ג'ורדי קרויף: "יכול להיות שנישאר עם הסגל הזה עד תום העונה"

קרויף
קרויף | אריאל שלום

מאמן מכבי תל אביב לא עודד את האוהדים אחרי ה-0:0 עם בני יהודה: "אוחנה עלה לב"ש הרבה כסף, לא נראה לי שישחררו אותו". קיארטנסון דידה על רגלו אך צפוי להיות כשיר למשחק העונה, החל מו"מ עם קאניוק

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נעצרה אתמול (ראשון) אצל בני יהודה עם תיקו 0:0 ששלח את המאמן ג'ורדי קרויף ושחקניו להרהר לקראת סיום חלון ההעברות ביום רביעי, והמשחק נגד הפועל באר שבע ביום ראשון. הבלם ז'אן סילבן באבין ירד לחדר ההלבשה עם דמעות בעיניים והודה כי המשחק הזה היה בחשיבות עליונה לאחר ההדחה מגביע המדינה. החלוץ וידאר קיארטנסון יצא צולע ומדדה על רגלו אבל הבטיח כי המכה שקיבל לא תמנע ממנו לשחק נגד הפועל באר שבע.

אחרי שמחקה פער שבע נקודות מהפועל באר שבע, סגנית האלופה הצליחה להחזיק במקום הראשון רק מחזור אחד שלם. חלון ההעברות של ינואר, שכה הרבו לדבר עליו, מסומן בתמרור אדום של אין כניסה ושום שחקן חדש לא הגיע לקריית שלום. האמירה של ג'ורדי קרויף אתמול לא הוסיפה אופטימיות: "יכול להיות שנתחזק, אבל זה לא פשוט. רוב הקבוצות בישראל לא ממש פעילות בחלון ההעברות הזה. מדובר בשחקנים עם חוזים. אני לא נכנס לכסף. זה עניינו של הבעלים ויכול להיות שנישאר בסגל הנוכחי עד סיום העונה". משמע מהדברים שקרויף רוצה חיזוק ושלא משחררים לו תקציב, לכאורה.

עד היום לא הצליח המנכ"ל בן מנספורד למצוא הסדר עזיבה לטינו סושיץ' וחוסה רודריגס שנמחקו מהרוטציה, וזר נוסף כמו כריסטיאן באטוקיו ממשיך שלא להשפיע מאז שהגיע. בנושא השחקנים הישראלים אמורה להתקבל החלטת בזק אם לשלם חצי מיליון יורו למכבי פ"ת עבור הקשר גידי קאניוק ולספורט1 נודע שעו"ד אייל אברמוב, מנציגי השחקן, נפגש עם אנשי מכבי תל אביב בניסיון להפחית ככל שניתן את הסעיף עליו חתם בזמנו, שמשמעותו שמכבי פתח תקווה זכאית לחצי מיליון יורו אם ישוב לארץ לקבוצה אחרת.

למעשה, אם לשים דברים על דיוקם, מכבי תל אביב הגישה לגידי קאניוק הצעה רשמית וכעת השחקן ופרקליטו יפנו למכבי פתח תקווה בבקשה שזו תשווה את הצעת הצהובים. אם לא תעשה זאת, יטען פרקליטו של קאניוק שלא ניתן להכריח אותו לחתום בקבוצה שלא משווה הצעה טובה יותר, הרי שזו פגיעה בחופש העיסוק ומשמעותה מכירת השחקן פעמיים, לכאורה. אם המאבק המשפטי לא יספק תוצאות, לא מן הנמנע שבעלי מיץ' גולדהאר יציע למכבי פתח תקווה סכום מופחת למען השלמת העסקה במהירות.

ללא כל קשר לגידי קאניוק, מכבי תל אביב הייתה רוצה לצרף אליה את מיכאל אוחנה אם אלונה ברקת הייתה קובעת תג מחיר. קרויף: "לא נראה לי שהפועל באר שבע ישחררו שחקן שלא מזמן הגיע בהרבה כסף".

קרויף
קרויף. לפחות קאניוק יצטרף? (אריאל שלום)

על המשחק נגד הפועל באר שבע אליו תגיע מכבי ת"א מהמקום השני או השלישי אמר ההולנדי: "חשוב להיות במקום הראשון בסוף העונה, לא עכשיו. זה מרתון ויהיו עוד קרבות קשים, ועוד הזדמנויות לשוב למקום הראשון".

חוסר היכולת של שחקניו לנצל בעיטות קרן: "גם אבא שלי היה אומר שאם לא יודעים לעשות משהו מקרנות, עדיף לתת את הכדור לשוער היריבה". איתן טיבי הוסיף: "אנחנו מרוצים מהיכולת אבל בסופו של דבר איבדנו שתי נקודות. היכולת שלנו במצבים נייחים לא משקרת ואנחנו עובדים ומתרגלים את זה כי זה מצב לפרוץ בונקר. ידענו שצריך לעשות את ההפרדה מההדחה מגביע המדינה לבין ליגת העל, ולא הצלחנו לנצח כי בני יהודה מקשה עלינו בכל עונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי