דראפיץ': ערן לוי מקבל יחס שונה, הוא צינור להעברת מסרים

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | ערן לוף

מאמן מכבי נתניה התראיין לאתר הרשמי של הקבוצה : "ערן עושה הכל למען הקבוצה והחברים שלו, מנסה לשפר את התדמית שלו". הרכש: "נביא שחקן רק בקליבר גבוה, כמו שבעבר צירפתי את שכטר", על סגל: "חלום של בעל בית"

(גודל טקסט)

מכבי נתניה נמצאת בתקופה לא טובה עם ארבעה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. ביום ראשון תתארח הקבוצה אצל מכבי פתח תקווה כשפתאום גם המקום בפלייאוף העליון נראה בסכנה. המאמן, סלובודאן דראפיץ', העניק היום (חמישי) ראיון נרחב לאתר הרשמי של המועדון וניסה להסביר מה לא עובד. 

"אין ספק שהגנתית אנחנו צריכים להשתפר", החל את דבריו דראפיץ'. "אם שם נשפר את עצמנו, אנחנו יכולים להיות בצמרת הגבוהה. בחלק הקדמי אנחנו מבקיעים באחוזים גבוהים מאוד, אנחנו מקום שני בהבקעת שערים, ומובילים את הליגה ביצירת מצבים. ההגנה במשחקים האחרונים מאכזבת אותי, והכוונה לא רק לשחקני ההגנה אלא למשחק ההגנה של כל הקבוצה. אם הייתי מצרף מישהו? אין הרבה ישראלים טובים בהגנה. תסתכל על הנבחרת – גם שם ההגנה חלשה. יש לי סבלנות, מאמין שדרך אימונים נוכל לשפר את משחק ההגנה שלנו. יחד עם זאת, אם נצטרך להחליף שחקן או שניים, נעשה את זה".

צירופם של טנקגוד איקגוו וג'ייק רוזנסקי: "כרגע לא מדובר במחליפים לשחקנים שבסגל. לא הוגן להביא שחקן ולהגיד לו תהיה כמו עלי או תהיה כמו ניקו. כל שחקן מביא את היכולות שלו, ושניהם עשו עלינו רושם טוב. טנקגוד הגיע למבחנים והרשים אותנו מאוד. מדובר בשחקן נוער, ומבחינתי הוא צריך לשחק עד סוף העונה בנוער ולהוכיח את עצמו שם. אם נראה שהוא מתקדם בצורה יפה אז יש אפשרות לצרף אותו ישר לקבוצה הבוגרת, או להחתים אותו לכמה שנים ולהשאיל אותו לקבוצה בלאומית. כך עושות קבוצות גדולות שחושבות לטווח הרחוק, ובתור קבוצה גדולה זה כיוון החשיבה שלנו".

"רוזנסקי היה בנבחרת ארה"ב עד גיל 20", המשיך המאמן. "יש לו מהירות והמון ופוטנציאל להתפתח כשחקן נהדר. הוא קר רוח מול השער ויכול לשחק בכמה עמדות. מדובר בבחור צעיר בן 21, ובגלל שהוא יהודי נוכל לאזרח אותו כך שלא יתפוס משבצת זר. הצירוף שלו הוא חלק מהראיה שלנו לעתיד, מאמינים ששני השחקנים האלה ייקחו את הצ'אנס ויהיו חלק ממשפחת מכבי נתניה".

סלובודאן דראפיץ'. מרגיע את האוהדים (דני מרון)
סלובודאן דראפיץ'. מרגיע את האוהדים (דני מרון)

המטרות: "הכל פה קרה מאוד מהר, העליה וההתבססות בצמרת העונה. זה כמו לטוס לחלל ובכלל אין לך ציוד. יצאנו לדרך והגענו רחוק בהרבה מכפי שציפינו. יש פה אנשים שעובדים מסביב לשעון, כדי להפוך את המועדון לכזה שיוכל לזכות באליפות בעונות הקרובות. כדי לקחת אליפות צריך עוד הרבה עבודה סביב הקבוצה, ולא רק בסגל עצמו. יש לנו פלוס אחד גדול – הנוער שלנו במקום בו הוא צריך להיות, ואנחנו כמאמני בוגרים מסתכלים לכיוון הנוער כל הזמן. יש קבוצות שמוציאות סכומים מטורפים בארץ, ואנחנו רוצים להוכיח שכסף הוא לא הדבר הכי חשוב שיש, ומסתכלים אחרת על הדברים. אנחנו נמצא את הדרך הנכונה שלנו כדי להגיע להצלחה".

היחסים עם השחקנים ותכניות הרכש: "אני לא מדבר עם השחקנים אחרי משחקים. יום אחרי משחק אני מדבר אישית עם מי שאני רוצה לומר לו את דעתי. לומדים מהווידאו על טעויות, ושולחים לכל שחקן קליפ מיוחד עם הטעויות שלו ולא מעירים לשחקן בצורה אמוציונלית. עובדים על שיפור טעויות, האימונים שלנו מאוד טקטיים. השחקנים יודעים מה אנחנו רוצים, ויודעים מה הם צריכים לשפר. במהלך עונה יש עליות וירידות, פתחנו בסערה ובאנרגיה מטורפת. ידענו שבשלב מסוים תגיע ירידה, כמו בעונה שעברה שבערך באותו שלב נכנסנו לרצף פחות טוב. בתקופות כאלה נמדדת התנהלות נכונה של מועדון, כי הכי מפתה להביא רכש ולבזבז כסף".

איתי שכטר.
איתי שכטר. "לא תמיד יש שחקן בקליבר הזה בינואר" (דני מרון)

"כשאימנתי בבית"ר ירושלים אז נוצרה הזדמנות להחתים בינואר את שכטר שהגיע ממכבי חיפה", סיפר דראפיץ'. "אם עכשיו תהיה לי הזדמנות להביא לפה שחקן בקליבר כזה, אני אעשה את זה, אבל נדיר בינואר ששחקן טוב עוזב קבוצה ומגיע לקבוצה אחרת. יש לנו אישור מאייל להביא שחקן, שלא יחשבו שיש בעל בית קמצן. אם יתפנה שחקן שובר שוויון – נביא אותו. מחפשים לרכוש שחקן לכמה שנים, לא רוצים לגדל שחקנים למועדונים אחרים. מבחינתנו מדובר בשינוי חשיבה, כי אנחנו רוצים להיות בין ארבע הגדולות בארץ. מועדון גדול רוכש שחקנים, ולא משביח אותם לקבוצה אחרת. הבעיה שלא קל למצוא שחקן כזה, השוק לא מפתה כרגע".

מדיניות הרכש: "דבר נוסף שמפריע לי, זה שחושבים שאצלנו לא עובדים. אוהדים רואים שיש ידיעה על כך שקבוצה כזו מעוניינת בחמישה שחקני רכש, והקבוצה ההיא רוצה שלושה שחקנים. זה הכל שטויות! יש קבוצות שעובדות מול התקשורת, ויש אותנו שעובדים בשקט, אבל עובדים. חשוב לי שיידעו את זה, אף אחד לא נח כאן. שומרים על חשאיות, מדברים עם מי שצריך, וכשיש מה להודיע אנחנו שמחים לעשות את זה, אבל רק אחרי שהכל סגור וחתום".

שחקני נתניה. תקופה פחות טובה (יוני אריאלי)
שחקני נתניה מאוכזבים. תקופה פחות טובה (יוני אריאלי)

השאיפות: "כמו שאנחנו רוצים לקדם שחקנים לחו"ל, ככה גם אני אשמח להתקדם. אין לי שאיפות להגיע לקבוצה גדולה בישראל, אני נמצא בקבוצה גדולה כבר עכשיו. השאיפה שלי הייתה להגיע לפה, ואם אצא מפה זה יהיה רק לחו"ל. שי ואני צמד וכיף לנו לעבוד יחד, אבל אם שי ירגיש שירצה לצאת ולאמן לבד, הוא מוזמן. אני שמח שאנחנו חתומים פה לעוד שלוש שנים, אבל תמיד יש הצעות וכסף. מקווה מאוד שנסיים פה את החוזה".

המשחקים האחרונים: "השחקנים בכל משחק נותנים את המקסימום. בזה אין לי ספק, וחשוב גם שלאוהדים לא יהיה ספק. יחד עם זאת, יש לפעמים עייפות, מנטלית ופיזית. שיחקנו מול חדרה 120 דקות, ואז מול מכבי ת"א כמעט כל המשחק בעשרה שחקנים. הקבוצה רצה ללא הפסקה. להגיע אחר כך מול אשדוד ולשחק שוב באותו קצב אחרי מספר ימים זה כמעט בלתי אפשרי. חשוב לי לציין שמול עכו הגענו אחרי משחק מול ב"ש בו נתנו את הכל, והיה קשה, אבל הצלחנו לנצח שם 0:3 אחרי מחצית ראשונה רעה שלנו. גם מול אשדוד, אם הפנדל היה נכנס, המשחק היה נראה אחרת. מודה שהאנרגיה הייתה פחות טובה. עניין נוסף שצריך לתת עליו את הדעת הוא שמול אשדוד חסרו לנו שלושה שחקנים מאוד דומיננטיים – ברנקו, אביב ועלי. אצלנו זה מאוד משמעותי. החיזוק הכי טוב עבורנו יהיה שכל הפצועים יחזרו לסגל".

קייטה נוגח. דראפיץ' רוצה יותר גולים בראש (דני מרון)
קייטה נוגח. דראפיץ' רוצה יותר גולים בראש (דני מרון)

מצבים נייחים: "זה משהו שמשגע אותי. יש לנו שחקנים גבוהים ומרים טוב ואנחנו לא מנצלים את זה, זה נכון. אין לי מה להגיד יותר מדי – חייבים לשפר את זה ולייצר יותר מצבי הבקעה ממצבים נייחים. לגבי הספיגות, אותו הדבר – עובדים על זה, מחלקים שמירות, ועדיין סופגים שערים ואסור שזה יקרה. מודעים לכך וחייבים לשפר את הריכוז במצבים הללו, נותנים על כך את הדעת באימונים".

איבוד שערי היתרון: "מצד אחד רוצים לשחק התקפי, מצד שני רוצים לא לספוג. מאוד קשה לאמן קבוצה שאתה מאמן אותה בקונוטציה התקפית. לעתים צריך לדעת להרוג משחק, ואת זה אין לנו. יש לנו ישראלים מאוד צעירים והיפראקטיביים, שאוהבים לרוץ קדימה ולפעמים אנחנו משלמים על כך את המחיר. הלוואי ואשלם תמיד מחיר על כך שאני רוצה לתת עוד גול. זה לחלוטין הבדל של ניסיון. אם היו פה עוד 3-4 שחקנים ותיקים, אולי היינו מבקיעים פחות, וזה היה פחות סקסי, אבל היינו יודעים לשמור על תוצאה. אבל אם הייתי עושה את זה היו שואלים למה אנחנו לא מבקיעים מספיק. יש מחיר למשחק ההתקפי שלנו. מקווה מאוד שעם השנים נדע להבקיע הרבה ולספוג מעט".

ערן לוי. מקבל יחס מועדף (דני מרון)
ערן לוי. מקבל יחס מועדף (דני מרון)

על ערן לוי: "לי יש גישה שאני מאמין בה – יש שחקנים שצריכים לקבל יחס שונה. בכל מקום בעולם שחקן מוביל מקבל יחס אחר. כשאתה הולך עם הקפטן שלך, אין ספק שהוא צריך לקבל יחס אחר. הוא שומר על חדר ההלבשה, הוא קרוב אליי יותר מכל שחקן, הוא צינור להעברת מסרים. הוא מנהיג את הקבוצה. נתקלנו לא מעט במקרים שהוא שיחק לא טוב, ואוטומטית הייתה לנו פחות מנהיגות על המגרש. כשהוא טוב הקבוצה טובה, וכשהוא תופס יום לא טוב, זה משפיע. ברור לי שהוא טיפוס מאוד אמוציונלי, ולא תמיד זה נראה טוב מהצד. אני לא בא לחנך את ערן לוי, הוא ילד גדול. ערן זה ערן לטוב ולרע. לעתים זה נראה לא יפה לעין, אבל זה סוג הבן אדם והאישיות שלו".

"מי שמכיר את ערן יודע שהוא עושה הכל למען הקבוצה והחברים", שיתף דראפיץ'. "המועדון החליט ללכת איתו לעוד עונה לפחות, ואני חושב שזו החלטה נכונה. יש פה קבוצה צעירה, צריכים שחקנים דומיננטיים כמו ערן לוי כדי לעזור לנו. אחרי שהוא יעזוב רק אז נוכל לדעת מי יהיה המנהיג הבא, והאם ערן ישאיר אחריו אחד כזה. קבוצה בלי מנהיג לא יכולה לשרוד, אני רואה את זה במקומות אחרים – יש קבוצות שהיו מאוד רוצות שיהיה להם מנהיג כמו ערן. אני מאוד מרוצה ממנו, והוא עושה מה שאני צריך ממנו".

ערן לוי עצבני. מנסה לשפר את התדמית (דני מרון)
ערן לוי עצבני. מנסה לשפר את התדמית (דני מרון)

יחס שונה לקפטן: "ערן זוכה ליחס אחר? מסכים. אצילי בגיל 24 היה קפטן בית"ר, וקיבל ממני יותר קרדיט משחקנים אחרים, כי הלכנו איתו עד הסוף וזה הצליח לנו. כשאתה בוחר סוס, אתה לא מחליף אותו כל 100 מטר, אתה רוכב איתו עד הסוף. אם תחליף אותו במהלך המירוץ אתה תפסיד. אנחנו בחרנו ללכת עם ערן ביחד לטווח ארוך, לפחות לעוד שנה. גם ברגעים פחות טובים אנחנו צריכים ללכת איתו. אם חס וחלילה הוא ייכנס לתקופה רעה במיוחד, אז הוא יעלה מהספסל. אין לו חסינות, אבל הוא קפטן ומנהיג, ואנחנו בונים עליו בתור שחקן הרכב. המטרה לשמור עליו בכושר ולפתוח איתו כל הזמן. עד כה אנחנו מצליחים, ואם נגיע לפלייאוף עליון זה יהיה הישג בלתי רגיל שיירשם עליו. ערן יודע מי בעל הבית, הוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה. יש לנו המון כבוד אליו, וכל עוד הוא נותן לנו מה שאנחנו צריכים – זה יהיה נהדר".

התדמית של ערן לוי: "הוא מנסה לשפר את התדמית שלו, וזה לא קל בגיל 32 וחצי. אנחנו מסתכלים על התרומה שלו, המספרים שלו והאופן בו הוא מחזיק את חדר ההלבשה. מדברים איתו על וויכוחים עם השופט ושחקני יריב, מנסים לצמצם את זה כי זה עולה לו בצהובים מיותרים והוא יוצא מריכוז בקלות. בוא נזכור דבר חשוב – הוא אחרי פציעה בברך ובגב, אנחנו פה כדי לשמור עליו בריא. כשערן לוי בכושר, בריא ובמשקל נכון – הוא אחד השחקנים המשמעותיים בליגה".

טימו הויבך. רוצה להישאר ולהשתפר (דני מרון)
טימו הויבך. רוצה להישאר ולהשתפר (דני מרון)

הנפילה של הויבך וקייטה: "טים וקייטה הגיעו עם רזומה מרשים, ובהתחלה זה היה נראה כמו חלום שהתגשם. שניהם התאקלמו מאוד מהר, וזה היה נהדר. אין ספק ששניהם בתקופה פחות טובה, הם מודעים לכך ומרגישים את זה באופן אישי. מקווה שזו תקופה חולפת. שוחחתי עם שניהם ושאלתי אם הם רוצים לעזוב, כי קיבלו הצעות – טים מגרמניה וקייטה מבלגיה. שניהם סירבו וביקשו להישאר, ואמרו שהם נהנים ואוהבים את הקבוצה והעיר, ואני מעריך אותם על הכנות. נחכה וניתן להם את הגב כדי לחזור לעצמם. ייתכן שדרך ההרכב או הספסל. לא שוקל כרגע החלפה שלהם. אני לא מאמין בהחלפה, אלא מאמין בבן אדם. אם בן אדם רוצה להישאר ולהשתפר, אני מאחוריו".

על סבע: "לגבי דיא – כשאתה פותח כל כך חזק את העונה כמו דיא, אתה מלך שערים בפער גדול, והופך לשחקן המדובר בליגה – אין ספק ששומרים עליך אחרת. קבוצות מתכוננות אליו, ופה הגדולה של שחקן צריכה לבוא לידי ביטוי. דיא לומד מקטעי וידאו שאנחנו נותנים לו על השמירות המתוכננות. לפעמים כששומרים על שחקן כמו שצריך, אז שחקן אחר פנוי, וכך דידייה פתאום כובש צמד. כל שחקן רוצה להגיע לסטטוס של דיא, והוא צריך ללמוד לשחק מול הגנה צפופה ושמירה אישית. אנחנו מאמינים בו ויודעים שיצליח לעשות את זה".

דיא סבע. ירידה ביכולת (דני מרון)
דיא סבע. ירידה ביכולת (דני מרון)

היחסים על אייל סגל: "חלום של כל מאמן שיהיה לו בעלי קבוצה כמו אייל. אוהד, אבא, אח – כל מה שצריך אתה תקבל ממנו. הוא רואה את ההשקעה של הצוות והשחקנים ואני מקווה מאוד שאנחנו מחזירים לו כמו שצריך. אני בורכתי להיות מאמן במועדון שהאיש הזה הוא הבעלים שלו. מאחל לכל מאמן בעלים כמו אייל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי