בפ"ת מפנטזים: ניצחון על נתניה ונוכל לחזור לתמונת הפלייאוף העליון

פירס
פירס | מאור אלקסלסי

במלאבס רשמו ניצחון שני ברציפות והחמיאו ללוזון ולזוארץ על התמיכה והגיבוי. הערכה: ארבייטמן לא יישאר. סיבוק ומרסיאל מגלים שיפור ניכר ועשויים להמשיך עונה נוספת. סומא נפגע וייבדק. וגם: החיפוש אחר רכש

(גודל טקסט)

שמחה גדולה במכבי פתח תקווה לאחר הניצחון אמש על בני סכנין (0:2). רק לפני שבוע במועדון חוו את אחת מנקודות השפל שלהם עם הפסד להפועל כפ"ס מהליגה הלאומית והדחה מהגביע, בתוספת חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון. כעת, שבוע לאחר מכן, המלאבסים עם שני ניצחונות רצופים.

אם עד לפני שבוע דיברו במועדון על הימנעות מקרבות התחתית, כעת שהפער ירד לשש נקודות בלבד ממכבי נתניה, בקבוצה קיבלו אמונה מחודשת, גם אם קטנה שעדיין ניתן להיות בסיכויי הפלייאוף העליון. "אנחנו נזהרים מלדבר, אבל כולם יודעים מה המשמעות של המשחק בשבוע הבא. ניצחון ונצמק את הפער לשלוש בלבד, ושוב נחזור לדבר על פלייאוף עליון".

בקבוצה החמיאו רבות לשינו זוארץ ולאבי לוזון, שני בעלי המועדון על השקט שנתנו למערכת בתקופת המשבר והעובדה שבשיחות סגורות, הבהירו למאמן שרון מימר כי יש לו את הגב שלהם ואת תמיכתם. בנוסף, בקבוצה מספרים כי קשה שלא לשים לב לשיפור במשחקם של ז'והאן מרסיאל ותומאש סיבוק. אם עד לפני חודש וחצי הם סומנו כאלו שיעזבו כבר בינואר, העובדה כי בפ"ת שמרו על שער נקי בחמישה מתוך שמונת משחקי הליגה האחרונים, הוסיפה רבות למעמדם של השניים וגם בקבוצה הודו כי שיתוף הפעולה שלהם השתפר. הדבר מוביל לכך, ששני הבלמים, המחזיקים בחוזה גם לעונה הבאה, עשויים להישאר. "יש לשניהם חוזה ואין סיבה שהם לא יישארו" אמר גורם בכיר. גם יניב בריק, אשר מושאל ממכבי חיפה נמצא בתקופה מצויינת, כאשר גם בנוגע אליו בפ"ת ישנו רצון עקרוני להמשיך את ההתקשרות איתו, אך יצטרכו לבדוק את הנושא מבחינה חוזית. בריק מסיים השנה את חוזהו במכבי חיפה, אך אם בפ"ת ירצו להשאירו בקבוצה, הם יצטרכו לשלם דמי השבחה לירוקים.


מרסיאל חוגג ניצחון בעכו (מאור אלקסלסי)

בקבוצה הבהירו הבוקר, כי נכון לרגע זה אף שחקן לא יעזוב את הקבוצה, מלבד שלומי ארבייטמן שלא שותף כבר שני משחקים רצופים לא צפוי להישאר. ארבייטמן דורש חוזה לעונה וחצי מהפועל ת"א, וגם הפועל אשקלון רוצה לצרפו ולמרות שהיה נראה שיישאר, מעמדו פוחת ואין מנוס מעזיבה. יובל שבתאי, שפרסם פוסט התנצלות בפני אוהדי הקבוצה ביום חמישי, ניגש ליציעי האורחת, שוחח עם האוהדים והתנצל באופן אישי. חוזהו הגבוה של שבתאי יגרום לכך שהקשר האחורי כן יישאר בקבוצה.

ומה בנוגע לרכש? בקבוצה סיפרו כי מקורבים לבן אז'ובל, חלוץ הפועל עכו, הציעו אותו למועדון ובפ"ת הבהירו שאם בכלל יתקדמו עימו במו"מ, זה יקרה לאחר שישיג שחרור מהפועל עכו, דבר אשר לא התרחש עד עתה. שרון מימר ממשיך לצפות בחלוצים, אך נכון לרגע זה אין מועמד רלוונטי על הפרק ונראה שלמרות הציפיות למהפכה, התוצאות האחרונות יגרמו לכך שהקבוצה תתחזק באופן מינורי, אם בכלל. "התוצאות האחרונות שיפרו את מעמדם של הרבה שחקנים. אם נוסיף את העובדה שהשחקנים שפה נראים יותר טוב מהמועמדים שבחוץ, נראה שיהיה פה שינוי בנוגע למדיניות הרכש. כל עוד לא יהיה זר שמעניין אותנו על הפרק, לא נדבר על מי יעזוב" סיפר גורם במועדון. למרות שהיה נראה שהוא בדרך החוצה, בקבוצה הצהירו שנכון לרגע זה גרגורי טאדה נשאר. למרות העובדה כי יוסי בניון צפוי להישאר בבית"ר ירושלים, יש מי שעדיין מאמין וחושב שבניון צריך לשחק בפ"ת: "כולם רואים מה עושים לו בבית"ר אבל אם נוח לו שמשפילים אותו אז זה עניינו. הוא לא משחק שם ורואים שזה בכוונה".

רישאר סומא, שכבש אמש את השער הראשון ומאז שהחל לשחק כמגן, השתפר במשחקו, סובב את הקרסול וגם ספג בו מכה, וצפוי לעבור הערב צילום על-מנת להעריך את מצבו. בפ"ת מאוד מקווים כי יהיה כשיר למשחק בנתניה ושבניגוד לפציעותיהם של עומר דנינו ונאור פסר, הפעם תוצאות הצילום יהיו חיוביות.


פירס חוגג את החזרה למסלול הניצחונות (מאור אלקסלסי)

לידור כהן סיכם: "חשוב מאוד. זו פעם ראשונה העונה שאנחנו מצליחים לנצח פעמיים ברציפות ואני שמח שגם לא ספגנו שער. אין מאושר ממני. גם במשחקים שהפסדנו הגענו למצבים שלא ניצלנו ואני שמח שבשבוע שעבר והשבוע המצבים נכנסו. זה ההבדל-שאתה כובש אתה מנצח. כרגע אנחנו לא מסתכלים על הפלייאוף העליון אלא מסתכלים ממשחק למשחק. אם נצליח להגיע לפלייאוף העליון נהיה מאושרים. התחלתי פחות טובה את העונה ומאז ששרון הגיע אני יותר משחק ויותר נותן בשביל הקבוצה. צריך להמשיך את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי