כשהבכיינים מנצחים: על סערת ערן זהבי ומשרד הספורט

זהבי
זהבי | ערן לוף

החולאים של המדינה הם החולאים של הכדורגל הישראלי. יעקב בוזגלו כועס על ההחלטה לגבי קפטן נבחרת ישראל הפורש, לא מבין את קבלת ההחלטות של משרד הספורט, קורא לשינוי מהותי בתפיסה ותוהה: איך מאור נשאר בחוץ?

(גודל טקסט)
השבוע, כולנו התבשרנו שערן זהבי הוסר מרשימת המועמדים לתואר כדורגלן העונה של משרד הספורט בשל תקרית זריקת סרט הקפטן. שמעתי על זה ומיד חשבתי כמה זה מכעיס שלא יודעים לתת כבוד. זהבי פגע בעצמו ולא באף אחד אחר, אמרתי את זה בעבר ואני חוזר על זה. הפכו את סרט הקפטן למזוזה או לדגל המדינה. רדו מהר עם הרגליים לקרקע. סרט בא לייצג את השחקן. קפטן זה בנשמה. קפטן זה אדם שהוא דמות לחיקוי, אדם עם ערכים. קפטן זה האיש לא הסרט. הסרט נועד לבחור צד במגרש לפני השריקה.


צריך לעשות הפרדה בין ספורטאי לכדורגלן. זהבי בעיני הוא איש ערכי ומודל לחיקוי, אבל אני מסכים שלא הייתי בוחר כספורטאי השנה לאור התקרית. למרות זאת, בואו לא ניקח מאף בן אדם את הזכות להיפגע. זהבי נפגע ואי אפשר לשפוט אדם בכעסו, בכיסו או בכוסו. כספורטאי, זהבי נכשל, אבל אנחנו לא מתעסקים בתכלס וברור שמגיע לו בענק להיות כדורגלן השנה. לשמחתי, זהבי הוא לא הבן שלי, אבל הוא כדורגלן גדול וגם אדם גדול שטעה.



ההתערבות של משרד הספורט מגוחכת בעיניי. יש כל כך הרבה חולאים בכדורגל שבאים לידי ביטוי בהחלטה המטופשת הזאת. אם אני מסתכל ומנתח את המועמדים עצמם, בוא לא נשכח שהיו כאלה שגם חטאו במהלך הקמפיין והם עדיין שם. יש לי הרבה כבוד לתומר חמד ואני באמת מעריך אותו ומוקיר אותו, אבל אם כבר בואו נפעל במידתיות, הרי גם הוא עצמו דיבר על המאמן, אז למה הוא מועמד וזהבי לא? אם מענישים מי שסרח, צריך להעניש את כל מי שסרח.



מעל כולם. זהבי (ערן לוף) 


תואר 'כדורגלן השנה' אמור להיות נטו כדורגל. לא פוליטיקה, לא התנהגות ולא ערכים. ועל המגרש אין היום שעשה שנה גדולה יותר מערן זהבי. אגב, אם כבר מדברים על מועמדים, אני חושב שמאור בחצי שנה בה שיחק עשה הרבה יותר מהרבה כדורגלנים במהלך כל השנה. אל תשכחו את המשחק נגד מכבי תל אביב והמשחקים באירופה. למה הוא לא בין המועמדים? כי יש ברשימה כמה בכיינים?


מי אנחנו שנזלזל בליגה הסינית? לצערי יש לנו זיכרון קצר, כולם שכחו מה ערן זהבי עשה בליגת העל. כאחד שמכיר את הכדורגל, אני יכול לומר בוודאות שגם בשכונה לא ניתן לעשות את מה שזהבי עשה ועושה בליגה הישראלית והסינית ברצף ולאורך כל כך הרבה זמן, ועל זה מגיע לו שאפו ענק. למה בארץ מתווכחים עם עובדות?

 

זהבי עשה טעות גדולה ושילם עליה מחיר יקר. למעשה, הוא העניש את עצמו. לא משנה מי יבחר – זהבי ביי פאר מעל כולם. המועמדים בעצמם יודעים את זה ויש מישהו מביניהם שיזכה ויידע שהתואר לא מגיע לו. לא יודע מי בחר במועמדים וזה גם לא מעניין, גם לפי המועמדים שנבחרו יש לא מעט קומבינות ויש כאלה שדואגים לקדם ולהעצים מקורבים. ולשרה מירי רגב אני מבקש לומר, אין תרבות ואין ספורט לתשומת לבך .


מגיע לו מקום ברשימה. בוזגלו (ערן לוף)


השרה שרה. אולי צריך לנקד את זה כדי שיבינו כי אין לא תרבות ולא ספורט. הביקורת שלי מופנית אליה. כשנכנסה למשרד, היא ידעה להבטיח הרבה הבטחות. מעל שנתיים בתפקיד לא ראיתי שעשתה דבר וחצי דבר מלבד להצטלם כרוקדת ושמחה על פודיום כזה או אחר. התחילו לדבר על ועדה מקצועית שבחרה את המועמדים. נו באמת? כבר דיברנו על ועדות. לא היה כלום ואין כלום.


אם רוצים שינוי, בואו נדבר על אקדמיות ממשלתיות לפחות בפריפריה ולא נתעסק בוועדות שבוחרות את כדורגלן העונה.. אצלנו חוץ מלדבר אף אחד לא עושה כלום לצערי. זהבי אמר שלא יהיה כלום עוד 40 שנה? אני מגדיל את זה לעוד 100 שנה. כולם רואים את הפערים, אבל אף אחד לא מתעורר כי כולם מתעסקים בעצמם ולא עושים כלום. אנחנו מדכאים ילדים במחלקות הנוער, בכל מתנהל כאן בשיטה של חבר מביא חבר, שמור לי ואשמור לך, שלם וקבל משרה. פני הכדורגל כפני המדינה. יש כל כך הרבה בעיות ובמשרד הספורט מתעסקים בסגירת חשבון. תסלחו לי, זה מגוחך ומעצבן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי