אבי לוזון דרבן את השחקנים: "רעננה לא יכולה להגיד שהמשחק תלוי בה"

אבי לוזון
אבי לוזון | עדי אבישי

יו"ר מכבי פתח תקווה אסף את השחקנים לפני הניצחון. הקבוצה תגיש הבוקר תלונה להתאחדות בגין האירועים בדרבי הנוער. הקבוצה צפויה לארח את מכבי חיפה. צעירי מאוכזב לאחר שלא נכלל בסגל

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוו הגברה אתמול (שבת)  2:3 על הפועל רעננה באצטדיון המושבה, במה שהיה הניצחון השני ברציפות של הקבוצה של שרון מימר. בקבוצה סיפרו הבוקר כי תוך מספר שבועות יוחלט על זהות המאמן לעונה הבאה, כאשר כפי שכבר פורסם בספורט1, המקום השביעי צפוי לסדר למימר חוזה לעונה הבאה. בקבוצה הדפו את הטענות על חזרתו של גיא לוזון. "גיא לא מועמד והוא גם לא רוצה לחזור" סיפר גורם בכיר במועדון. למרות זאת, גורמים בסביבת המועדון עדיין כן מפנטזים על חזרה אפשרית של בן המשפחה.

ומה קרה על המגרש? יוסי בניון, כבש את שערו הרביעי בחמישה משחקים ושוב הוכיח כמה משתלם היה להביאו: "יוסי של שחקן של מאני טיים. את מה שיש לו אי אפשר לקחת. הוא שקט ברחבה וכולם ראו את המיקום שלו. עוד 20 שחקנים שהיו בועטים את חצי המספרת שלו היו מעיפים את זה החוצה", פרגנו במלאבס.

בפ"ת חששו מירידת מתח, וכבר לפני המשחק כינס אבי לוזון את השחקנים ואמר להם: "אני רוצה שתזכו בכל כדור ראשון, ואם לא אז בכדור השני. אנחנו צריכים להביא את שלוש הנקודות וזה לא משנה באיזו דרך. הם לא יכולים להגיד שהמשחק תלוי בהם (כפי שאמר מנחם קורצקי במסיבת העיתונאים)". בכלל, דם רע נוצר בין פ"ת לקורצקי, לאחר שכפי שפרסמנו, לקראת סיום המשחק התעמת קורצקי עם עוזר מאמן מכבי פ"ת נמרוד קוסטיקה.


לוזון לצד חבר ההנהלה אמיר ג'וקי כהן. דרבן את השחקנים לפני המשחק (עדי אבישי)

למרות זאת, פ"ת הציגה מחצית ראשונה די בינונית, כאשר גם בקבוצה הודו כי היכולת אמש לא שיכנעה, אך המזל שיחק תפקיד. מימר שוחח עם שחקניו בהפסקה ואמר להם: "אתם נותנים מתנות. דיברנו איתכם על אגרסיביות, אבל הם זכו בכל כדור ראשון". במחצית השנייה זה כאמור עזר ומי שכבש את שער הניצחון היה ז'והאן מרסיאל, שביחד עם תומאש סיבוק הפכו מצמד בלמים מושמץ לשני הזרים הבטוחים בעונה הבאה בקבוצה. רק לפני חודש וחצי, מרסיאל גרר טענות מצד אנשי הקבוצה על כך שלא התאמץ לשחק מול הפועל חיפה, אך בקבוצה מספרים על שינוי בגישה, לקיחת מנהיגות ויותר מחוייבות מצד הצרפתי.

סיבה נוספת לשמחתם של המלאבסים טמונה בכך שהקבוצה הבטיחה כמעט סופית את המקום השביעי (זה יהפוך לרשמי אם הפועל באר שבע תנצח מחר את עירוני קרית שמונה). משמעות הדבר היא שפ"ת תזכה לארבעה משחקי בית במסגרת הפלייאוף התחתון והיא תארח את הקבוצות המדורגות במקום השמיני, העשירי, האחד עשר והארבעה עשר. כלומר, את ק"ש/סכנין, את מכבי חיפה ואת הפועל רעננה וכמו כן את הפועל עכו. משמעות האירוח של מכבי חיפה היא רווחים כספיים נוספים למועדון.

ומהשמחים למאוכזבים: לירוי צעירי לא נכלל אמש בסגל הקבוצה והתאכזב מכך. בקבוצה הסבירו שלאור עקירת השן של יניב בריק, היה חשש שהקשר יוחלף בשלב מוקדם והם הרגישו שבמידה שיתבצע חילוף כזה, צעירי לא יוכל לסחוב 70 דקות מלאות ולכן לא כללו אותו בסגל, כי מלכתחילה הסיכוי לשיתופו היה נמוך. עומר דנינו, שחזר לאימונים מלאים לפני כשבועיים, לא יחזור למשחק בשבוע הבא מול מכבי תל אביב כדי לא לסכנו, והוא צפוי לחזור למשחק הראשון בפלייאוף התחתון.


צעירי. מאוכזב שלא נכלל בסגל (ערן לוף)

ובעניין אחר, אמש התרחש במסגרת ליגת העל לנוער משחק דרבי פתח תקוואי במתחם סירקין של הפועל המארחת, כאשר הדרמה התקיימה בסיום המשחק שלא הוכרע לאחר שלא נכבשו שערים. לטענת אנשי מכבי, כ-200 אוהדים של הפועל פ"ת רדפו אחר השחקנים ואנשי הצוות ביציאתם מהמתחם ולספורט1 נודע שהבוקר יגישו במועדון תלונה כנגד היריבה העירונית בדרישה להעמידם לדין. בקבוצה טוענים כי בידיהם סרטונים אשר צולמו על ידי הורים שתיעדו את הדבר וידרשו להפחית ליריבה העירונית נקודות, דבר שעלול להוות מכה אנושה לקבוצה המדורגת מתחת לקו האדום.

לידור כהן, שכבש את שערו השביעי העונה, סיכם: "כשראינו שאנחנו לא יכולים להגיע לפלייאוף העליון, סימנו לעצמנו מטרה וזה לסיים במקום השביעי. אני שמח שרשמנו ניצחון שני ברציפות וגם הפעם הראינו אופי וחזרנו מפיגור. אני חושב שלא פתחנו את המשחק טוב, אבל הגול הכניס אותנו לעניינים והראינו אופי וידענו לחזור. גם כשהם חזרו בפעם השנייה, ידענו לתת את השער השלישי ולגמור את המשחק. מה השתפר אצלי? זה לא רק אצלי. כל הקבוצה משחקת יותר טוב והשחקנים שלידי עוזרים לי להגיע למצבים. המטרה שלי היא לעזור לקבוצה מבחינת בישולים וגולים ואני שמח שבחודש האחרון זה קורה יותר. יוסי בניון? מלבד העובדה שהוא כדורגלן אדיר, הוא אישיות בחדר ההלבשה ובן אדם צנוע. הוא עוזר לשחקנים הצעירים ונותן להם טיפים. ראיתם בגול שלו היום את הכניסה שלו לרחבה ואיך הוא יודע לאן לרוץ. נותר לנו רק להתענג ולשמוח שהוא איתנו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי