבוצה שתדגדג את ב"ש עד סוף העונה.


השער שסתם את הגולל על הקדנציה של גיא לוזון במכבי חיפה ומסמל את כל מה שהשתבש בקבוצה המאכזבת של הסיבוב. חיפה מוליכה משער מקרי מול קבוצה שמעולם לא לקחה ממנה נקודות ואז זה מתחיל. רצף טעויות הגנתי, שמתחיל עם עומרי בן הרוש, שטועה וטועה וטועה ומטייל לו באגף הנגדי, ממשיך בגרשון, שלא קורא  נכון את הסיטואציה, ממשיך בקהת שמאחר לחזור ונגמר בין הרגליים של גלזר וברשת. 15 שניות שמכילות בתוכן סיבוב שלם.


מעבר למשחק בטדי, בשעה טובה הסתיים הסיבוב הראשון, וזה הזמן לסיכום, על קצה המזלג:



בנבחרת הסיבוב. ברסקי ותמאש (ערן לוף) 


נבחרת הסיבוב 
ארנסטס שטקוס, מאור קנדיל, גבי תמאש, מיגל ויטור, שמואל שיימן, עלי מוחמד, רוסלן ברסקי, חנן ממן, דיא סבע, עידן ורד, נריוס ואלסקיס.


מאמן הסיבוב 
ניר קלינגר – הפועל חיפה היא ההפתעה הגדולה של הסיבוב, וזה הרבה בזכות המאמן שלה. פגע בול בשחקני הרכש (שטקוס, תמאש, ברסקי, תורג'מן) והעמיד קבוצה חזקה, שכפתה את הסגנון הרצוי לה כמעט בכל משחק ששיחקה בו. אחרי אפיזודות כמנהל מקצועי בשעריים ובהפועל חיפה, קלינגר חזר רעב והכדורגל שלנו הרוויח אותו בענק. הראיון השמח והאותנטי שלו אחרי הדרבי היה מרגש.


שחקן הסיבוב
טוני וואקמה – עידן ורד היה נהדר (מלך המבשלים עם  6 + 4 שערים) אבל שיחק רק 9 משחקים, וואקמה, השחקן הדומיננטי בליגה, סחף את ב"ש לסיום סיבוב מוחץ וגבריאל תמאש החזיק את ההגנה הטובה בליגה. אבל השחקן שהשאיר את החותם העמוק ביותר, היה דיא סבע. הקשר, 25,  שנחשב לפוטנציאל ענק, עבר פציעות קשות וירד כבר לליגה שנייה, חזר השנה בענק. 12 משחקים, 11 שערים, 2 בישולים, ראשון בליגה בבעיטות למסגרת ובמסירות מפתח מדויקות. גם הירידה של נתניה אחרי פגרת השזרוע לא לקחה ממנו את תואר שחקן הסיבוב.



מאמן הסיבוב. קלינגר (לירון מולדובן) 


שער הסיבוב

יוסיפ איבנצ'יץ' – חלוץ אשקלון משווה ל 1:1 בסמי עופר, מחזור 13. 


המובן מאליו
ברק בכר והפועל באר שבע – למרות האכזבה מאי ההעפלה לליגת האלופות, פרשת שיר צדק, האירוע הטראומתי שעבר אליניב ברדה, הקמפיין החלש בליגה האירופית, המקורבים של אוחנה והנפילה עם קואנקה, ברק בכר וחבורתו מסיימים את הסיבוב הראשון בראש הטבלה, עם נקודה יותר מעונת האליפות הראשונה וכפייבוריטית המוחלטת לאליפות. בכר מוכיח שוב שהוא המאמן הטוב בליגה מנהל נפלא את הסגל, מתכונן היטב לכל משחק, מגיב תוך כדי משחק ומצליח לנצח את יריבתו הגדולה גם כשהוא בחיסרון מספרי. הדבר היחיד שיכול למנוע מב"ש שיוט קליל לעבר התואר הוא מכירה של טוני וואקמה. אם זה לא יקרה, הצלחת השלישית תוענק שוב לחבורה האדומה מטרנר.


המובן מאליו. בכר (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי