צפו בתקציר: נתניה ניצחה את מכבי חיפה אחרי 6 שנים

כחלון ובן הרוש
כחלון ובן הרוש | ערן לוף

היהלומים חזרו מפיגור ל-1:2 ולניצחון ראשון אי פעם בסמי עופר שסידר להם באופן סופי מקום בשישייה. בן הרוש העלו את הירוקים ליתרון (22), כחלון (25) וערן לוי (34 בפנדל) הפכו. רוטן רחוק שמונה נקודות מהקו

(גודל טקסט)
מכבי נתניה היא הקבוצה החמישית שמבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון. הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ניצחה 1:2 בחוץ את מכבי חיפה ורשמה היסטוריה: ניצחון ראשון אי פעם בסמי עופר, כמו גם ניצחון חוץ ראשון על הירוקים אחרי כמעט שבע שנים. מכבי חיפה? שום דבר לא השתנה אצלה. היא יכולה להתנחם בדבר אחד – הפער שלה מהקו האדום נשמר בעקבות ההפסד של הפועל אשקלון. 


מכבי חיפה פתחה מצוין את המשחק, שלחה הרבה מאוד שחקנים קדימה, לחצה את נתניה והשיגה קרנות (12 בסך הכל במשחק) ומצבי הבקעה. שלומי אזולאי הרעיד את העמוד, קלאוס החמיץ את הכדור החוזר וגם ניקיטה רוקאביציה היה פעיל מאוד. השער הגיע בדקה ה-22. דניאל בר נתן העניק קרן שלא הייתה לירוקים, בסיומה עומרי בן הרוש הרים את הרשת של דני עמוס ולא חגג מול קבוצת נעוריו. 

אלא שמשום מקום נתניה הפכה. יונס מלדה, שחקן קבוצת הנוער שפתח בהרכב ורשם בכורה בבוגרים, קיבל מסירה מערן לוי והשלים את המהלך עם בישול לשער בכורה בליגת העל של ויקי כחלון (25). תשע דקות עברו, כחלון הרים, ערן לוי הפציץ מהאוויר אל היד המושטת של בן הרוש וקיבל שריקה לפנדל גבולי, אותו כבש בעצמו. השביעי העונה של הקפטן של נתניה. 



דראפיץ' המאושר בסיום המשחק (ערן לוף)


הירוקים ההמומים לא הופיעו למחצית השנייה. נתניה החזיקה בכדור והתסגרה ואילו הקבוצה המקומית נראתה אובדת עצות ולמעט שתי נגיחות של עומר דמארי המחליף מיעטה לייצר מצבי הבקעה. מי שהיה קרוב מאוד לשוויון היה אופיר מזרחי שבדקה ה-90 נגח ממצב נוח החוצה. אבל הקצב ירד פלאים וזה שיחק לטובתה של נתניה שהתאוששה מרצף שני משחקים ללא ניצחון ושמה חותמת לעונה מופלאה. מכבי חיפה האומללה, שממשיכה להציג פערים עצומים ביכולת תוך כדי המשחק, תמשיך להיאבק נגד הירידה.



מודאג על הספסל הירוק. פרד רוטן (ערן לוף)


הרכבים
מכבי חיפה: עומרי גלזר, רז מאיר, רמי גרשון, אליסון דוס סנטוס, עומרי בן הרוש, גל אלברמן (אופיר מזרחי, 72), רועי קהת, שלומי אזולאי (קאיו, 72), סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה, קלאוס (עומר דמארי, 61).


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', טים הויבך, קובי מור, ניקו אולסק, דן גלזר, עלי מוחמד (אביב אברהם, 80), דיא סבע, ערן לוי (אלחסן קייטה, 89), יונס מלדה (דידייה קוגבניה, 71).


דקה 4: עומרי בן הרוש בעט חזק מחוץ לרחבה, הכדור נבלם אצל שחקני ההגנה של מכבי נתניה.


דקה 13, כמעט שער לירוקים: מכבי חיפה קיבלה כדור חופשי כ-23 מטרים מהשער של מכבי נתניה. שלומי אזולאי ניגש ושלח מסובבת נפלאה שנעצרה רק בקורה. הריבאונד הגיע לקלאוס שבעט לא מספיק טוב ונהדף על ידי דני עמוס.



ערבוביה במרכז השדה בחיפה (ערן לוף)


דקה 15: מלדה פרץ משמאל, עבר בקלילות את רז מאיר ושחרר בעיטה אדירה שעברה ליד הקורה של עומרי גלזר.


דקה 18: סלליך מצא את רוקאביצה שנגח היטב מחמישה מטרים, אך נעצר אצל דני עמוס שהדף בקצות האצבעות לקרן.


דקה 22, 0:1 למכבי חיפה: עומרי בן הרוש כבש מקרוב לאחר כדור קרן של שלומי אזולאי. הירוקים עלו ליתרון מוצדק, אך קיבלו כדור קרן לאחר טעות של השופט בר נתן שצריך היה להעניק לנתניה כדור שוער.



ערן לוי והאוהדים הצהובים בחיפה (ערן לוף)


דקה 25, מכבי נתניה השוותה ל-1:1: ערן לוי הכניס כדור למלדה, שעבר את גלזר ואיפשר לויקי כחלון להבקיע שער קל מול שער ריק. שער בכורה למגן בליגת העל.


דקה 34, 1:2 למכבי נתניה: כחלון מצא את ערן לוי, שבעט פצצה שנעצרה בידו של עומרי בן הרוש. החלטה גבולית של דניאל בר נתן שהורה על הנקודה הלבנה. הקפטן בעצמו ניגש ובעט את כדור העונשין מ-11 מטרים חזק לפינה ופנימה.



מודאג ממשחק ההגנה של קבוצתו. דראפיץ' (ערן לוף)


דקה 35: אוהד מכבי נתניה ספג מכה בידו במהלך חגיגות השער ופונה לבית החולים.


דקה 36, הקצב המטורף נמשך: רוקאביצה בעט מקרוב כדור שעבר את דני עמוס ונעצר על קו השער על ידי הויבך.


דקה 45, עוד טעות בהגנה של מכבי נתניה: עמוס השמיט כדור פשוט ולאחר מכן התעמת עם ורגוץ', שלטענתו הפריע לו לקלוט. הבלם לא נותר חייב ודחף את השוער בחזרה. האירוע הסתיים כשבר נתן שרק לסיומה של המחצית הראשונה. 



ערן לוי מרוצה ויש לו סיבות טובות לכך (ערן לוף)


דקה 59: עלי מוחמד פרץ על קו ימין והכין לסבע, שמזווית קשה בעט כדור שנהדף לקרן. 


דקה 65: עוד התקפה נהדרת של סבע. החלוץ היתל בהגנת חיפה וזה הסתיים שוב בקרן.


דקה 76: הזדמנות נהדרת לדמארי להשוות, דני עמוס היה ערני והדף את הנגיחה של החלוץ.



חגיגת אוהדי מכבי נתניה בסמי עופר (ערן לוף)


דקה 90: כמה שהשוויון היה קרוב. אופיר מזרחי התרומם לכדור חמישה מטרים מהשער ונגח מעט מעל המשקוף.


דקה 90+3: קרן מספר 12 למכבי חיפה, גם גלזר עלה, קאיו נגח החוצה.
 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי