מסתמן: אוגו יעזוב בקיץ, חשש כי וואקמה ינטוש בעקבותיו

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | דני מרון

בהפועל באר שבע יבחנו אפשרות לסיים את ההתקשרות עם הקשר, החלוץ עלול להיפרד גם הוא. שהר הסביר: "הרגשתי דקירה", מאמץ להכשיר את ויטור לגביע המדינה. דיווח: גבריאל טורז'ה דחה הצעה להצטרף. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

האם הפועל באר שבע מאבדת את הראש? דומה שאובדן הפסגה אחרי ה-1:0 אמש (ראשון) למכבי תל-אביב היה הדבר הפחות מדאיג מבחינת האלופה. את ראשי הקבוצה מטרידה יותר ההשתוללות של ג'ון אוגו לאחר ספיגת הכרטיס האדום, והחשש מפני הרחקתו לתקופה ממושכת על-ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

כבר תקופה ארוכה שהגרזן הניגרי לא במיטבו, ויש לכך סיבות אובייקטיביות. מצבה הבריאותי של אמו המתגוררת בלאגוס משפיע עליו לרעה, כשגם סרטון האיומים על חייו שהופץ ברשתות החברתיות תרם לחוסר השקט שלו. (המעורבים במעשה החמור הסגירו את עצמם בינתיים למשטרה). מקורבים לשחקן טענו כי הפרסומים האחרונים בדבר החלפתו כביכול בעסקת טרייד עם חלוץ קריית שמונה, נייג'ל האסלביינק, אף הם פגעו בו במידה מסוימת. ואם לא די בכך, לא נעלמו מאוזניו הטענות לפיהן הוא שומר על הרגליים כדי להגיע בריא ושלם למונדיאל ברוסיה, אם וכאשר יזומן שוב לנבחרת ניגריה.

מעשית, סביבת העבודה שלו נעשתה יותר צפופה עם החתמתם של הקשרים חנן ממן ומרואן קבהא כך שהקרקע כבר לא יציבה מתחת לכפות רגליו. במשחק אמש ספג אוגו קריאות גנאי מאוהדי מכבי תל-אביב, בנוסח דומה לקריאות שהופנו לפני יותר מחודש כלפי מאור בוזגלו באצטדיון טרנר. שחקנים רגועים יותר ממנו היו מתקשים לשמור על קור רוח, וכשמדובר באחד שידוע בפתיל הקצר שלו ההתפרצות נעשתה בלתי נמנעת. צהוב ועוד צהוב והרחקה ראשונה בארץ הקודש. דו"ח על אובדן העשתונות של אוגו, מזווית הראיה של השופט לירן ליאני, יונח על שולחנם של דייני ועדת המשמעת. גיליון ההתנהגות של אוגו עמוס בהערות מחנך וקריאות לסדר. מאז הצטרפותו לאדומים בקיץ 2014 היה הקשר הניגרי מעורב בתקריות עם כמה מחבריו לקבוצה, ביניהם גיא חיימוב, אופיר דוידזאדה (כשעדיין לבש את המדים האדומים) ואליניב ברדה. בכמה מקרים נדרשה התערבות של צד שלישי כדי למנוע תגרות ידיים. 


מה עובר עליו? אוגו (דני מרון) 

איכשהו החליקו במועדון את העניינים. העובדה שעד לא מכבר אוגו היה בשיא כושרו הביאה ל"סגירת תיקים" בצירוף קריצות והעלמת עין. מעורבותו אמש ב"דיבור צפוף" עם מאור מליקסון שהעיר לו על הרחקתו היא אולי עוד לבנה בחומה המתרוממת בינו לבין חבריו. "הכול בסדר, לא היה שום עימות בינינו", אמר מליקסון בניסיון להרגיע את הרוחות. "ג'ון בחור אמוציונאלי שלקח ללב את ההרחקה, ואמוציות הן חלק מן המשחק. אני יכול להבין אותו. מדפדפים הלאה". ברק בכר הפגין פחות סלחנות כלפי ההרחקה של אוגו וביחס לזו של לואי טאהא. "נבחן את הדברים ונדבר עם השחקנים. אני לא אוהב את הדברים האלה, זה לא צריך לקרות בהפועל באר שבע", אמר המאמן.

למען הסדר הטוב יצוין כי בעיות המשמעת של הניגרי נמשכו מחוץ למגרש כשנתפס בסיום העונה שעברה על-ידי המשטרה כשהוא נוהג בהשפעת אלכוהול. רישיונו נשלל למשך 60 יום בהוראת בית הדין לתעבורה, והוחזר לו לאחרונה בהתערבות פרקליטו, עורך הדין איתי יצחק. בתקופה שבה נאסר עליו לנהוג התנדב חברו הטוב, טוני וואקמה, לשמש לו כנהג תורן. יהיה מעניין לראות כיצד יגיב הגנרל לנוכח ההתפתחויות בגזרת הגרזן, וכיצד ינהגו בו מעסיקיו. קשר נבחרת ניגריה אמנם חתום בטרנר עד 2019, אבל שמו עלה כמה פעמים בהקשר למעבר אפשרי לקבוצות בטורקיה. פרידה בהסכמה בסוף העונה הקרובה אינה תסריט דמיוני.


שהר הרגיש דקירה, מליקסון לא מודאג מאוגו (דני מרון) 

"ג'ון מסור מאוד להפועל באר שבע, היא החיים שלו. אף אחד לא ייקח ממנו את מה שנתן לקבוצה, ובעיקר את שער האליפות בעונה שעברה נגד מכבי תל אביב", אומרים בסביבתו הקרובה. "נכון שהסבירו לו שהדברים לגבי עסקת הטרייד עם קריית שמונה לא נכונים, אבל לך תדע מה עובר לו בראש. כולנו זוכרים את הירידה החדה ביכולתו של אוסטין אג'ידה כשהבין שהוא לא בתוכניות, ושמתכוונים להביא לקבוצה שוער אחר במקומו. נקווה שלא נגיע למצב הזה".

חבולה, שרוטה ופצועה חזרה באר שבע מנתניה. החלוץ בן שהר מתח את שריר הירך האחורי ועלול להיעדר מן המגרשים למשך מספר שבועות. "הרגשתי דקירה בשריר", אמר שהר כשירד מהמגרש ודמעות בעיניו. החלוץ התלונן כמה פעמים בתקופה האחרונה על רגישות בשריר, וייתכן שלא היה צריך לסכן אותו. "הרגישות בשריר הופיעה לפני כשבוע", אמרו בקבוצה, "אבל בן ידוע כמי שעומד בעומסים מאוד גדולים".

גיבורי חלון ההעברות, חנן ממן ומרואן קבהא, לא שותפו במשחק העונה השני, מה שעורר סימני שאלה בנוגע לשיקוליו של בכר. "שניהם עוד ישחקו הרבה משחקים", השיב בכר לשאלה בנושא. באשר למיכאל אוחנה, טובים סיכוייו לחדש את פעילותו, ייתכן שכבר במשחק הקרוב ביום רביעי מול קריית שמונה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. במסגרת סדרת החינוך שעובר קשר הרכש מאשדוד, בעקבות נאומי מקורביו, הוא שוב הודח מהסגל וצפה מהיציע בהפסדה השלישי העונה של קבוצתו. אוחנה יזומן לשיחת בירור שאמורה ליישב את ההדורים ולחסל את הפרשה. "מיכאל אוחנה הוא שחקן הפועל ב"ש", 'גילה' בכר, "נחכה ליום רביעי ונראה אם הוא ישחק".


יורחק לתקופה ארוכה? אוגו ביציע (דני מרון) 

ביומיים הקרובים יוגברו המאמצים להכשיר את הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור למשחק ביום רביעי. המחסור החמור ברגליים עובדות עשוי לקצר גם את תקופת ההחלמה של תומאש פקהארט. המציאות המשתנה בפסגה והקשיים שבדרך לא הפריעו למליקסון לסיים את חלקו במסיבת העיתונאים בהשמעת נעימות קלות: "אנחנו ומכבי שתי קבוצות חזקות. הליגה מעניינת, וזה נחמד מאוד. אני לא מרגיש תחושת שובע. גם בעונה שעברה הפסדנו פה ולקחנו אליפות. נקווה שזה יקרה גם השנה".

בתוך כך, ברומניה מדווחים שהפועל באר שבע ניסתה לצרף בימים האחרונים של חלון ההעברות את הקשר גבריאל טורז'ה (28) ואף הגישה לו הצעה כספית, אך השחקן העדיף לחתום בדינמו בוקרשט.

גבריאל טורז'ה. דחה את ב
גבריאל טורז'ה. דחה את ב"ש (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי