דראפיץ': אם לא נהיה בפלייאוף תשפטו אותי על הרכש

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי נתניה דיבר לקראת המשחק מול עירוני ק"ש (שבת, 18:15, ספורט4) והתייחס למהלכים בחלון ההעברות: "היה לחץ של סוכנים להעביר את קייטה לאשדוד, אבל הוא לא רצה"

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון ביום שני 1:2 על בית"ר ירושלים, שקטע רצף של שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, מכבי נתניה ערכה הבוקר (חמישי) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק החשוב בשבת מול עירוני קריית שמונה (18:15, ספורט4), אשר מרוחקת מהקבוצה מעיר היהלומים מרחק של שש נקודות.

"אני רוצה לציין שאנחנו עוד לא בפלייאוף העליון, יש לנו משחק מול ק"ש שזו קבוצה מאוד טובה", אמר המאמן סלובודאן דראפיץ'. "אם נפסיד המאבק על הכניסה לפלייאוף ייפתח מחדש ואנחנו לא רוצים שזה יקרה. היה לנו משחק מאוד קשה נגד בית"ר ירושלים שנלחמת על האליפות, אמרתי כבר שזה היה משחק בהזמנה. מול ק"ש זה כאילו משחק לא סקסי ולא אטרקטיבי, אבל זה משחק חשוב, גמר גביע בשבילנו. כל פעם אני אומר שהכדור הוא עגול, כדורגל משחקים 90 דקות, גמר גביע, ועוד פעם אני עושה טעות בגלל העברית שלי. זה משחק חשוב".


המשחק מול בית"ר: "לפני בית"ר היה לנו אימון הכי גרוע שהיה במכבי נתניה בשנה וחצי האחרונות. הלכתי הביתה ואמרתי לשי ברדה שהיה לנו אותו דבר לפני ה-2:4 שלנו בבית"ר על מכבי תל אביב. הייתי מאוד מודאג לפני המשחק מול בית"ר, אבל בסוף החבר'ה התפוצצו. אנחנו יכולים להכין את השחקנים ולאמן, אבל בסוף זה הם על המגרש. זה חדר ההלבשה שכל הזמן מדברים עליו. אני סתם צרחתי שם על הקווים בשביל הטלוויזיה, עשיתי 'דאווין'. הם צריכים לשחק ולהביא נקודות. הם צריכים להחליט איפה הם רוצים להיות, בפלייאוף העליון ולהשפיע על האלופה מול אצטדיונים מלאים, או להיות בפלייאוף התחתון, להילחם מול קבוצות התחתית ולקבוע מי יירד. אני מאמין בחבורה הזאת".


המהלכים בחלון ההעברות
: "בני יהודה למשל לא התחזקה, אנחנו במקום החמישי בליגה. זה כמו שאתה בא הביתה ושואלים אותך מה קנית, אבל יש לי הכל, מה אני צריך לקנות. שחררתי את עדי קונסטנטינוס ועדן שרם כדי שיקבלו דקות. גם בבית, אם תסדר כמה חפצים תראה איזה אוויר חדש יש, לא חוכמה למלא את הבית עם הרבה דברים שאתה לא צריך. הלכו שחקנים שרוצים לקבל דקות משחק. הבאנו את מימוני, ששיחק 25 משחקים בק"ש בעונה שעברה והוא אחרי ניתוח בקע, הוא יסגור לנו פינה ואולי נגלה בלם מצוין שנהנה ממנו שנים רבות. את ספורי שהוא שחקן כישרוני שעקבנו אחריו באשקלון, כישרון שהבאנו אותו והוא יכול להיות טוב. שחררנו לחץ מהחלק הקדמי, אבל ראינו שדידייה קוגבנייה יכול לשחק כחלוץ, אלחסן קייטה נשאר ולאנדרו ריביירו הראה ניצוצות מול מכבי פתח תקווה ואנחנו רוצים להשקיע בו יותר. גם ברק בדש הוא שחקן ותיק שיכול לשחק. אני מרוצה ממה שקרה, הקבוצה הזאת הביאה אותנו לאיפה שאנחנו נמצאים היום. לא צריך לכעוס עליהם, הם אחלה חבר'ה. אם נהיה בפלייאוף העליון זה שלהם, אם לא – כישלון שלי שלא הבאתי עוד עשרה שחקנים".

דראפיץ' וגולדנברג
דראפיץ' וגולדנברג

סוגיית בן צעירי: "אמרתי לו שהוא צריך לעזוב, יש לי ניסיון בכדורגל. לפעמים אמרתי לשחקנים 'אתה לא תשחק' ובסוף הוא היה השחקן הכי טוב שלי באותה קבוצה. יש רעב של שחקן שרוצה להוכיח, והבאתי אותו כי רציתי שיצליח. לפעמים גם אנחנו טועים, גם אנחנו בני אדם".

על קייטה והודעות השחרור המאוחרות לבן צעירי ועדי קונסטנטינוס: "הכל פה קורה ברגע האחרון. בדקה האחרונה יכולנו גם אנחנו להחתים שחקן פה ושחקן שם אבל לא עשינו את זה. סיפור קייטה היה לחץ של סוכנים ובאשדוד רצו לבצע את המעבר. הסוכנים עושים את העבודה שלהם וכשעובר שחקן הם מקבלים עמלה, אז פתאום הם רוצים לדחוף לך שחקן אחר. שאלתי את קייטה לפני כמה ימים מה קורה והוא אמר שהוא רוצה להישאר ופה נגמר הסיפור. אנחנו צריכים להיות זהירים, כי כשאתה אומר לשחקן שהוא יכול ללכת ובסוף הוא נשאר אתה צריך להסתכל לו בפנים כי הוא יכול להגיד לי: 'רצית לזרוק אותי ועכשיו אתה רוצה שאשאר?'. לפעמים זה לא קורה בצורה יפה ואני כמאמן צריך להגיד לו סליחה. המילה סליחה כאן לפעמים לא קיימת, ואני אוהב להגיד לשחקנים לפעמים סליחה, טעיתי ולהמשיך הלאה. אני מקווה מאוד שאף אחד לא נפגע מהקטע הזה. אם הייתי עושה משהו אחרת? אני לא יודע להגיד בשלב הזה אלא בסוף העונה. ניצחנו את בית"ר, אנחנו במקום החמישי לאחר שעלינו ליגה, יש פה קבוצה חדשה וכיפית שנהנים לראות אותה. אולי בסוף העונה נגלה שטעיתי".

אלחסן קייטה. רצה להישאר (לירון מולדובן)
אלחסן קייטה. רצה להישאר (לירון מולדובן)

המגן חגי גולדנברג הוסיף: "אני פה בשביל המועדון ולמרות שהביאו אותי בתור מגן ימני, קרו סיטואציות והיו מורחקים והיו צריכים אותי כמגן שמאלי. אתן את כל כולי שם לטוב ולרע".

על חשיבות המשחק: "זה לא משחק על כל הקופה כי הליגה עוד ארוכה ולא נגמרה ויש מספיק נקודות גם אם ננצח וגם אם נפסיד. כמובן שאנחנו באים במטרה לנצח כמו נגד כל קבוצה. אם ננצח הפער יהיה 9 כשנותרו 15 נקודות בקופה. זה לא יסגור את הסיפור, אבל זה ייתן לנו הרגשה טובה. אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום שהתחלנו מול בית"ר ולחבור שני ניצחונות רצופים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי