צפו בתקציר: 1:3 לבית"ר ירושלים על אשקלון

אנתוני וארן
אנתוני וארן | דני מרון

עוד מהפך מדהים של הצהובים שחורים. קלאודימיר, וארן וסאבו, מחקו שער עצמי של קליימן. הברזילאי עשה זאת בבעיטה חופשית אדירה, הצרפתי דקה לאחר כניסתו והסלובקי בפנדל. המשחק התאחר בשל נפילת התאורה

(גודל טקסט)

גם הפסקת חשמל שהפילה את התאורה באצטדיון סלה, גרמה לדחייתו בחצי שעה (ב-21:00 במקום 20:30) ופגעה בחימום של השחקנים, גם פיגור של 1:0 משער עצמי אומלל של בוריס קליימן עד לדקה ה-64, לא עצרו את בית"ר ירושלים. הצהובים שחורים ייצרו מהפך חמישי העונה, ירדו עם 1:3 מרשים וטיפסו למקום הראשון בטבלה.

גם כשהצהובים שחורים משחקים רע, בני בן זקן מציב מערך הגנתי (יש שיאמרו פחדני) עם שלושה קשרים אחוריים, הם מסיימים בתוצאה מרשימה. קלאודימיר פריירה בבעיטה חופשית אדירה מ-25 מ' השווה. אנתוני וארן, שהיה פצוע וישב על הספסל במטרה לשמור עליו, נכנס לשבע הדקות האחרונות ותוך דקה ועשר שניות כבש את שער היתרון ולקינוח, עוד מחליף יקוב סילבסטר (נראה טוב) פרץ לרחבה ומוכשל וחברו הסלובקי אריק סאבו מדייק מהנקודה הלבנה. איך זה קורה? אולי מזל של אלופים.
 

אשקלון יצאה פראיירית. כמה עמלה מהנדסת העיר עד שהצליחה לתקן את הגנרטור כדי שהקבוצה הביתית לא תספוג הפסד טכני והביאה לקיום המשחק, ואז החבורה של יובל נעים בעטה בדלי. בית"ר נתנה למארחים לשלוט בכדור והם הגיבו בשער יתרון, אבל בפעם החמישית העונה ירדו מנוצחים ונותרו מתחת לקו האדום. איך זה קורה? אולי עניין של אופי.


וכך נראתה חצי שעת חושך (דני מרון)

שי בן דוד וטל מכלוף, שהיו חלשים בשבוע שעבר, נופו מהסגל. ולדימיר דבלאשווילי פתח על הספסל לצד ישראל זגורי. שי חדד ואייל משומר הפצועים, ביציע.

הרכבים
בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, טל כחילה, מרסל הייסטר, קלאודמיר, דוד קלטינס (יקוב סילבסטר 60), אופיר קריאף, אריק סאבו, חן עזרא,  איתי שכטר.

הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, עוז ראלי (שון מלכה 42), ברניסלאב יובאנוביץ', אבי מלכה, מילאן סמיליאניץ', משה לוגסי, מירקו אורמוש, דויד מנגה, רודי חדד, סער בנבנישתי, דובב גבאי.


מהלך המשחק
דקה 1: אחרי דחייה של חצי שעה נפתח המשחק ו-5,200 אוהדים שטרחו והגיעו לסלה יכולים לחייך.



5,200 צופים כולל ילדים חמודים משני הצדדים (דני מרון)


דקה 11:
גם האירוע הראשון במשחק קשור לחשמל. שורה של נפילות מתח קצרות גרמו לקריאות עולה עולה בקרב הקהל. בספסל של הקבוצה המקומית שמחו פחות.

דקה 20: שכטר הוכשל על ידי אבי מלכה, לירן ליאני התעלם משום מה.


שכטר הוכשל, ליאני לא ראה (דני מרון)

דקה 25: קליימן יצא מחוץ לרחבה והרחיק את הכדור היישר לרודי חדד שניסה לכוון לשער הריק מ-30 מ' אבל נכשל.


דקה 32:
סוף סוף מהלך התקפי מתוכנן מצד אחת משתי הקבוצות, אלא שקריאף בעט מספרת חלשה היישר לידיים של אינוגבה.

דקה 42: עוז ראלי שנפצע כמה דקות קודם לכן סימן שהוא לא יכול להמשיך, שון מלכה החליף ולוגסי, לא מגן טבעי, ירד לעמדה של ראלי.
 

דקה 44: קונטה קלקל את המהלך ההתקפי הכי טוב של בית"ר כשבמקום לתת עומק לתוך הרחבה שם חיכו שכטר ועזרא, בעט מ-20 מ' לשחקים.


קונטה. צל של השחקן מהעונה שעברה (דני מרון)

דקה 45: באשקלון שקלו לעבור מהגנרטור חזרה לזרם של חברת חשמל, אבל לבסוף ירדו מהרעיון, תדלקו את הגנרטור והחליטו להמשיך עמו עד הסיום.


דקה 51:
הייסטר פרץ לתוך הרחבה ובמקום למסור לקריאף הפנוי בעט בעצמו ממצב מצוין החוצה.


דקה 56, 0:1 לאשקלון!: 
מנגה הגביה מימין, קונטה רק הסתכל על יובאנוביץ' שנגח לקורה, הכדור פגע בגבו של קליימן ונכנס.


אשקלון חוגגת הפתעה שארכה שמונה דקות בלבד (דני מרון)


דקה 64, 1:1:
כדור חופשי מ-25 מ' נפסק לזכות בית"ר ומי-אם-לא קלאודימיר בעט כדור אדיר לחיבורים ופנימה. שער חמישי לברזילאי בבעיטות חופשיות ושמיני בסך הכל.



קלאודימיר ובן זקן. הדביק את המאמן בהתלהבות שלו (דני מרון)

דקה 71: סילבסטר המחליף פרץ ושלח כדור מצוין לחברו הסלובקי סאבו שנתן לחן עזרא מצב לגול, אבל הקשר החמיץ.


דקה 87, 1:2 לבית"ר:
שכטר רץ עם הכדור מימין לאמצע ונתן כדור עומק גאוני לוארן, שלא היה אמור לשחק בכלל ושהה בסך הכל דקה על המגרש. החלוץ הצרפתי גלגל בקור רוח פנימה וסידר מהפך.


וארן. חגג שער דקה לאחר שנכנס כמחליף (דני מרון)

דקה 89, 1:3!: סילבסטר פרץ לרחבה והוכשל. בן זקן סימן לקלאודימיר שהוא רוצה שסאבו יבעט (גם הברזילאי וגם שכטר החטיאו בשני המחזורים הקודמים כדור מ-11 מטר) והסלובקי ביצע ללא דופי וחתם את תוצאת המשחק.


סאבו וסילבסטר. שיתוף פעולה סלובקי (דני מרון)
ניצחון יקר. שחקני מוליכת הטבלה מודים לקהל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי