הפועל באר שבע הודיעה: שיר צדק נפל קורבן לטעות בייצור

שיר צדק
שיר צדק | מאיר אבן חיים

האלופה פרסמה הבהרה בכל הנוגע להשעיית הבלם, שישוב בעונה הבאה לאחר שנמצא בגופו חומר אסור במוקדמות האלופות: "מקור האוקטופמין היה תוסף שניתן מהמועדון". אפשרות: ישוב לאימונים בלבד באפריל

(גודל טקסט)

את עונת 2017/8 החלה הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות, קמפיין שכידוע נעצר בשלב הפלייאוף מול מאריבור, אבל מכה לא פחות גדולה נרשמה באותם ימים כשלאחר אחד המשחקים מול הסלובנים נתפס בלם וקפטן הפועל באר שבע, שיר צדק, על שימוש בחומר אסור.

מכיוון שהבדיקה נעשתה מטעם אופ"א, במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, צדק הועמד לדין על ידי בית הדין של אופ"א בשווייץ ובסוף השבוע נסגר התיק של בלם הפועל ב"ש ונבחרת ישראל, שכידוע הורחק לשמונה חודשים ועד אז לא יוכל אפילו להתאמן במסגרת רשמית – אבל יוכל לשוב לפתיחת העונה הבאה.

בהודעה רשמית שפרסמה הערב (חמישי) הפועל באר שבע, לאחר שהתקבלו כל ההמצאים על ידי אופ"א ולאחר שכל הצדדים הודיעו כי לא יערערו על ההחלטה, הודיעה האלופה: "לאחר תום ההליך המשפטי ומשחלפה התקופה לערעור, מוסר היום המועדון דיווח מלא על ממצאי התחקיר שנערך לגילוי הנסיבות שבהן נמצא החומר האסור אוקטופמין בגופו של שיר צדק. הממצאים, שהתקבלו במלואם ע"י בית הדין של אופ"א, הוכיחו מעבר לכל ספק ששיר צדק נפל קורבן לטעות בייצור".


אלונה ברקת ושיר צדק. ערעור היה מיותר במצב הקיים (דני מרון)

כפי שטענה האלופה בהודעתה, לאחר קבלת הממצאים והבדיקות שערכה אופ"א לצדק ובתום תחקיר מקיף שערכו אנשי ב"ש בסיוע מומחים עולמיים בתחום, נחשף כי "מקור האוקטופמין היה תוסף מזון נוזלי בשם 'אקסטרים שוק', שניתן לשיר צדק ע"י המועדון, ושהחומר האסור הגיע לתוסף כתוצאה מטעות בייצור".

עוד לפי הודעת הפועל באר שבע, "התוסף 'אקסטרים שוק' מיוצר בארה"ב בשתי גרסאות: גרסה שמיועדת לשוק האמריקני ואשר עד לאחרונה הכילה אוקטופמין, ולצידה גרסה שונה באופן מהותי, שמשווקת בשוק הישראלי אשר לא מכילה אוקטופמין. משרד הבריאות אישר שהתוסף שאושר לשיווק בישראל אינו מכיל אוקטופמין ואכן בתווית שעל הבקבוק הישראלי ששיר שתה לא מצוין שהוא כולל אוקטופמין, בניגוד לתווית שעל הבקבוק האמריקני, שבה כן מצוין בפירוש הימצאות אוקטופמין. התוסף שהקבוצה רכשה שיובא על ידי המשווק המורשה בישראל הוא המוצר הישראלי, שכאמור לא אמור להכיל אוקטופמין".


הפועל באר שבע מציגה את ההבדל בין הבקבוקים

"במכתב שהתקבל מיצרן הבקבוקים בארה"ב הודה מנהל המפעל שהימצאות האוקטופמין בבקבוק הישראלי נבעה ככל הנראה מטעות בייצור, ושליחה בטעות של בקבוקים 'אמריקאים' עם תווית ישראלית במקום בקבוקים 'ישראלים'. כלומר – מי שקנה את הבקבוק הישראלי היה יכול להיות בטוח שמדובר בתוסף שאינו מכיל את החומר האסור", מסרו בנוסף האדומים בהודעתם, כחלק מהראיות שכמובן הוצגו גם בבית הדין.

יתרה מכך, הפועל באר שבע אישרה כי שיר צדק עבר בדיקת סמים גם לאחר המשחק מול בשיקטאש עונה קודם לכן, אז הוא יצא נקי לגמרי והצהיר על שימוש בדיוק באותו תוסף מזון – כך שגם באופ"א קיבלו אישור לכך שמדובר בטעות בייצור וכי זוהי אינה מגמה או שימוש שלא כחוק באופן עקבי ושלא השחקן ו/או המועדון היו מודעים לכך שנעשה שימוש ב"חומר מזוהם", כפי שהוא מוגדר משפטית.

בסיום הודעתה של הפועל באר שבע, מציינים במועדון כי אופ"א קיבלה את גרסת צדק והענישה אותו בצורה קלה, "על אף שאנו סבורים שבנסיבות אלו, שיר צדק נפל קורבן של ממש ומן הראוי היה לזכותו כליל. לצערנו, בתיקים מסוג זה האחריות ורף הענישה כובלים את ידי בית הדין לעונשים גם בנסיבות כה ברורות כמו בתיק של שיר. שיר, בעצה אחת עם עורכי דינו, החליט שלא לערער על העונש, מאחר והליך הערעור אמור היה להסתיים לאחר תום תקופת השעייתו, מה שייתר לחלוטין את הגשתו".

בימים אלו צדק שומר על כושר באופן עצמאי, כשמדי פעם מצטרף אליו לאימונים מאמן כושר מטעם המועדון. לאחרונה החל להתאמן בחברת חלוץ הקבוצה לשעבר, רפי עמוס. במועדון תיבדק האפשרות להשיג עבורו אישור לחזור לאימונים במסגרת הקבוצה כבר בחודש אפריל ובמקביל תיעשה בדיקה מול מוסדות אופ"א כדי לוודא שיוכל להירשם למפעלים האירופיים שייפתחו בקיץ הקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי