תחרות תחפושות: מכבי ת"א והפועל ב"ש מחליפות תפקידים

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

בעוד שהצהובים לא הצליחו להחזיק את הפסגה, האלופה טרפה את המקום הראשון. וגם: הדורסנות של ברקת, הבכיינות של ג'ורדי, למה במכבי חיפה מתגעגעים למשומר ופרידה מהפועל עכו. עמיקם מסכם את השבת

(גודל טקסט)

1. פורים זה רק בתחילת החודש הבא, אבל תחרות התחפושות בעיצומה. מכבי ת"א מתחפשת להפועל ב"ש של פעם, ולא מצליחה להחזיק פסגה יותר משבוע-שבועיים, ואילו הפועל ב"ש כבר מחופשת כמה שנים למכבי ת"א – לא ברור איזו מהן – וכשהיא מזהה פסגה, היא טורפת אותה.

אבל זה לא רק המשחק הטוב של אתמול, באמת טוב מול מכבי פ"ת. פסטיבל יוסי בניון הגיע לנגב, אבל הפועל ב"ש ממש לא התחשבה ברעשי הרקע. היא ממוקדת מטרה. הרשימה מתארכת: ברק בכר, יובל שבתאי, דור אלו, חנן ממן ועכשיו שמואל שיימן. כשהפועל ב"ש רוצה מישהו, היא פשוט פונה אליו, כן פנוי או לא פנוי. ככה עובדים בעסקים. תשאלו את אלי ברקת, הבעלים הסמוי של הפועל ב"ש, ככה הוא קונה עסקים. ככה עבדה מכבי ת"א בכדורסל במשך שנים, ככה עשתה מכבי ת"א בכדורגל עד לפני כמה שנים.

אפשר לאהוב את זה, אפשר לא לאהוב, אבל זה מחלחל, וזה גם מרתיע. בלי ויטור, בלי ברדה, בלי אוגו, בלי מליקסון, בלי שהר, ועדיין הפועל ב"ש משיגה ברגע באמת את הניצחון הכי גבוה של העונה. נגמרו הכובעים, אז נאכל את החם-צוואר.

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)

2. "השעה הזו גורמת לבעיה מנטלית מבחינת מוכנות", אמר ג'ורדי קרויף ערב המשחק השבוע, כשנשאל איך זה לשחק בשעה 16.00, ולכאורה מצא תירוץ להפסד אתמול להפועל רעננה.

ככל הנראה ג'ורדי לא אהב את שעת המשחק, כיוון שבפעם האחרונה שמכבי שיחקה בשעה הזו היא סיימה בתיקו מול אשדוד. בטח גם עבר לו בראש שהפועל ב"ש ובית"ר ירושלים לא משחקות בשעה הזו, ככל הנראה משיקולי רייטינג, בגלל שומרי השבת, אבל זה בגלל שלא סופרים פה את הפועל חיפה ששיחקה כבר שש פעמים בשעה 4 – יותר מכל קבוצה אחרת – ועדיין נמצאת חזק בתמונת האליפות.

ג'ורדי קרויף. על מה אתה בוכה? (עדי אבישי)
ג'ורדי קרויף. על מה אתה בוכה? (עדי אבישי)

אז ככה, גם רעננה שיחקה אתמול פעם שנייה בשעה 16:00, ולמרות ששיחקה לרוב באור זרקורים, מנטלית זה לא עזר לה להיות אפילו קבוצת מרכז טבלה. בקפריסין, ממנה הגיע ג'ורדי לישראל, משחק הליגה הכי מאוחר בסוף השבוע מתחיל ב-18:00. יש שם משחקים גם ב-15:00; במלטה, שם פרש ג'ורדי ממשחק, יש שני משחקים ב-14:00, אחד ב-16:00 ואחד ב-16:15, בספרד, שם קיבל ג'ורדי את החינוך הספורטיבי שלו, משחקים כל פעם בשעה אחרת – משיקולי טלוויזיה – גם ב-12:00, וב-13:00, כולל ברצלונה וריאל מדריד שמנטלית רגילות ל-21:45 ובאנגליה? שם 15:00 זה שעת קודש, שלא לדבר על משחק קבוע ב-12:30, בשבת.

אז נכון שג'ורדי לא התלונן אלא הגיב לשאלה, אבל השעה במקרה שלו או המגרש ברעננה במקרה של פטריק ואן לוון אינם יכולים להוות תירוץ. שאפו למועדון הקטן מרעננה, עדיין המועדון הבכיר בשרון הדרומי. תשאלו את רועי זיקרי.

רועי זיקרי. יודע מי המועדון הבכיר בשרון (אריאל שלום)
רועי זיקרי. יודע מי המועדון הבכיר בשרון (אריאל שלום)

3. למרות שאף פעם לא נספר על ידי קבוצת נעוריו כמאמן, חיים סילבס יהפוך הערב למשיח בן דוד עבור אנשי מכבי חיפה. רק הוא יוכל לבלום באיבה את ההתלהבות ממינוי מסאי דגו למאמן הפועל אשקלון וינסה לשמור אותה במרחק סביר מהמולדת.

פרד רוטן חייב לטפל בכל החוליים של הקבוצה ולא רק במשחק המעבר, שהפך למהיר יותר באותה נשימה שהפך ממש ללא מדויק. ארנסט מאבוקה, כך מסתבר, יכול לעורר ביציע ג' געגועים לאייל משומר. אולי המגן היה חלש בסגירה אלכסונית, אבל לפחות היה מצליח מדי פעם להוציא כדור רוחב שיגיע ליעד ולא למחלף עתלית.

ארנסט מאבוקה. געגועים למשומר (ערן לוף)
ארנסט מאבוקה. געגועים למשומר (ערן לוף)

4. ברכות. עשרה מחזורים לסיום העונה ושמונה נקודות מחוף מבטחים, יש לנו יורדת ראשונה: הפועל עכו. שפת הגוף שידרה אתמול מסע הופעות אחרון. ועכשיו יהיה מעניין מה בדיוק עבר לעיריית עכו כשהחליטה להפוך את קבוצת הכדורגל של העיר לחוות גידול לשחקנים של סוכן אחד. בחווה השנייה לפחות מינו מאמן ראוי, זה שבשלוש עונות בנוער של מכבי ת"א גידל את חאתם עבד אלחמיד, רוסלן ברסקי, יוסי גינזבורג, מושיקו לוגסי, דור מיכה, רועי קהת, מונאס דאבור, דור ג'אן, שון גולדברג, שגיב יחזקאל ודור פרץ. עכשיו הוא מציל את הפרויקט של ג'קי. בלי גדי קינדה, אחרי שני פיגורים, מול קבוצה שבאמת שיחקה מעל לרמתה – עמיר תורג'מן. מאמן!
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי