הקורבן הבא: בן זקן משלם את מחיר האג'נדה של טביב

בני בן זקן
בני בן זקן | ערן לוף

לבעלי בית"ר ירושלים קו מחשבה לפיו משלמים פרוטות ומצפים לתוצאות של מיליונרים, והמאמן הנוכחי הוא רק עוד חוליה בשרשרת המאמנים שסופגים את האש. רון עמיקם על הפראיירים שמחליפים אחד את השני בבית וגן

(גודל טקסט)

גם אם מסננים היטב את הידיעות החדשותיות שמתפרסמות באתרים ובעיתונים, די ברור שבני בן זקן עבר שבוע לא קל בבית"ר ירושלים, ולאו דווקא בגזרת הקהל. בין אם היה זה זובור, שיחת נזיפה או סתם שיחה מקצועית בין הבעלים, נציג הבעלים או שניהם גם יחד אל מול בן זקן, מדובר באירוע לא קל, בוודאי כשהכסא של בן זקן מתנדנד.

אני לא מצליח להבין את ראשי בית"ר ירושלים – ואני באמת ובתמים לא יודע למי להפנות את האצבע – למי הם בדיוק באים בטענות? אם הוא לא יודע לאמן, אז בוקר אחד הוא השתלט באיומי אקדח על משרד המאמן בבית וגן, רשם סכום למנהל הבנק במיאמי ומאז הוא חולב את הקופה הבית"רית? אתם מיניתם אותו.

אתם לקחתם מאמן חסר ניסיון ממעמקי הליגה הלאומית והצבתם אותו בראש המערכת המקצועית, וקיבעתם אותו בהיררכיה מול עוזר מאמן שלא הוא בחר. אתם נתתם לבני בן זקן להיות במקום בו עמדו בעבר שפר, דוביד, קשטן, אלי כהן, גוטמן, רוני לוי ועוד רבים מטובי המאמנים שהיו כאן, שלא לדבר על אוחנה ומלמיליאן. אתם נתתם צ'אנס למאמן צעיר כפי שאלי טביב עושה במועדון מיומו הראשון, ואתם אלה שצריכים לשאת בתוצאות, לא רק הוא.


לא רק בן זקן צריך לשאת בתוצאות. טביב ואוחנה (עדי אבישי)

מה רוצים מבן זקן? האם הוא בנה את הסגל? לא. הוא הגיע אחרי סגירת חלון ההעברות. האם הוא החליט איפה אנטואן קונטה ישחק? לא, אבל הוא נושא בתוצאות. האם הוא שחרר את חסוס רואדה ולא הביא לו תחליף? לא, אבל זה על הראש שלו. האם הוא אחראי להיעדרות המסתורית של עידן ורד ולסגל שבו בית"ר לא יכולה לתפקד בלעדיו בערך כמו שלא יכולה הייתה לתפקד בין 1988 ל-1991 – השנים שבהן היה אלי אוחנה באירופה? ברור שלא.

בני בן זקן הוא קורבן. הוא משלם מחיר של התנהלות בעייתית של הבעלים, של רצון לשלם פרוטות ולקבל תוצאות של מיליונרים; הוא קורבן של חשיבה מעוותת, לפיה בית"ר ירושלים זה עסק, וכמו שאפשר להביא באסטות בשוק לדרג אימפריה, כך אפשר להביא אימפריה לתהילה באמצעות תהליכים של שוק.

אם בית"ר ירושלים רוצה לזכות באליפות – ואני ממש לא משוכנע שזה מה שרוצה הבעלים, כי אליפות עולה כסף, אבל מכירת שחקנים עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה – אז היא לא יכולה למנות מאמנים משולי קהילת האימון, מאמנים חסרי ניסיון, או חסרי כריזמה, או כאלה שכשלו ויעבדו בחינם כדי לחזור לקדמת הבמה, או כאלה שאם יצליחו, יגידו על הבעלים שהוא גאון, ויתנו לו להמשיך וללעוג לרגולציה.


בן זקן. אם הוא היה מצליח, היו אומרים שטביב גאון (יוני אריאלי)

לאוהדי בית"ר מגיע יותר. מגיע להם מאמן מהשורה הראשונה בארץ, מגיע להם קבוצה שיש בה הגנה, קישור והתקפה, ועומק מהספסל, ותגמול לכך שהם מסוגלים למלא אצטדיון כמו טדי ולהעשיר את הקופה. מגיע להם.

ולבני בן זקן ולדומיו – תומר קשטן, אריק בנאדו, גיא לוי – שמוזכרים כמועמדים להחליפו. בשביל מה? אתם מחפשים פלומבה על שארית הקריירה שלהם? מי הולך למועדון שמשלם מעט, אבל נותן אשראי להיות חשוף לקהל תובעני ומאוד מחוספס ללא מטריה אווירית? להתמודד עם סגל מלא חורים שייעודו הוא השבחה ולא הצלחה? לקבל הנחתות מבוס שקוף – מטעמי רגולציה – שנותן לך תחושה של עובד קבלן (חוזה קצר מועד, בלי פיצויי פיטורין)? מי הולך למקום כזה? מעולם לא הייתה הצדקה כל כך מוחלטת למשפט "פרייארים לא מתים, הם רק מתחלפים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי