סיוסטדט: לא רוצה לנחס, אבל לא נאבד את המקום בפלייאוף

רסמוס סויסטדט מול טוני וואקמה
רסמוס סיוסטדט מול טוני וואקמה | דני מרון

הקשר התראיין בשבדיה: על שינוי התפקיד ("קלינגר התקשר בלילה, זה קצת משעמם"), האיכות ("מכבי וב"ש יותר טובות מהקבוצות בשבדיה"), בית"ר ("הרגשתי את השנאה כבר בחימום") והעתיד ("חושב להישאר"). פישלר הושאל

(גודל טקסט)

ההצלחה של רסמוס סיוסטדט בהפועל חיפה מעוררת עניין במולדתו שבדיה. לפני שנה, על פי השחקן, לא היו לו כלל הצעות מהליגה המקומית. "הטלפון היה שקט", הודה הקשר שחתם באריס לימסול הקפריסאית. הגיע לחמישה חודשים כדי לעזור לקבוצה להישאר בליגה. בחודש מאי, אחרי שכבר קיבל הצעה מהפועל חיפה, אושפז בבית חולים בשל בעיה בכליות. זריקות שקיבל גרמו לו לזיהום ולדלקת בכל הגוף.

"זה היה חמור", סיפר היום (רביעי) בראיון במדינתו. "אושפזתי לשמונה או תשעה ימים ולא חשבתי על כדורגל. זה היה קשה כי יש לי תינוק וכבר חשבתי על החיים שאחרי הכדורגל… לא הייתי בסכנת חיים, אבל הכליה שלי התנפחה והייתה סכנה שתתפוצץ". סיוסטדט נותח, אבל חשש שמצבו יהרוס את ההגעה לישראל. "רק אחרי שלושה שבועות יכולתי לנסות לרוץ. למזלי, לא היו סיבוכים". 

בהפועל חיפה, השבדי עבר מהפך: "שיחקנו 5-3-2 בתחילת העונה ופתאום משום מקום, נאלצתי לשחק כקשר אחורי לפני המשחק השני שלנו. המאמן אמר לי שהוא חושב שאני מתאים. זה תפקיד ששיחקתי בו כילד, אבל לא בבוגרים. המאמן פשוט התקשר אליי לילה אחד ואמר לי שהוא חושב על זה, אבל לא בטוח. לקראת המשחקים מול בית"ר ובאר שבע, חשבתי לעצמי: 'האם אני מסוגל לעשות את זה?', אבל זה הלך טוב".

"אנחנו משחקים 4-3-3 שהוא יותר 4-1-4-1. משחקים לידי שני שחקנים טכניים שעובדים יותר בחלק הקדמי. אני שומר עליהם וזה קצת משעמם. אני מתמקד במשימות הגנתיות, הכל מסתכם בלהרוויח את הכדורים. אבל נכנסתי לזה ועכשיו אני משתתף בבניית המשחק. הדרישות ממני גבוהות יותר, אני מרגיש את זה מהמאמנים ומהשחקנים".

"יש לנו שחקנים ברמה גבוהה כמו גבי תמאש, שיש לו ימנית שמעולם לא ראיתי. הוא שולח מסירות ארוכות של 60-70 מטר ישיר לרגל של השחקנים. זה חולני. יש לנו שילוב בין צעירים מוכשרים לשחקנים שהצליחו באירופה. יש לידי שחקנים טובים מאוד. ההבדל מקפריסין? יום ולילה. הכדורגל הישראלי ממש טוב. לא הכרתי אותו לפני שהגעתי".

רסמוס סויסטדט. נהנה בישראל (דני מרון)
רסמוס סיוסטדט. נהנה בישראל (דני מרון)

"אני לא רוצה לנחס, אבל לא נראה לי שנאבד את המקום בפלייאוף העליון. אסור שזה יקרה. אנחנו צריכים לכוון לכרטיס לאירופה, לסיים בטופ 3. הפועל חיפה לא נאבקה על התואר שנים. מכבי תל אביב ובאר שבע הפייבוריטיות ואנחנו נלחמים בשקט. זה די נחמד. התקציב שלנו עומד על 35 מיליון שקל לעומת 100 של מכבי חיפה ו-130 של מכבי ת"א וב"ש. גם המשכורת טובה. יש בישראל כסף, תראו את קיארטנסון. מכבי וב"ש יותר טובות מכל הקבוצות בשבדיה".

"לפני שהגעתי לישראל דיברתי עם ראדה פריצה והוא המליץ לי לבוא לפה ואמר שישראל היא מדינה נהדרת. לא חשבתי שהעניין פה בכדורגל הוא כזה גדול. במשחקים מול בית"ר ירושלים והפועל ב"ש הרגשתי כבר בחימום את השנאה של האוהדים היריבים. סמי עופר הוא האצטדיון הכי יפה ששיחקתי בו, בדרבי מול מכבי המקומות היו מלאים לגמרי. יש גם מתקנים פחות טובים".

סויסטדט מול ערן לוי. חושב להישאר (דני מרון)
סיוסטדט מול ערן לוי. חושב להישאר (דני מרון)

"כבר שבוע לפני הדרבי אוהדים הגיעו אלינו ואמרו לנו שאנחנו חייבים לנצח. כ-100 אנשים פרצו לדשא ושרו לנו. הדחיפה הייתה מרגשת. יש לנו שחקן שהיה בבית"ר בעונה שהם הביאו שני שחקנים מוסלמים והוא אומר שזו העונה הכי משוגעת שהייתה לו בקריירה. זה עצוב שדת וכדורגל ככה מתנגשים. במשחק מולם היה אפשר להרגיש את השנאה כבר בחימום".

"זו כנראה העונה הכי טובה בקריירה שלי, אז אני במקום ובמצב טוב. נראה מה יהיה. אני והמועדון נתחיל לדבר על העתיד בקרוב. הנשיא שלנו בדרך כלל בוושינגטון, אבל עכשיו הוא נמצא כאן. אני בהחלט חושב להישאר. למרות זאת, לא אשקר שאני רוצה לשחק במועדון גדול ככל האפשר ואולי לחוות עוד הרפתקה חדשה". מאוחר יותר, אופק פישלר חתם בבית"ר תל אביב/רמלה בהשאלה עד לסיום העונה. הבלם, שמיעט לשחק העונה, ינסה לסייע לקבוצה מהליגה הלאומית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי