קרויף: שופט צריך להודות שטעה. ריקן: רוצה להביא תואר

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

מאמן מכבי ת"א התייחס לטעויות השיפוט האחרונות: "ההתנהלות בינינו לביניהם צריכה להשתנות". הקשר התייחס לסיכויים לקחת אליפות: "מוקדם להגיד". מסתמן: גולסה וייני יעדרו, דסה ישוב

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ערכה היום (חמישי) את מסיבת העיתונאים השבועית לקראת המשחק מול הפועל רעננה במסגרת המחזור ה-23 בליגת העל (שבת, 16:00, ספורט4). הקבוצה של ג'ורדי קרויף מגיעה אחרי ה-0:2 הדחוק על הפועל עכו, והיא מקווה להשיג שלוש נקודות נוספות שישאירו אותה בפסגה הטבלה עם יתרון קטנטן על בית"ר ירושלים והפועל באר שבע.

על פי האימון שנערך, נראה כי הקשר אייל גולסה, שהחמיץ את הניצחון בעכו, ייעדר גם השבוע. גולסה, כמו גם אצילי שלא יתלבש השבוע כחלק מהתאוששות מפציעה ארוכה, ערכו אימון בנפרד מחבריהם לקבוצה. החלטה סופית בנוגע לגולסה תתקבל מחר לאחר האימון המסכם, בדומה לקפטן שרן ייני שערך אימון חלקי בלבד. מי שכן עשוי לשוב לסגל הוא המגן אלי דסה, שהתאמן עם חבריו כרגיל ולא מן הנמנע שלכל הפחות יישב על הספסל.


במסיבת העיתונאים קרויף דיבר על המאבקים בליגה: "אני חושב שבליגה הזאת לכל הקבוצות קשה לשחק, לא משנה כמה נקודות יש לך. כל הקבוצות נלחמות וסובלות כדי לנצח. כל משחק הוא קרב חדש וקשה".

הבעיות המקצועיות: "אנחנו צריכים להתחיל כל משחק באינטנסיביות הנכונה ואני חושב שבמשחק האחרון בעכו היה לנו מזל שניצחנו. אנחנו צריכים לנצח כי התכוננו היטב. זה רלוונטי למשחק הבא ואנחנו רוצים להמשיך במומנטום החיובי".

השיפור לעתיד: "מה שהיה מול עכו זה חלק מהכדורגל. לקחנו שלוש נקודות ועכשיו צריך להמשיך הלאה. להגן, לכבוש ולהיות אנרגטיים. לנצח לנצח ולנצח ולא לחשוב על שום דבר אחר".

ג'ורדי קרויף (מכבי ת
ג'ורדי קרויף (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

המצב של שחקני ההתקפה: "אני חושב שכל החלוצים שלנו כובשים וזה חשוב. לא חשוב מי כובש אלא שמכבי תל אביב כובשת. נראה בשבת מה יהיה ההרכב".

הפצועים: "נראה לגבי זה. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים את כולם כי יש לנו סגל קטן וצריכים את כולם כשירים. אנחנו צריכים להיות אחראיים לקראת 14 הגמרים שנשארו לנו". 

אלי חכמון. צריך להודות בטעויות (אודי ציטיאט)
אלי חכמון. צריך להודות בטעויות (אודי ציטיאט)

השופטים: "לכולנו יש רגעים טובים ורעים. גם אני טעיתי. אבל אני חושב שכדאי שתהיה תקשורת טובה יותר בין מאמנים ושחקנים לשופטים ושיהיה אפשר לשאול אותם לגבי החלטות שמכריעות משחקים. אפשר להתווכח על דברים, אבל זה חלק מהכדורגל. כמו נגד באר שבע, כן, הכדור עבר את הקו וכן הקוון ראה את זה. הדבר החשוב הוא להיות אנושי ולהודות שטעית. כשחקן אהבתי ששופט ידע את השם הפרטי שלי ולפעמים היה מסביר לי החלטות בצורה מכובדת".


שעת המשחק
: "יש הרבה דברים שיש לי דעה עליהם, עדיף להתרכז במה שאני יכול לשנות. כל שבוע מישהו צריך לשחק בשעה הזאת. כמובן שזאת לא תהיה הפעם הראשונה שלנו ובפעם האחרונה שזה קרה היה לנו משהו מאוד קשה. לא יודע, זה עניין מנטלי".

פרדראג ראיקוביץ'. מה יהיה אחרי המונדיאל? (מכבי ת
פרדראג ראיקוביץ'. מה יהיה אחרי המונדיאל? (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

השוער פרדראג ראיקוביץ' סיפר על התחושות במשחקים האחרונים: "הרגשתי טוב כי נתתי את הכי טוב שלי ושמרתי רשת נקייה ולקחנו שלוש נקודות חשובות. לא היה קל לנו נגד באר שבע, אבל היינו צריכים לנצח והראינו אופי. הרגשתי טוב כי שמרתי על רשת נקייה ושמחתי כי עזרתי לקבוצה"

השיפור בהגנה: "מאז שעברנו לשלושה בלמים אני מרגיש טוב יותר בהגנה ואני שמח שאנחנו סופגים פחות".


המקום בנבחרת סרביה
: "אני מתמקד קודם בלקחת אליפות עם מכבי תל אביב ואז אלחם בנבחרת על המקום בשער".

העניין בו מקבוצות באנגליה והדברים שאמר לתקשורת הסרבית: "רוב הזמן לא אמרתי כלום על הדברים האלה. כרגע העתיד שלי זה לקחת אליפות עם מכבי ואחרי המונדיאל נראה מה יקרה".


ריקן: ארבע אחר הצהריים זה זמן ליהנות עם המשפחה

"לא הגענו בשיא המוכנות למשחק מול הפועל עכו אבל לקחנו את הנקודות עם אופי", כך אמר אבי ריקן, קשר מכבי תל אביב, בתכנית הספורט של 103FM על המשחק האחרון של הצהובים שנגמר ב-0:2 לזכותם, "הכינו אותנו שהמשחק לא יהיה פשוט ועדיין קשה לעשות את המעבר ממשחק מול באר שבע (0:1) באצטדיון מלא בנתניה למשחק כזה".

ריקן הבטיח שהוא וחבריו יבואו בשיא המוכנות למשחק הבית הקרוב (שבת, 16:00, ספורט4) מול הפועל רעננה אבל מצא סיבה אחת לדאגה: "לא חושב שקשה, זה זמן טוב בשבילנו ליהנות מקהל שמגיע וממשפחות. הגשם אולי קצת שיבש למשפחות את התוכניות להגיע למשחק, אני גם רוצה לשלוח את הילדים שלי לכדורגל בשעות כאלה. זה נכון שבעבר כששיחקנו בארבע אחר הצהריים לא הצגנו יכולת טובה, אבל בואו נזכור ששתי הקבוצות משחקות באותה שעה".

על השיפור ביכולתו העונה: "היו לי גם תקופות מצוינות בעבר בבית"ר ירושלים ובפ.צ. ציריך. מה שמניע אותי הוא הרצון שלי לעזור למכבי תל אביב לזכות בתואר. בשנתיים הקודמות שלי לא זכיתי באף תואר".


ריקן. "ג'ורדי אמר אחרי ההפסדים בסיבוב הראשון שעוד ניראה מצוין" (דני מרון)

על ג'ורדי קרויף: "לזכותו של ג'ורדי ייאמר שגם בסיבוב הקודם אחרי הפסדים ואיבוד נקודות הוא תמיד אמר שאנחנו עוד ניראה מצוין. כשלא הצלחנו היו כלפיו ביקורות וזה מובן.  אבל צריך לזכור שזאת העונה הראשונה כמאמן. אנחנו שמחים שג'ורדי עבר תהליך ועל כך שאנחנו עוברים את זה איתו".


באיזה מחזור הצהובים יחגגו אליפות:
"ממש מוקדם להכתיר אותנו. יש עוד פלייאוף וכל הקבוצות החזקות משחקות אחד נגד האחרת. נכון שעשינו צעד חשוב, סגרנו את הפער ועלינו למקום הראשון, אבל האם ומתי נזכה באליפות? זה עוד קשה להגיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי