צפו בתקציר: תם חלום הפלייאוף? מכבי פתח תקווה ספגה 2:1 מבני יהודה

יובל אשכנזי
יובל אשכנזי | עדי אבישי

הכתומים של יוסי אבוקסיס פיגרו 1:0 משער של בניון (25), אשכנזי השווה (42), גורדנה ביצע מהפך (60) והמלאבסים איבדו כמעט כל סיכוי להיכנס לשישייה. החמצת העונה לואלסקיס (90)

(גודל טקסט)

בבני יהודה יכולים להתחיל לקרר את השמפניות לקראת מה שצפוי להפוך בשבוע הבא או בעוד כשבועיים לרשמי, כשהקבוצה צפויה להבטיח סופית את המקום בפלייאוף העליון. הערב (שבת), סגרו הכתומים כמעט סופית את הסיפור לאחר שגברו 1:2 על היריבה העיקרית שלה בשבועות האחרונים על הכרטיס השישי, מכבי פ"ת. 


וזה לא שהזהובים הבריקו: דווקא האורחים פתחו טוב יותר כשיוסי בניון, מי אם לא הוא, סידר להם 0:1 (25) שיכול היה לקרב אותם מרחק של שלוש נקודות מיריבתם, אלא שאז במלאבס הלכו לאחור וקבוצתו של יוסי אבוקסיס הצליחה להשוות עד המחצית משער של יובל אשכנזי (42), במה שהפך למהפך במחצית השנייה. רועי גורדנה, שכלל לא תוכנן להיות בהרכב והוקפץ אליו ברגע האחרון לאחר פציעתו של מאוויס צ'יבוטה בחימום, היה חתום על השער החשוב (60) ונתן אולי את הסימן שזו העונה של הזהובים. 



בשבוע הבא, זה יוכל להפוך לרשמי, מול בית"ר ירושלים בחוץ במשחק שייערך ללא קהל. הקבוצה של שרון מימר לא נפלה מיריבתה ואף הייתה זכאית לנקודה אחת לפחות, אבל כנראה שהיא התעוררה מאוחר מדי. מעניין היה לראות מה היה קורה אם יוסי בניון היה מצטרף לקבוצה כמה שבועות לפני כן.


הרכבים

בני יהודה: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, דן מורי, איעד חבשי, בן תורג'מן, סתיו פיניש, יובל אשכנזי, יונתן כהן (אליאל פרץ, 90), אלמוג בוזגלו (מתן חוזז, 77), רועי גורדנה (איציק עזוז, 73), נריוס ואלסקיס.


מכבי פתח תקווה:
יוסי גינזבורג, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, אורי מגבו, יובל שבתאי, יניב בריק (עדן שרם, 74), יוסי בניון (רישאר סומא, 69), מנור סולומון (ריברו אליבלטו, 58), לידור כהן, גרגורי טאדה.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך! 


דקה 12: איזו התקפה נהדרת של המלאבסים. אלקיים יצא קדימה ומצא את שבתאי, שבנגיעה חתך את ההגנה וסידר ללידור כהן מצב נהדר. החלוץ עבר את השומר שלו אבל מתוך הרחבה בעט ברשלנות. 


דקה 18: גורדנה חטף את הכדור ויצא קדימה. הקשר מצא את ולאסקיס, שהרים כדור חד לעבר יונתן כהן. האחרון הוריד נהדר וספק הוכשל. לייבה סימן לו להמשיך. 


חבשי ובניון (עדי אבישי) 


דקה 25, מכבי פתח תקווה עלתה ל-0:1:
מגבו הרים כדור נהדר, זובאס הדף בצורה רעה, בניון אמר תודה על הכדור החוזר וירה פנימה. שער שני לקשר במדי המלאבסים, במשחקו השני. 




בניון חוגג שער לזכות מכבי פ"ת (עדי אבישי)


דקה  27: ואלסקיס הגיע למצב נהדר על סף הרחבה, בעט חזק, גינזבורג היה במקום ומנע שער.


דקה 31: הצלה גדולה של גינזבורג, אחרי שרועי גורדנה מסר אל יובל אשכנזי ברחבה, הוא בעט חזק, השוער הדף נהדר ומנע שוויון.


דקה 42, 1:1: רועי גורדנה קיבל כדור ברחבה, הכדור נהדף לעברו של יובל אשכנזי שהתגבר על יניב בריק ובעט פנימה. שער ראשון לקשר העונה לקשר.





ברכות לאשכנזי על שער השוויון (עדי אבישי)


דקה 53: בניון השתלט על כדור שנשלח אליו בקצה הרחבה ובעט, זובאס היה במקום וקלט.


דקה 60, 1:2 לבני יהודה: מהפך. מאור קנדיל עבר שני שחקני הגנה והעביר כדור רוחב ברחבה, רועי גורדנה בעט חזק ומדויק פנימה.


דקה 65: מגבו שלח כדור טוב לגרגורי טאדה ברחבה, הצרפתי שלח כדור שחולץ על ידי ההגנה הכתומה.



עוד חגיגה של הכתומים, שמבשרת מהפך (עדי אבישי)


דקה 70: פחות מדקה לאחר שנכנס לשחק, הזדמנות גדולה לסומא. לידור כהן התנהל עם הכדור ובעט, הכדור נהדף לעבר סומא שבעט מקרוב החוצה. 


דקה 81: לידור כהן נגח מתוך הרחבה לשערו של זובאס, השוער קלט.


דקה 90: מתן חוזז שלח כדור רוחב אל ואלסקיס שמול שער ריק, בעט משלושה מטרים החוצה. החמצת העונה?



גורדנה. יש פלייאוף עליון כמעט בוודאות (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי