ניסוי בבני אדם: מכבי חיפה היא קבוצה אקראית עם כדורגל מקרי

רועי קהת
רועי קהת | דני מרון

עמיקם לא מבין למה אלאך ועוזר המאמן המפוחד שלו מתעללים באוהדי הקבוצה. וגם: בכר בודק את הליגה וזה עוד יעלה לו באבדן אליפות, הפועל חיפה מתאדה וכץ שוב חוטף קללות. המחמאות? רק לשרצקי

(גודל טקסט)

 1. לא, באמת, מישהו במכבי חיפה עושה ניסויים באוהדי הקבוצה, או שעושה צחוק. כמה טחנו על הרזומה של גיא לוזון, 16 נקודות מ-39 – 41%. יש מנהל מקצועי, מחפשים מאמן, ובינתיים הבחור המפוחד הזה, רוב מאס, מגרד ארבע נקודות מ-18 – 22% – בשישה משחקים. ברצינות, הוא כבר שישה משחקים מאמן זמני עד שימצאו מאמן זר שיסכים להיכנס למדמנה הזו: שישה משחקים, שישה שבועות, מחכה מו אלאך למהלך. ורוב מאס? נמאס!

יכול להיות שהבחור הוא עוזר מאמן, אולי אפילו מאמן, אבל הקבוצה לא מאומנת. אין בה כלום: לא הגנה, לא קישור, לא התקפה. קבוצה אקראית שמשחקת כדורגל מקרי. אז יכול להיות שאתמול הקבוצה נשארה בליגה, ואפילו קופחה, ואולי עוד אפשר לתת לרוב מאס להמשיך ולדבר בלחש מול המצלמות ולעשות פרצופים מיוסרים, אבל זו מכבי חיפה, כן? 100 מיליון שקל תקציב, 12 אליפויות בדור האחרון, מכבי חיפה!

2. גם ברק בכר עושה ניסויים. הוא בודק כל הזמן כמה הליגה חלשה. בלי ויטור, בלי צדק, וגם בלי אלחמיד; בלי וואקמה, בלי אוגו, כמעט בלי זרים; השלב הבא יהיה לעלות עם פחות שחקנים, אולי עם כדור אליפטי. ועדיין הפועל ב"ש תנצח. אומנם את הפועל עכו הנועזת, אבל תנצח. עכו למשל ניצחה את מכבי חיפה, כלומר היא מסוגלת. אבל בכר רוצה אליפות שלישית קשה, לייצר רעב, לעשות אותה מתוקה. ההתפכחות אם זה לא יקרה – לא שבאמת זה לא יקרה – תהיה מאוד כואבת, כמעט טראומטית. אי אפשר למתוח ככה את החבל כאשר מכבי ת"א יכולה הערב, בניצחון של שני שערים על הפועל אשקלון, לעלות למקום הראשון לראשונה מאז 2016, ועוד בזכות הפרש שערים. כידוע, על פי תקנון ההתאחדות, במקרה של שוויון בנקודות, תוכרע אליפות במשחק בין שתי הראשונות, אבל זה בליגה א'. בליגת העל מכריע הפרש שערים. והפועל ב"ש עומדת אחרי 19 מחזורים על פלוס 16 ו-31 שערי זכות בלבד.


בכר. בפעם הבאה יעלה לשחק עם פחות שחקנים, או עם כדור אליפטי (מאור אלקסלסי)

3. מי שחשב שאיזי שרצקי נהיה אפאטי, אולי היה נמהר מדי. בשבוע שעבר סיכם שירצקי על רכישת בלם נבחרת הנוער, זיו מורגן, ממכבי חיפה. לפני כמה שבועות הוא סימן למי שצריך שעומר לקאו יכול לעלות מהנוער. קריית שמונה עוברת מהפכה שקטה, חיים סילבס הופקד על המשימה, לקח זמן להתחבר ואולי זה ייגמר רק בפלייאוף התחתון, אבל לשרצקי יש טביעת עין מקצועית ואם המגמה היא להפחית מעורבות עסקית ולהגדיל את מצבת השחקנים הצעירים, המוכשרים, הרעבים, ואלה שיעוררו הזדהות, אבל קריית שמונה בתהליך נכון ואתמול פרעה שטר ראשון.

הפועל חיפה הלכה ואיבדה גובה מאז הפכה להיות הפתעת העונה, ואחרי שנחתה במקום הרביעי היא תצטרך לשמור עליו ולקוות שמחזיקת הגביע תגיע מהמקומות 1-3, כי יותר מזה יהיה לה קשה להשיג. העובדה שהקהל של הפועל חיפה נקרע אתמול בין שני משחקים, אחד בסמי עופר והשני בנשר (הפועל רובי שפירא חיפה מול אום אל פחם בליגה א' צפון), והבעלים יואב כץ ירד מהיציע על רקע קללות, היא עובדה שלא מסמנת חוסן או עתיד ורוד.


להגדיל את מצבת הצעירים, המוכשרים והצעירים של קריית שמונה (ערן לוף)

4. אחרי שבשבוע שעבר הובקעו שני שערים בתוך 23 שניות, במצטבר, גם השבוע הובקע שער מהיר, לטובת בני יהודה. הפעם לרשת רעננה שכבשה שער מהיר בשבוע שעבר לרשת אשקלון. מה בעצם אומר שער מהיר? הוא אומר שקבוצות מתחילות בלחץ גבוה כדי להשיג שער ראשון ומי שלא נזהר, חוטף.
הגישה לפיה ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה מתאימה לקבוצות שמאחוריהן עומדים אלפי אוהדים נאמנים, מגרש ביתי סופג נקודות, ושחקני הגנה עם עבר של מאות משחקים בפרמייר-ליג – כל מה שאין להפועל רעננה. לא פלא אפוא שרעננה לא ניצחה בבית בערך מאז שערן זהבי עוד הרוויח מיליון דולר בעונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי