שוער העבר יעקב ויסוקר הלך לעולמו בגיל 87

יעקב ויסוקר
יעקב ויסוקר | הפועל פתח תקווה, רשמי

שחקן העבר שזכה בחמש אליפויות רצופות וגביע עם הפועל פתח תקווה ורשם תשע הופעות במדים הלאומיים נפטר הבוקר. הלווייתו תיערך מחר ב-13:30

(גודל טקסט)
שוער העבר של נבחרת ישראל והפועל פתח תקווה יעקב ויסוקר הלך הבוקר (שני) לעולמו והוא בן 87 שנים. יעקב נולד באם המושבות ב-5 בספטמבר 1930 ועלה לקבוצה הבוגרת של הפועל פתח תקווה בשנת 1948.


מהפועל פתח תקווה נמסר: "מועדון הפועל פתח תקווה מרכין את ראשו עם פטירתו של יעקב ויסוקר ז"ל, אחד מגדולי שחקני הפועל פתח תקווה בכל הזמנים. יעקב היה אחד מגדולי שוערי ישראל, שיחק 15 עונות במדי הפועל פתח תקווה, והיה שותף פעיל בהשגת האליפויות של המועדון בשנות ה-50 וה-60. באותם שנים היה גם שוער נבחרת ישראל. יעקב שימש גם כמאמן קבוצת הנוער של המועדון לאחר שפרש כשחקן פעיל. אנו משתתפים בצער המשפחה".



ויסוקר כאמור, זכה עם הפועל פתח תקווה בשש אליפויות, חמש מהן רצופות השנים 1959 עד 1963. כמו כן, זכה השוער עם קבוצתו בגביע המדינה ב-1957. בהפועל פ"ת שיחק יעקב ויסוקר 14 שנים בהן רשם 240 הופעות בין הקורות וכבש 6 שערים מהנקודה הלבנה. בנוסף הופיע תשע פעמים בנבחרת ישראל והיה בן דורם של יעקב חודורוב ואברהם בנדורי.



ויסוקר. חמש אליפויות רצופות עם הפועל פ"ת (הפועל פ"ת, רשמי)


בין השחקנים שאיתם שיחק בהפועל פ"ת היו נחום סטלמך, זכריה רצאבי, דודו קרמר, ג'רי חלדי, אורי קרני, ראובן יפת בועז קופמן, שלמה נהרי ורבים אחרים. לאחר שפרש מהפועל פ"ת לקראת עונת 1964 החליף אותו בין הקורות אחיו הצעיר יצחק ויסוקר. יעקב שב לעוד עונה בהפועל פ"ת לאחר פציעה קשה של האח יצחק. ההלוויה תיערך מחר (13:30) בבית העלמין ירקון ותצא משער החסד.


בהודעה של שרת התרבות והספורט מירי רגב על פטירתו של ויסוקר נכתב: "אוהדי הספורט והכדורגל בישראל כואבים את לכתו של אחד השוערים הגדולים ביותר שידע הכדורגל בארץ. הוותיקים שבינינו זוכרים את ימיה הגדולים של הפועל פתח תקווה שזכתה בשש אליפויות כשאת שערה נועל יעקב ויסוקר כשהוא מציג בכל משחק יכולת מרשימה. מאז, לא זכתה הפועל פתח תקווה באליפות נוספת – מה שמעיד עוד יותר על העוגן שהיווה יעקב בקבוצת. אני משתתפת בצער המשפחה, שדור העתיד שלה הולך בדרכו של יעקב ומצמיח שוערים חדשים ואיכותיים לכדורגל הישראלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי