טיפוס של חורף: גילי ורמוט נלחם כדי להישאר רלוונטי

גילי ורמוט
גילי ורמוט | דני מרון

הצל של בניון, היחס של רוני לוי, התקומה תחת מולנסטיין, השיחה עם בן דב, הסעיף הבעייתי ומי ימצמץ ראשון. מכבי חיפה עושה הכל כדי להיפטר מהקשר, שמצדו עומד לרשום מעבר חורף שלישי בשלוש שנים. מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

גילי ורמוט הפך להיות מומחה למעברים של הרגע האחרון בחלון ההעברות של החורף. כולם זוכרים מה קרה בפברואר 2015, לאחר הדרבי התל אביבי. זוכרים גם את המעבר למכבי חיפה שנה לאחר מכן ואת נאום "חזרתי לחייך", שבא מיד אחריו. ב-2018, ורמוט עשוי לרשום מעבר שלישי באמצע העונה. זה נתון שלא אומר על שחקן שום דבר טוב, בטח אם הוא בן 32 ולא מוצא את עצמו תקופה ארוכה. אפשר לראות את ההתעסקות במעבר של ורמוט כאחת הדוגמאות הגדולות לכישלון העונה של מכבי חיפה. הדבר הכי מסקרן כיום בקבוצה הוא עתידו של שחקן שכלל לא נספר בשבועות האחרונים.

נושא ורמוט עלה למעשה כבר לפני כשבועיים כאשר הקשר חלה לפני משחק הגביע מול הפועל תל אביב ושלושה ימים לאחר מכן הפסיד גם את משחק הליגה מול הפועל רעננה. באימון שלמחרת הניצחון על רעננה, ורמוט חזר לאימונים, אך שוב נותר מחוץ לסגל למשחק מול מכבי תל אביב כאשר בחיפה הסבירו שהמנהל הטכני מו אלאך קבע נוהל החדש – רק שחקן שהתאמן יותר משני אימונים יוכל להיות בסגל למשחק ו-ורמוט ערך שני אימונים חלקיים בלבד.

כבר אז הבינו בסביבתו של ורמוט כי נראה שמכבי חיפה כבר לא בונה על השחקן למרות חוזהו החדש. מקורבי השחקן ידעו להעביר מסר שלא מן הנמנע שישמח לעזוב מיידית, והחלו גישושים מצד קבוצות אחרות. בית"ר ירושלים רצתה, אבל שכרו הגבוה אפילו לא אפשר לאלי טביב להציע הצעה רשמית והשחקן קיבל שתי הצעות רציניות: הפועל תל אביב והפועל חיפה.

ורמוט
ורמוט. מצב לא פשוט (ערן לוף)

בצד האדום של תל אביב הציעו לקשר חוזה לעונה וחצי בסכום של 170 אלף דולר, כאשר הציעו לו לחזור ולהנהיג את הקבוצה ואף להיות הקפטן שלה בתקופה הקרובה. ורמוט ונציגיו שמעו את ההצעה, אך לא חזרו וגם בהפועל תל אביב הבינו כי השחקן מחזיק בהצעה נוספת. ורמוט לא שש לשחק בלאומית ומקורביו אף ייעצו לו לעשות כן. הוא חשש גם מתגובת הקהל שלא סלח על אירועי 2015. במשחק האחרון בהרצליה, קיללו אוהדי הפועל ת"א את ורמוט ושלחו מסר להנהלה: "הוא לא רצוי כאן".

הדיבורים עם הפועל חיפה, שם גדל ורמוט, לא היו חדשים. כץ סיפר בחודשים האחרונים על הערכתו הרבה לשחקן וגם ניר קלינגר ציין לא פעם שוורמוט יכול לעזור לו במחצית השנייה של העונה. השניים ידעו להישאר ברקע וחיכו להזדמנות הנכונה. בעיקר הם חיכו לצעד אקטיבי מצדו של ורמוט לבקש ולהשיג את השחרור ממכבי חיפה ללא תמורה. הסגירה של חנן ממן בהפועל באר שבע הובילה את כץ וקלינגר להפוך את עצמם לאקטיביים ולהפסיק לחכות.

העובדה שוורמוט הודח מהסגל גם מול אשדוד בשבת האחרונה, גרמו לשחקן לחשוב כי מכבי חיפה אכן עושה הכול בכדי להראות לו את הדרך החוצה. הסיטואציה שנוצרה הזויה. ורמוט לא ביקש פורמלית לעזוב. מכבי חיפה לא הודיעה לו שהוא יכול לחפש קבוצה והשניים ממשיכים לשלוח מסרים הדדיים ומחכים שמישהו ימצמץ ראשון. השבוע, הירוקים אף שלחו מסר מאיים כשנודע להם שאביו של השחקן ישב עם אנשי הפועל חיפה.

מכבי חיפה מנסה להיפטר ממנו
מכבי חיפה מנסה להיפטר ממנו? ורמוט על הספסל (ערן לוף)

להתנהגות של הירוקים יש הסבר. בקיץ, מצבו של ורמוט נראה אחר לחלוטין. לאחר משא ומתן, הוא סיכם את תנאיו רק בחודש אוקטובר וחתם לפני כחודש על חוזה חדש שמותנה בכמות המשחקים שישחק העונה. בחוזה נכתב כי אם ורמוט ישותף ב-70 אחוז מהמשחקים, הוא יקבל חוזה משודרג לעונה הבאה. ורמוט הרגיש לאחרונה כי בחיפה כנראה מנסים להיפטר ממנו ולמעשה יכולים להשאיר את ההחלטה לגביו לקראת סיום העונה ואז לבחור אם להתקרב למכסה. לפיכך, הקשר החליט להתחיל בחיפוש קבוצה חדשה וכאמור ההצעה הטובה ביותר הייתה ונשארה של יואב כץ.

בעונה שעברה, תחת רוני לוי, רנה מולנסטיין וגיא לוזון, ורמוט שותף ב-36 משחקים בכל המסגרות. בליגה החמיץ רק ארבעה משחקים ופתח ב-29, כלומר הוא שיחק ב-80 אחוז מהמשחקים בהרכב. העונה, פתח רק בשישה משחקי ליגה מ-19, לא ראה דקה מתחילת ינואר וירד משישה שערי ליגה ושבעה בכל המסגרות לשני שערים בגביע הטוטו. מבחינתו, המסקנה ברורה: הוא חייב ללכת ולא משנה המשכורת.

ורמוט כבר עשה מהלך דומה כאשר ויתר כמעט על מיליון דולר כשעבר ממכבי תל אביב למכבי חיפה לפני שנתיים. גם אז הבין ורמוט כי אינו נספר כשחקן משמעותי אצל הצהובים וקיבל את ההצעה של יעקב שחר. ורמוט כבש כבר במשחקו הראשון דאז מול מכבי פתח תקווה, וציפה לחזרה נלהבת למגרשים. ככל שחלפה העונה, ורמוט אומנם זכה לדקות, אבל עדיין חסה בצילו של יוסי בניון שלא אהב את הגעתו של השחקן לחיפה. הפיצוץ היה קרוב בעבר.

בניון במכבי חיפה
בניון במכבי חיפה. פחות התחבר (ערן לוף)

המאמן דאז רוני לוי אף בחר להשאיר את ורמוט מחוץ לגמר הגביע, בו לא קיבל דקה. "גילי הרגיש מתוסכל כי בכל זאת הוא היה כוכב בכדורגל הישראלי, ואפילו לא קיבל דקה במשחק החשוב ביותר של חיפה בשנים האחרונות", סיפרו במועדון. בחיפה סיפרו כי העובדה שלוי היה צפוי להישאר עונה נוספת גרמה לוורמוט לחשוב מחדש אם להישאר, אבל עזיבת בניון הקלה את המצב. כשגם לוי פוטר בסופו של דבר עוד לפני תחילת העונה, ורמוט הרגיש שנולד מחדש ובשיחה עם המנכ"ל אסף בן דב הודיע כי ישמח להישאר.

ההצלחה הראשונה שלו הייתה אצל רנה מולנסטיין, שראה את ורמוט באימונים והתפעל מכישוריו. ורמוט הפך לשחקן מרכזי בחיפה במיוחד אחרי שעבר לתפקיד השחקן מתחת לחלוץ. "הוא אומנם עדיין לא היה מהשחקנים שרצים הכי הרבה, אבל כל נגיעה שלו בכדור הייתה בינגו", אמרו בחיפה והוסיפו: "ורמוט גם היה משמעותי בחדר ההלבשה ונתן מילה טובה שכצריך. הוא תרם לאיחוד בין השחקנים הצעירים והוותיקים במועדון".

ורמוט הבקיע שלושה שערי ליגה בעידן מולנסטיין וסידר לירוקים שבע נקודות. בהמשך, דעך יחד עם חבריו, אבל היה שם כדי להבקיע את השערים החשובים בניצחונות על בית"ר ירושלים והפועל רעננה שהעלו את גיא לוזון לפלייאוף העליון. לוזון שהכיר את האיכויות של ורמוט, חשב בתחילה לבנות עליו כבורג מרכזי בבנייה של העונה האחרונה. אלא שבקיץ האחרון שינה את דעתו. בצוות המקצועי סברו שמדובר בכישרון, אבל שחקן שאינו יכול להוביל את הקבוצה לאליפות. "לגילי אומנם יש דברים שלא נרשמים בסטטיסטיקה, אבל נראים לעין. ידענו שהוא יעזור לנו, אבל גם ידענו שאם אנחנו רוצים לבנות קבוצה שתנסה להילחם עם באר שבע ומכבי תל אביב, זה לא יספיק", אמרו במועדון.

ורמוט בהפועל תל אביב
ורמוט בהפועל תל אביב. האוהדים לא מוכנים לשמוע (עדי אבישי)

מכבי חיפה צירפה שלל שחקנים התקפיים ו-ורמוט נדחק לפינה, כשכמו יתר חבריו הוא סבל מהשינויים האינסופיים שעשה לוזון בהרכב. הוא פתח בניצחון על ב"ש והודח לכמעט חודשיים אחרי ההפסד לעכו. לאחר מכן רשם ארבע הופעות רצופות בהרכב עד ההפסד בדרבי. תחת רוב מאס, הוא שיחק 61 דקות בשלושה משחקים כמחליף, עד שאיבד אפילו את המקום בסגל, רגע לפני שבפעם השלישית בתוך שלוש שנים הוא יהיה חלק ממעבר של הרגע האחרון בחורף. אולי מעבר שהוא הזדמנות אחרונה עבור ורמוט להישאר רלוונטי בטופ של הכדורגל הישראלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי