צפו בתקציר: הפועל באר שבע ניצחה 0:1 באשקלון בדקה ה-92

לירן ליאני, יוסיפ איבנצ'יץ'
לירן ליאני, יוסיפ איבנצ'יץ' | דני מרון

פקהארט עלה כמחליף ובתוספת הזמן הקפיץ את האלופה למקום הראשון עם וולה מושלם לחיבורים, אחרי תצוגה פושרת. נעים עם משחק 11 ברציפות ללא ניצחון ליגה, וואקמה נפגע והוחלף

(גודל טקסט)

בדיוק כמו בסיבוב הראשון, גם הערב (ראשון) הפועל באר שבע סיפקה דרמה גדולה במהלך המחזור ה-16 בליגת העל. אחרי השער של מהראן ראדי במפגש הקודם מול הפועל אשקלון, תומאש פקהארט העניק לאלופה 0:1 יקר הערב מול הקבוצה של יובל נעים, והחזיר את האלופה אל המקום הראשון בצורה דרמטית. דווקא אחרי עוד תצוגה מאכזבת במחזור הקודם מול מכבי חיפה, האלופה לא הצליחה להפגין שיפור בנוגע לחלק הקדמי שלה אך הציגה אופי וגם זכתה במעט מזל, בדרך לניצחון שני ברציפות בליגה ופער של נקודה מהפועל חיפה.


המערך ההתקפי של ברק בכר, שכלל את מאור מליקסון, בן שהר, טוני וואקמה ומיכאל אוחנה – לא הצליח לעמוד מול המערך הצפוף של אשקלון, עד ההרמה של אורן ביטון לחלוץ הצ'כי בתוספת הזמן, שטרפה את הקלפים והכריעה את המפגש בסלה. הדאגה הגדולה היא סביב מצבו של וואקמה, שנפגע במחצית הראשונה, המשיך לשחק והוחלף במחצית השנייה. כעת, באר שבע בפסגה, הפועל חיפה במקום השני ובית"ר ירושלים רק שלישית.   

  

 

לעומתה, אשקלון יכולה להישאר מאוכזבת אחרי תצוגה מעודדת. המארחת לא חששה לתקוף מול האלופה כאשר דווקא ההרחקה חסרת האחריות של יוסיפ איבנצ'יץ' בדקה ה-59, פגעה בחלומות של נעים להשיג שלוש נקודות יקרות. גם אחרי ההרחקה, עוז ראלי סחט מגיא חיימוב עצירה נהדרת. אשקלון כבר עם משחק 11 ברציפות בליגה ללא ניצחון, אך היא יכולה להיות מעודדת מהיכולת שלה, למרות התוצאות הטובות של היריבות שלה לתחתית במחזור הזה, כולל הניצחון הדרמטי של מ.ס. אשדוד אצל עירוני קריית שמונה. אשקלון עם 13 נקודות והיא תפגוש במחזור הבא את מ.ס. אשדוד לקרב תחתית רותח. הפועל באר שבע תנסה להמשיך את המומנטום מול בני יהודה.  
 


נעים ובכר. בסוף מאמן האלופה חייך בסיום (דני מרון) 


הרכבים: 

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, מיגל ויטור, לואי טאהא, אורן ביטון, ג'ון אוגו (מהראן ראדי, 82), דן איינבינדר (גיא מלמד, 66), מיכאל אוחנה, טוני וואקמה (תומאש פקהארט, 66), בן שהר, מאור מליקסון.

הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, אייל משומר, ברניסלאב יובאנוביץ', שי חדד, מילאן סמיליאניץ', עוז ראלי (טל מכלוף, 91), רודי חדד (שון מלכה, 81), מירקו אורמוש, רמזי ספורי, יוסיפ איבנצ'יץ'.



הגיעו לחגוג באשקלון. אוהדי באר שבע (דני מרון) 


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך! 


דקה 15: המארחת פתחה בצורה טובה, אך גם הקרן של חדד לא איימה על ההגנה של האלופה, שעדיין לא בחנה את איינגובה. 


דקה 24: הזדמנות נהדרת עבור המארחת. ראלי הרים כדור לרחבה, שהורחק על ידי הגנת האלופה. חדד השתלט על הכדור החוזר וירה בנגיעה, מחוץ למסגרת של חיימוב. איזה בזבוז עבור אשקלון. 


אוהדי אשקלון (דני מרון) 


דקה 27: האלופה איימה לראשונה על איינוגבה. איינבינדר התקדם ללא הפרעה ובעט מ-25 מטרים, שוער אשקלון הדף בצורה טובה לקרן. 


דקה 37: עוד הזמנות לאשקלון. איבנצ'יץ' נותר חופשי בתוך הרחבה, אך הבעיטה שלו רק שפשפה את המשקוף. 


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, שני המאמנים שמרו על ההרכבים שפתחו. 


חיימוב וספורי (דני מרון) 


דקה 50: אוחנה התקדם לעבר הרחבה וניסה לבעוט ברגל שמאל, אך הוא נבלם אצל הגנת אשקלון. 


דקה 59, אשקלון נותרה בעשרה שחקנים: איבנצ'יץ' ביצע עבירה על טאהא, וספג כרטיס צהוב שני. 



ברקת (דני מרון) 


דקה 66: חילוף כפול באלופה. פקהארט ומלמד תפסו את המקום של וואקמה ואיינבידר. 


דקה 71: איזו החמצה של מלמד. אורן ביטון חתך את ההגנה עם כדור חד, מלכה הוריד בצורה רעה לעבר מלמד, שממצב נוח ומשישה מטרים ירה החוצה. 


דקה 74: ראלי יצא קדימה, חסר לרחבה וירה כדור עוצמתי. חיימוב היה במקום והדף לקרן. 


דקה 92, באר שבע עלתה ל-0:1: איזו דרמה בסלה. אורן ביטון הרים כדור חופשי חד, פקהארט בוולה שיגר אותו היישר לחיבורים. בדיוק כמו בסיבוב הראשון, האלופה כובשת בתוספת הזמן מול אשקלון. הפעם הצ'כי תפס את מקומו של ראדי. 



פקהארט לא יודע את נפשו מרוב אושר (דני מרון)

 מזל של אלופים. שחקני הפועל באר שבע בסיום (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי