תקציב הספורט הישראלי יעמוד על כל כמיליארד שקלים

רגב. אחת המתנות החשובות שהעניק העם היהודי
רגב. אחת המתנות החשובות שהעניק העם היהודי | צילום: דוברות הכנסת

אחרי מו"מ בין משרד האוצר למשרד הספורט, הצדדים הסכימו על גידול של 30 אחוזים שיהפוך את התקציב לגדול ביותר בהיסטוריה. רגב: "לראשונה, מדינת ישראל תיקח אחריות על תקציב הספורט הישראלי"

(גודל טקסט)

אחרי משא ומתן ארוך ומייגע הגיע משרד התרבות והספורט לסיכום עם משרד האוצר בנוגע לתקציב הספורט ויעמיד אותו על סך של מיליארד שקלים, תקציב שיא לספורט הישראלי. מדובר בצמיחה תקציבית של כ-30% ביחס לתקציב אשתקד שעמד על 724 מיליוני שקלים שכללו את תקציבי הטוטו (574 מלש"ח) ומשרד התרבות והספורט (150 מלש"ח).

על פי הסיכום, לראשונה המדינה תיקח אחריות על הספורט הישראלי ותתקצב את משרד התרבות והספורט בסכום חסר תקדים על סך מיליארד שקלים במסגרת תקציב המדינה. רווחי הטוטו שעברו עד היום לחלוקה על ידי מועצה הלאומית לספורט, יעברו מעתה לקופת אוצר המדינה. כמו כן, סוכם על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד התרבות והספורט ומנכ"ל האוצר שיבחנו וימליצו על הדרך המיטבית לחלוקת התקציב לטובת כלל גופי הספורט במדינת ישראל.

השרה מירי רגב חגגה את ההישג: "מדובר בהישג היסטורי וחסר תקדים המביא לגידול דרמטי בתקציב הספורט הישראלי ליציבות ובטחון תקציבי לגידול בכמות הספורטאים ובהרחבת וגידול בכמות מתקני הספורט. לראשונה מדינת ישראל תיקח אחריות על הספורט הישראלי ותתקצב את המשרד במסגרת תקציב המדינה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי