צפו בתקציר: מכבי תל אביב גברה על בית"ר ירושלים 1:2 בטדי

שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים | אודי ציטיאט

החבורה של קרויף ניצחה בליגה לאחר שלושה משחקים, ושבה לצמרת. ריקן כבש כבר בדקה הראשונה מבישול של בלקמן, האנגלי ניצל טעות של שושן והכפיל. קלאודמיר צימק בבעיטה חופשית מושלמת

(גודל טקסט)

המחזור ה-14 בליגת העל ננעל הערב (שני) כשמכבי תל אביב ניצחה את בית"ר ירושלים 1:2. מעל 20 אלף צופים הגיעו לאצטדיון טדי וצבעו אותו בצהוב. החבורה של ג'ורדי שבה לנצח בליגה לאחר שלוש תוצאות תיקו רצופות, וטיפסה למקום הרביעי עם 26 נקודות. החבורה של בני בן זקן לא הצליחה לנצל התיקו של הפועל חיפה כדי להיצמד אל הפועל באר שבע בפסגה, ונשארה במקום השלישי עם 27 נקודות.

בית"ר ירושלים ספגה את הפסדה הראשון העונה בליגה באצטדיון טדי. הניצחון של מכבי ת"א היה הניצחון הראשון העונה על קבוצה שמדורגת מעליה בטבלה, ושברה רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון על הקבוצה מעיר הבירה.

המשחק החל בסערה כשבדקה הראשונה כדור ארוך של שרן ייני הגיע ברחבה אל ניק בלקמן, החלוץ הוריד בנגיחה את הכדור אל אבי ריקן שבעט לרשת, ולא חגג בשל עברו בבית"ר. מאותו הרגע האורחים, שהערב לבשו אפור, השתלטו על המשחק. אלירן עטר היה דומיננטי בחוד של מכבי ת"א והגיע למספר מצבי הבקעה, אבל נעצר אצל סתיו שושן. איתן טיבי סיפק מבצע אישי גדול על סף רחבת היריבה, אך הבעיטה שלו חלפה בסמוך לקורה של שושן. בדקה ה-42 אלי דסה, עם חצי ראשון ענק, שלח כדור רוחב פנטסטי אל בלקמן שהיה ברחבה, האנגלי נגח ונעצר על ידי שושן, הכדור טייל על קו השער ובלקמן דחק מקרוב. 0:2 במחצית.

גולסה ודסה חוגגים (אודי ציטיאט)
גולסה ודסה חוגגים (אודי ציטיאט)

בפתיחת המחצית השנייה בן זקן ביצע שני חילופים התקפיים, כשהכניס את אנתוני וארן ופול אדגר במקום חן עזרא ואנטואן קונטה. בית"ר החלה ללחוץ על מכבי ת"א, ובדקה ה-56 קיבלה בעיטה חופשית מ-16 מטרים בעקבות עבירה על שכטר. קלאודמיר לקח צעד וחצי וסובב את הכדור באופן מושלם לרשת של ראיקוביץ'. בית"ר המשיכה ללחוץ על מכבי ת"א, אך לא הצליחה לפצח את הגנת היריבה. גם יוסי בניון עלה לכר הדשא כדי להשיג את הניצחון, אך הקשר הוותיק מתח את שריר הירך האחורי לאחר מספר דקות ולא הצליח לעזור לקבוצתו להשיג את השוויון עד שריקת הסיום.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א מתחממים בקור הירושלמי (אודי ציטיאט)

הרכבים
בית"ר ירושלים: סתיו שושן, אנטואן קונטה (פול אדגר, 46), מיקי סירושטיין, טל כחילה, מרסל הייסטר, קלאודמיר, דוד קלטינס, אריק סאבו, ז'אורז'יניו (יוסי בניון, 65), חן עזרא (אנתוני וארן, 46), איתי שכטר.

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'אן סילבן באבין, איתן טיבי, שרן ייני, אבי ריקן (חוסה רודריגס, 82), דור מיכה, דור פרץ, אייל גולסה (כריסטיאן באטוקיו, 66), ניק בלקמן, אלירן עטר (ארון שוינפלד, 71).

אוהדי בית
אוהדי בית"ר צובעים את טדי בצהוב ובכחול-לבן (אודי ציטיאט)

מחצית ראשונה
דקה 1, 0:1 למכבי ת"א! כדור ארוך של ייני מצא את בלקמן ברחבה, האנגלי הוריד בראשו שמאלו אל ריקן הפנוי והקשר בעט בעוצמה לפינה הקרובה של שושן.

דקה 8: הגבהה אדירה של דסה מאגף ימין מצאה את ראשו של עטר, אך החלוץ נגח את הכדור החוצה ותוך כדי נפגע.

דקה 21: עטר עם מבצע אישי גדול מול סירושטיין כ-25 מטרים משערה של בית"ר, החלוץ עקף את הבלם, בעט בשמאל ושושן הדף.

אלירן עטר. פתיחה נהדרת לחלוץ (אודי ציטיאט)
אלירן עטר. פתיחה נהדרת לחלוץ (אודי ציטיאט)

דקה 26: טיבי קיבל את הכדור בקצה הימני של רחבת בית"ר, עבר את עזרא בסיבסוב, עקף את כחילה ושלח בעיטה שחלפה בסמוך לקורה הרחוקה של שושן.

דקה 28: קלאודמיר בעט מ-30 מטרים את הבעיטה הראשונה של קבוצתו לשערו של ראיקוביץ'.

איתן טיבי. מבצע אישי מפתיע של הבלם (אודי ציטיאט)
איתן טיבי. מבצע אישי מפתיע של הבלם (אודי ציטיאט)

דקה 42, 0:2 למכבי ת"א! דסה עם עוד הגבהה ענקית מימין מצא את ראשו של בלקמן, האנגלי נגח ושושן הדף, הכדור התגלגל על הקו והחלוץ הבקיע ללא בעיה.

דקה 43: עטר נשאר לבדו מול שושן ובמקום למסור רוחב לבלקמן, בחר לבעוט על גופו של השוער המקומי.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א מברכים את דסה על הבישול לבלקמן (אודי ציטיאט)

מחצית שנייה
דקה 46: חוזרים לשחק בטדי. בן זקן הכניס לכר הדשא את וארן ואדגר במקום קונטה ועזרא החלשים, האם זה יעזור לבית"ר?

דקה 55, בית"ר מצמקת ל-1:2! לאחר עבירה של באבין על שכטר בסמוך לרחבה, קלאודמיר סובב את הכדור במדויק אל בין החיבורים של ראיקוביץ'.

החברים באים לברך את קלאודמיר (אודי ציטיאט)
החברים באים לברך את קלאודמיר (אודי ציטיאט)

קלאודמיר מחזיר אהבה לקהל הבית
קלאודמיר מחזיר אהבה לקהל הבית"רי (אודי ציטיאט)

דקה 76: מיכה פרץ לרחבה מאגף ימין ושלח פצצה אל השער, שושן היה דרוך ועצר את הבעיטה.

דקה 90+3: קרן של קלאודמיר מימין מצאה את ראשו של וארןף החלוץ נגח רק בסמוך לקורה של ראיקוביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי